Update firmware en nog wat.

JayPr

Lid
Gisteren naar Antera gegaan voor een update van de firmware voor mijn Duitse Octavia iV.
Wilde gelijk nog wat extra's laten toevoegen, die ik wel handig/leuk vind.
Werd hartelijk ontvangen door Antera, die vrijwel gelijk aan het werk ging.
Alleen de firmware updaten kostte wat tijd, een minuut of 20 , maar de rest was zo gepiept.
Toen alles erop stond naar huis gereden en met een grote glimlach op mijn gezicht weer uit de auto gestapt.
Alles werkt naar behoren en de extraatjes doen wat IK wil en niet meer wat Skoda graag wilt.

Bedankt Antera, ik weet je te vinden nu hè ! :thumbsup: :D

Rallye

Forumguru
Hij zegt “Alles werkt naar behoren en de extraatjes doen wat IK wil en niet meer wat Skoda graag wilt”. De extraatjes zijn er dus al, maar doen nu wat hij wil. Ik kan mij zomaar voorstellen dat dat over die vreselijke lane assist gaat, die ingrijpt in de plaatsing van de auto op de weg - terwijl ik soms bewust niet in het midden van de rijbaan rij om overzicht te houden. Ook de travel assist kan irritatie oproepen omdat die niet rechts inhaalt. Dat heb ik niet laten aanpassen overigens.

Jessedew

Forumguru
Ik zit nu nog in de garantieperiode, dan al aan de software rommelen is vragen om gedoe met de dealer, maar de garantieperiode loopt ooit af. Ik ben ook wel benieuwd naar je upgrades. Ik zou best wat veiligheiddsystemen standaard uit willen zetten, of dat je ze optioneel aan kan zetten (zoals in de O3 wel kon)
Dus zijn benieuwd naar je upgrades (nu is het net alsof je verteld dat je een leuke vrouw hebt ontmoet, zonder een foto te laten zien) :D

RoelF

Forumguru
Ik kan de fijne ervaring met Antera bevestigen.
Is al weer een tijdje geleden, maar nog goede herinneringen aan.

- Dagrijverlichting achter aan. Mag wat mij betreft verplicht worden.
- Normale CC weer terug naast de ACC gezet. Kan nu op elk moment zelf kiezen welke ik wil gebruiken.
- Lane Assist uitschakelen, blijft nu vanzelf uit bij volgende rit (geheugenstand)
- Piep uit zetten elektrische achterklep.
- Deuren op slot terwijl de motor loopt. Dacht eerst, oké prima, maar... toch wel erg handig als het krabben te veel werk blijkt.

Jessedew

Forumguru
Dat zijn een paar mooie upgrades! De normale cruise control lijkt mij ook wel wat. Dat acc bevalt mij niet, ik concludeer liever zelf dat ik een baantje moet opschuiven dan dat het systeem de auto afremd.
Ik testte gisteren de ACC uit in de file, ik werd er direct misselijk van.
Ik heb de PHEV, weet niet in hoeverre bij jou dan het contact aan bleef? Als ik maar even uit de auto stap dan schakelt die het contact al uit of begint te loeien als je de deuren open laat.

RoelF

Forumguru
ACC door de polder is prima. Enkelbaans, inhalen heeft vaak toch geen zin... dan lekker 85-90 op de ACC en hangen maar. Zet 'm dan niet op de kortste stand, maar 1 of 2 daarboven. Dan is ie ook minder zenuwachtig.
Op de snelweg met de CC is het ouderwets doorrijden en zelf je inhaalacties inschatten zonder dat de auto afremt. Heerlijk!
Echt beste van twee werelden zo. Dealer merkt daar niets van :giggle:

Bovenaan Onderaan