update motor management

vandaag mocht mijn auto weer naar de garage voor de reguliere controle
(heb er inmiddels 75000 km opzitten).
toen ik de auto weer ophaalde, werd mij gezegd dat er een software update was gedaan aan het motor management systeem, aangezien de motor in mijn auto op een lijst van Skoda voor kwam.
Helaas kon men mij niet vertellen wat dit precies inhield en aangezien de chef werkplaats al naar huis was, heb ik verder maar geen vragen gesteld.
weet van jullie iemand waar dit voor is?

groet,

tweety
 

SmurfForLife

Actief lid
Een update, zal wel een update voor een stuurprogramma zijn of een aanpassing van de reeds bestaande software. De laatste optie is bij mijn RS uitgevoerd ivm het tikken van de kachelkleppen.
 

Octavia_II

Actief lid
Hoi Tweety,

moet morgen naar de dealer met ongeveer dezelfde auto (echter zonder dsg en dpf).
Mocht er iets aan het motormanagement gebeuren dan laat ik effe wat van me horen.

Charlie
 

Octavia_II

Actief lid
Hoi Tweety,

moet morgen naar de dealer met ongeveer dezelfde auto (echter zonder dsg en dpf).
Mocht er iets aan het motormanagement gebeuren dan laat ik effe wat van me horen.

Charlie

Hoi Tweety,

nope, niets gebeurd met het motormanagement systeem.

Charlie
 
ach, is ook niet zo belangrijk.
moet overigens wel zeggen dat het lijkt of dat de motor rustiger draait. hij is in ieder geval niet langzamer geworden ... :-)
 
heb nu een paar km gereden bij onze oosterburen en heb helaas vast moeten stellen de update ook een begrenzing heeft ingesteld voor de topsnelheid.

voorheern liep de auto met gemak (welliswaar bergaf) 235 km/h op de teller, maar ook op vlakke weg ging het vaak richting 225 km/h.

helaas, nu is hij met geen mogelijkheid sneller te krijgen als 218 km/h, ook niet berg af.
de update heeft dus wel degelijk een vervelende bijsmaak.
nu heb ik wel gelezen dat dit sowieso voor mj 2007 al standaard is, maar toch...

zal helaas niets aan te doen zijn, maar toch jammer.

groetjes
 

sitechris

Donateur
heb nu een paar km gereden bij onze oosterburen en heb helaas vast moeten stellen de update ook een begrenzing heeft ingesteld voor de topsnelheid.

voorheern liep de auto met gemak (welliswaar bergaf) 235 km/h op de teller, maar ook op vlakke weg ging het vaak richting 225 km/h.

helaas, nu is hij met geen mogelijkheid sneller te krijgen als 218 km/h, ook niet berg af.
de update heeft dus wel degelijk een vervelende bijsmaak.
nu heb ik wel gelezen dat dit sowieso voor mj 2007 al standaard is, maar toch...

zal helaas niets aan te doen zijn, maar toch jammer.

groetjes

join the club, mijne gaat ook niet harder dan 215 km/h op de teller. Precies 4000 toeren in 6e versnelling. Alleen heb ik het sinds begin. Ik ben al bij de dealer geweest ermee, die kunnen of willen er niets mee doen. Misschien heb jij meer geluk. Mocht je geholpen worden, of de oorzaak achterhalen. Let me know....

Je zegt dat je gelezen hebt dat het voor modeljaar 2007 standaard is. Waar heb je dat precies gelezen?
 

purk

Senior Member
maken jullie je nou echt druk om het feit dat de auto niet harder wil dan 215 KM/H.......... wanneer rij je nou zo hard.

Ik zou pas pissig worden als hij niet vlot meer optrekt
 

EdK

Forumguru
maken jullie je nou echt druk om het feit dat de auto niet harder wil dan 215 KM/H.......... wanneer rij je nou zo hard.

Ik zou pas pissig worden als hij niet vlot meer optrekt

Tja ik zou me zeker druk maken ja !!! Dit houdt in dat over een afstand van 1000 km ik 5 minuten later thuis ben !! En dan is me ijsje thuis wel mooi gesmolten !!

En daar staan jullie dus ff niet bij stil he !!!!


Ik zou pissig worden als ie niet meer remt !!!???
 

LenK

Forumguru
Ik wordt pas pissig als ie 's avonds in het weekend tijdens een stortbui niet meer start of vlak voordat ik naar een sollicitatiegesprek wil rijden.
 

sitechris

Donateur
Ik kom tussen de 8 a 12 keer per jaar in Duitsland, dan rijd ik altijd 200+. En stuit ik iedere rit weer op die begrenzer. Natuurlijk is een leuke acceleratie belangrijker, maar ik vind het echt irritant als een begrenzer einde aan de pret maakt, zeker als je net even lekker aan het duelleren bent, bergaf gaat of lekker in de slipstream van een dikke bak hangt. En sowieso stoort het me dat ze vooraf dit even niet vertellen en vind ik het principe van een begrenzer storend. Alsof ze geen vertrouwen hebben in de chauffeur of in hun eigen product. Ik zie in gedachten al het belerende vingertje voor me van de fabrikant.

De volgende keer dat ik een auto uit de VAG groep wil kopen, ga ik echt een proefrit naar Duitsland bedingen voordat ik tot aanschaf overga. Een keer een begrenzer vooruit, maar dat gaat me zeker geen tweede keer overkomen. Dan maar een ander merk.
 

Bastiaan

Nieuw lid
Hoe kom je er nou bij dat er een begrenzer in gezet is? Ze hebben gewoon allerlei settings aangepast om je motor in het dagelijks gebruik beter te laten fuctioneren. Gevolgd van die veranderde settings kan een iets gewijzigde maximum snelheid zijn, maar als het beter is voor je motor zou ik er niet over mopperen.
 
Eigenlijk: of je nu aan 215 of 225 crasht, zou het een groot verschil geven? Volgens is er dan gewoon evenveel moes.
 

Tallguy

Forumguru
Houden we het allemaal wel even ON-TOPIC? De discussie gaat niet over wel of niet veilig rijden met 200+, maar om een motormanagement aanpassing waar TS (Topic Starter) hinder/last van heeft.
 
best leuk die reacties, maar ik blijf van mening dat Skoda niet zo maar iets aan je auto heeft te veranderen, zonder je daarvan op de hoogte te stellen. De auto is ten slotte eigendom van, in mijn geval, de lease mij.
Ook al zou het beter zijn voor de auto, dan nog kan men gewoon zeggen wat er gebeurt.
Ik heb er in een jaar ruim 60000 km mee gereden, waarvan meer dan de helft in duitsland. Dan kijk je toch raar op als je toch lekker een dikke duitser aan het inhalen bent en dan ineens de auto niet harder wil, waar dat voorheen geen probleem was.

Skoda zal er heus niets aan doen, de enige manier lijkt me om ergens een "vriendje" te laten knutselen.
 
Bovenaan Onderaan