update motor management

voor de 2.0tdi bkd motoren is inderdaad een update voor.
deze heeft te maken met de koudstartoptimalisering. omdat de 2.0tdi bij koude motor nog weleens moeilijk wou aanslaan.
 

RSTDI

Actief lid
Tweety praat over DPF motor deze heeft de motorkode BMP.
Het heeft te maken met de regeneratie cyclus deze wordt door de motor update verlengd, zodat deze niet zo vaak plaats vindt.
Eigenlijk wordt het motor vermogen geknepen om de roetuitstoot te verminderen.
Deze update is ook voor de BKR motor.
Ik heb mijn dealer afgelopen maandag uitdrukkelijk verboden om een software update te doen.
Het is tenslote mijn auto.
 

___JC___

Forumguru
Tweety praat over DPF motor deze heeft de motorkode BMP.
Het heeft te maken met de regeneratie cyclus deze wordt door de motor update verlengd, zodat deze niet zo vaak plaats vindt.
Eigenlijk wordt het motor vermogen geknepen om de roetuitstoot te verminderen.
Deze update is ook voor de BKR motor.
Ik heb mijn dealer afgelopen maandag uitdrukkelijk verboden om een software update te doen.
Het is tenslote mijn auto.

Precies! Ook de reden waarom ik mijn gratis roetfilter van ING er niet op ga laten zetten. Kost je gewoon vermogen, net een sporter die door een rietje adem moet halen.
 
Precies! Ook de reden waarom ik mijn gratis roetfilter van ING er niet op ga laten zetten. Kost je gewoon vermogen, net een sporter die door een rietje adem moet halen.

Niet helemaal waar, met een af-fabriek roetfilter is er geen sprake van minder vermogen. Het motor management is aangepast en er wordt een andere cilinderkop gemonteerd (met 8 ipv 16 kleppen) om grotere filterbare roetdeeltjes te krijgen.

Ik heb alleen medelijden met degenen die geen roetfilter bestelden en door de overheid dadelijk gedwongen worden er één aan te schaffen. Dat wordt dan wel inleveren.
 

___JC___

Forumguru
Niet helemaal waar, met een af-fabriek roetfilter is er geen sprake van minder vermogen. Het motor management is aangepast en er wordt een andere cilinderkop gemonteerd (met 8 ipv 16 kleppen) om grotere filterbare roetdeeltjes te krijgen.

Ik heb alleen medelijden met degenen die geen roetfilter bestelden en door de overheid dadelijk gedwongen worden er één aan te schaffen. Dat wordt dan wel inleveren.

Af fabriek kost het ook vermogen maar ze passen het motormanagement aan zodat dit gecompenseerd wordt. De 2.0TDI met roetfilter die in de RS zit kan bijvoorbeeld tot 210pk getuned worden, zonder roetfilter zou deze waarde vele malen hoger liggen. Enuh, dat is gewoon een 16 klepper trouwens. :)
 

skodaspecialist

Nieuw lid
Tweety praat over DPF motor deze heeft de motorkode BMP.
Het heeft te maken met de regeneratie cyclus deze wordt door de motor update verlengd, zodat deze niet zo vaak plaats vindt.
Eigenlijk wordt het motor vermogen geknepen om de roetuitstoot te verminderen.
Deze update is ook voor de BKR motor.
Ik heb mijn dealer afgelopen maandag uitdrukkelijk verboden om een software update te doen.
Het is tenslote mijn auto.
BMP motor ligt alleen in een passat!
BKR is een 1.4 55kw benzine motor,
in de octavia: BKD 103kw/140pk 16v zonder DPF, BMM 103kw/140pk DPF 8v en BMN: 125kw/170pk DPF16v(RS)
het vermogen van een auto met en zonder DPF(roetfilter af fabriek, geregeld systeem) is gelijk alleen de opbouw van het vermogen bij een DPF is bij accelereren onderuit wat rustiger om de roetuitstoot te voorkomen!
 

sitechris

Donateur
ach, met af fabriek roetfilter kom ik met mijn 2.0 TDI 8-klepper op de rollerbank uit op 176 pk/390 nm. Al die verhalen dat je vermogen drastisch instort? Zou kunnen, maar ik heb prima ervaring als het gaat om chippen en filter.
 
Even voor jullie idee. De mijne rijdt op de klok in Duitsland 220. Echter, de ingebouwde pioneer avic heeft een heel mooie optie. Voertuigdynamica. Hij meet de snelheid heel nauwkeurig. 220 op klok is 209,7 km per uur !!!
Toch een verschil niet ?
overigens deze verschillen komen voor over de hele klok. 120 = 114,6 echt.
Andere leuke weetjes : de meter voor versnelling, geeft g kracht zowel positief als negatief (kan ook zijdelings). leuk speelgoed
 

___JC___

Forumguru
ach, met af fabriek roetfilter kom ik met mijn 2.0 TDI 8-klepper op de rollerbank uit op 176 pk/390 nm. Al die verhalen dat je vermogen drastisch instort? Zou kunnen, maar ik heb prima ervaring als het gaat om chippen en filter.

Ze hebben die van jou gechipt met fabriek-af filter. Het verlies door de filter is dus gecompenseerd in het chippen. Das wat anders dan een retrofit filter op een gechipte Octavia zetten.

Ik had 10pk meer trouwens... :grin:
 
Bovenaan Onderaan