Tweety praat over DPF motor deze heeft de motorkode BMP.
Het heeft te maken met de regeneratie cyclus deze wordt door de motor update verlengd, zodat deze niet zo vaak plaats vindt.
Eigenlijk wordt het motor vermogen geknepen om de roetuitstoot te verminderen.
Deze update is ook voor de BKR motor.
Ik heb mijn dealer afgelopen maandag uitdrukkelijk verboden om een software update te doen.
Het is tenslote mijn auto.
Precies! Ook de reden waarom ik mijn gratis roetfilter van ING er niet op ga laten zetten. Kost je gewoon vermogen, net een sporter die door een rietje adem moet halen.
Niet helemaal waar, met een af-fabriek roetfilter is er geen sprake van minder vermogen. Het motor management is aangepast en er wordt een andere cilinderkop gemonteerd (met 8 ipv 16 kleppen) om grotere filterbare roetdeeltjes te krijgen.
Ik heb alleen medelijden met degenen die geen roetfilter bestelden en door de overheid dadelijk gedwongen worden er één aan te schaffen. Dat wordt dan wel inleveren.
BMP motor ligt alleen in een passat!Tweety praat over DPF motor deze heeft de motorkode BMP.
Het heeft te maken met de regeneratie cyclus deze wordt door de motor update verlengd, zodat deze niet zo vaak plaats vindt.
Eigenlijk wordt het motor vermogen geknepen om de roetuitstoot te verminderen.
Deze update is ook voor de BKR motor.
Ik heb mijn dealer afgelopen maandag uitdrukkelijk verboden om een software update te doen.
Het is tenslote mijn auto.
het vermogen van een auto met en zonder DPF(roetfilter af fabriek, geregeld systeem) is gelijk alleen de opbouw van het vermogen bij een DPF is bij accelereren onderuit wat rustiger om de roetuitstoot te voorkomen!
ach, met af fabriek roetfilter kom ik met mijn 2.0 TDI 8-klepper op de rollerbank uit op 176 pk/390 nm. Al die verhalen dat je vermogen drastisch instort? Zou kunnen, maar ik heb prima ervaring als het gaat om chippen en filter.