Chrisiewizzie
Forumguru
Dat zie ik nu ook ja. Maar goed, die 1,09 Euro kost me de kop niet, hooguit een klein beetje valse trots
Dankzij de goede uitleg hier, in het grote Columbus topic en het "Navigatie Updates 2018/2019 en 2019/2020" topic heb ik net mijn fonkelnieuwe Columbus een update van versie 175 (2019) naar 177 (2019/2020) gegeven. Natuurlijk heb ik eerst zelf lopen klooien voordat ik hulp zocht op het forum, maar ja, zonder schelden en moeite geen voldoening
Ik gebruik een Mac en heb een 32 GB SD kaart class 10 in exFat geformatteerd. Fout 1: zip bestand op kaart gezet. Fout 2: uitgepakt op SD kaart gezet zonder clean-up tool te gebruiken. Drie maal was scheepsrecht en de derde keer volgens de tips op de kaart gezet m.b.v. CleanMedia tool (die inmiddels 1,09 Euro kost).
Vanuit het menu van de navigatie blijft de Columbus zoeken naar de update, dus de andere tip die ik had gevonden om "Menu" langer ingedrukt te houden gebruikt. Via dit onderhoudsmenu de update gestart en binnen een uurtje was het gepiept. Twee keer opnieuw starten en de navigatie en alle andere zaken werken prima.
Natuurlijk een klein smetje dat de dealer dit niet even heeft gedaan voor aflevering, maar ik vind het ook wel leuk om de Columbus te leren kennen.