@vleier hoeveel vermogen heeft je auto eigenlijk? Een v max heeft 4 zuigers remt erg maar dan moet je je achterremmen ook aanpassen. Ga je wekelijks het circuit over?
Een set r32/ R scheelt al een hoop en zou in principe voldoende moeten zijn. Wat voor setup heb je nu?
Waarom zou je andere velgen nodig hebben? 17" past op een r32 set.......
Zou ook investeren in een ander onderstel meer pks heb je eigenlijk niet nodig. Misschien een cai.
Hoop dat je het voor elkaar krikgt aangezien je vrouw niet van snelheid houdt.
Waar je bij de keuze van andere schijven/blokken ook rekening mee moet houden, is hoe je de auto gaat gebruiken: sommige combinaties van schijven/blokken zijn echt bedoeld voor circuitgebruik. Dat betekent dat de remmen eerst wat op moeten warmen voor je maximaal remkracht bereikt, op een circuit ga je ongeveer iedere bocht in de remmen, dus blijven de remmen wel warm, op de snelweg kun je zo maar 10 of 20 km rijden zonder te remmen, en dan heb je dus koude remmen. Die 'circuitremmen' presteren onder koude omstandigheden vaak minder dan de remmen onder een standaardauto, zeker onder omstandigheden met neerslag of winterse omstandigheden. Daarom het advies om voor een daily driver de remmen niet alleen op het circuit af te stemmen.
@Antera heb jij ooit gehoort van het merk V-maxx. Een collega noemde het en ik zocht het op. Kom alleen op een ebay advertentie. Nu weet ik niet of dat een beetje een fatsoenlijk merk is.
Mijn monteur is er niet bekend mee. Hij raad aan om gewoon een set te nemen die groter is meer dan 1 zuiger heeft (hij komt bij de r32 op een enkele zuiger uit via het bestel programma van hem)
Ik rijd hier zelf mee al 3 jaar en dat remt geweldig. Ik kan het ook leveren indien gewenst. De standaard remblokken die meegeleverd worden voldoen al aardig maar heb sinds een jaar nu de EBC geel erop gezet en dat remt nog zoveel meer beter. Een zeer goede set voor zijn prijs.
ps. Hebben 4 zuigers per klauw
Moet je niet als je van 2 enkel zuigers naar 2x2 zuigers gaat niet een grotere remcilinder monteren? Is maar een gedachte hoor. Weet niet hoe groot de standaard remcilinder bemeten is maar, en okee, heel andere slag; toen ik op de motorfiets van 2x2 zuigers maar 2x4 zuigers ging heb ik mijn remcilinder moeten vergroten. Met de standaard remcilinder zat ik steeds met de hendel tot op het stuur zeg maar.. dus ik weet niet hoe het bij de skoda zit maar kan me voorstellen dat door het grotere volume een grotere remcilinder welkom is..
Ga je met die banden het circuit op? Primacy's??
Weet zeker dat een setje beter rubber je meer winst boeken dan de nieuwe remmen
Maar het setje ziet er wel dik uit, mooi gevulde velgen zo!!
Grappig. Dat was mij ook opgevallen. Ik had inderdaadook Pilot (Super)Sport verwacht....
Er gaat nog een wereld voor je open qua grip dan
Niet alleen op t circuit, ook bij sportief dagelijks gebruik.