Upgrade turbo Yeti 1.2TSI

Captain Hook

Forumguru
Ook hier de Turbo aanpassing uitgevoerd tijdens de tweede beurt bij KM stand 26000.
...
Grappig dat ik voor alle gedane modificaties mijn handtekening moest zetten.
Die modificatie, was dat de 24W6 actie? (staat waarschijnlijk op je nota)

Enne, achteraf tekenen voor een modificatie... Beetje vreemd. Want als je nou NIET accoord gaat, wat dan? Draaien ze het dan weer terug?

Die 24W6 modificatie heb ik voorlopig (nog) niet laten uitvoeren. Er zijn nog teveel onduidelijkheden wat de gevolgen hier van zijn. Zoals op diverse skoda forums te lezen valt... :ahum:

OuweHippie

Senior Member
Helaas staan de acties niet op de faktuur, maar nu ik las wat 24W6 inhoudt kan ik dit bevestigen.

Achteraf tekenen voor uitvoering is natuurlijk niet zo heel vreemd. Je kunt gerust aannemen dat het overgrote deel van de SKODA-rijders geen benul heeft wat zo'n garageactie inhoud en het als vanzelfsprekend aanneemt dat dit ongevraagd wordt uitgevoerd.

Mij rijst eerder de vraag wat er gebeurt als je expliciet aangeeft dat je de modificfatie niet wilt laten uitvoeren. Ik vrees dat dan de garantie per direct vervalt.

Ron_2

Senior Member
Die modificatie, was dat de 24W6 actie? (staat waarschijnlijk op je nota)

Enne, achteraf tekenen voor een modificatie... Beetje vreemd. Want als je nou NIET accoord gaat, wat dan? Draaien ze het dan weer terug?

De dealer dient een garantieclaim in bij Pon, misschien eist Pon een handtekening van de klant als bewijs dat de modificatie daadwerkelijk uitgevoerd is.
Vroeger heb ik zelf garantieclaims verzorgd naar de importeur, letterlijk elk onderdeeltje moest bewaard worden voor controle door een regiomanager van de importeur, ook bij terugroepacties die voor elke auto golden. Eerder werd er niet betaald.
Bij een software update is er natuurlijk geen onderdeel te bewaren, misschien daarom een handtekening van de klant???

Er werd destijds ook wel eens gesjoemeld met de claims, niet om de garage meer geld te laten verdienen, maar om een klant die b.v. een maand uit de garantie was toch te helpen werd de reparatie geclaimd op een identieke auto die een paar maanden jonger was. Dit om te voorkomen dat je een jarenlange trouwe klant kwijtraakte door een te starre houding van de importeur.:grin:
Een handtekening van de klant steekt er een stokje voor, en voorkomt ook dat deze later bij problemen beweert dat de terugroepactie nooit uitgevoerd is.

Melis

Lid
Ik vind het heel raar dat je geen oproep thuis krijgt als er een update plaats moet vinden aan een onderdeel auto of dit nu software is of een stukje hardware. Want als je kijk kom je auto bijna niet meer in garage als je geluk heb misschien anderhalf jaar niet. Terwijl er wel gesproken wordt over onderdelen die heel belangrijk zijn en zeer kostbaar. Want wie garandeert dat het onderdeel niet de update eerder moet krijgen dan dat jij verschijnt in de garage. En wie draait er dan op voor de kosten jij of de garage /importeur die in gebreken blijft.

Was vandaag bij de dealer. Turbo upgrade was vorige week al gedaan. Wagen reed aanmerkelijk anders. Daarnaast ondanks dat de garantietermijn net was verlopen is de distrubutieketting vervangen en een embleem die al eerder was vervangen, opnieuw gedaan. Waren ze niet tevreden over. Hulde aan S-Point in Amsterdam Zuid Oost en aan de receptiemedewerker Paul de Graaf. Hele goede service iedere keer.
Fantastsich!

EdV

Nieuw lid
Vandaag de auto terug uit de garage. Ging erheen omdat een temperatuursensor van de airco defect was. Helaas bleek dat ook al mijn bougiekabels doorgeknaagd waren door een marter. (Nu wel een mooie TSI afdekkap voor de kabels op het blok). Dit terzijde. Als callback stonden alleen een nieuw logo en een nieuw 'rotortje' in de turbo. De 'rotor' veroorzaakte bij koude dagen even een rammelend geluid bij koude motor. De nieuwe heeft een wat grotere afstand tot het huis en loopt hierdoor met koud weer zelfs vrij. Geen flauw idee hoe dit eruit ziet maar dat kreeg ik mee van de monteur.
Nog een extra ter zijde... De bobine en kabels waren ook beschadigd door het vlijtige beestje maar werden door H&K enschede onder garantie vervangen. Da's best netjes toch.

Bovenaan Onderaan