US lights voorkant

darkprojectx

Forumguru
Gisteravond even van een vriend US modules geleend/getest.
Is een setje kabels met verloop stekkers wat je tussen je originele kabelboom en de koplamp plaatst.

Het is een trial, dus brand maar los met de meningen.

(voor de niet kenners, US lights houdt in dat je knipperlichten aan de voorkant, dus niet achter of aan de zijkant, zowel bij stadslicht als dimlicht mee branden. Echter maar op een percentage van de maximale stroom waardoor ze zachtjes mee branden en bij het richting aangeven gaan ze feller branden).

* Voor het verschil, met de lampen uit ziet het er zo uit (ik heb dus geen oranje knippers):

Antera

Donateur
Mij kan het helaas niet bekoren bij geen enkele auto btw en daarnaast is het op de foto zeer lastig te zien

Okki

Donateur
Koos, we zien iemand die zijn oranje knipperlichten als een soort stadslichten gebruikt, mag dat.....?

Antera

Donateur
Het word gedoogd mits een zeikerd van een agent je pad kruist. Heb het pas 1x weer bij een klant uit hoeven zetten. Daarnaast kan het me nog niet bekoren maar persoonlijke mening :-)

Ridley

Forumguru
Ik zeg: lekker retro, de oranje knipperlichten are back!

Dus sluit me aan bij Antera, niet mijn ding. :(

Noord26

Forumguru
Retro zeker, maar mag dit wel?

Ik heb zelf in onze andere auto (momenteel een Alto 2009 - geweldig karretje) een set gele stadslichten icm Nokyan Yellow H4 gemonteerd zitten. Dat ziet er ook goed uit en werkt prima bij wat slechter weer qua zicht!

Ik ben zelf ook gek op de Amerikaanse looks, en ook zeker de US running lights.

Helaas is het branden van oranje verlichting aan de voorzijde in NL eigenlijk niet toegestaan, en heb je grote kans dat je auto er op afgekeurd word met de APK (tenzij de keurmeester het over het hoofd ziet, of erg soepel is).
Zo ver ik weet word er door de politie niet echt naar gekeken. Er zijn tegenwoordig zo veel auto's met US lights, en ik heb nog niet gehoord dat ze bekeurd zijn.

Als de lampen wit licht uitstralen mag het wel. Sommige ingevoerde Amerikaanse auto's hebben de stadslichten en knipperlichten gecombineerd, en hebben geen mogelijkheid om dit uit te schakelen, dus doen ze er witte lampen (of glazen) in.

Ik zou zelf gewoon een schakelaartje of een stekkertje maken, zodat de verlichting binnen enkele minuten gedeactiveerd kan worden, en dat de knipperlichten nog wel gewoon werken. Even afkoppelen met APK (en eventueel als de politie er een keer moeilijk over doet).

Cordoba

Forumguru
Ik vind het niet mooi, die zachte oranje gloed in de koplampen (is toch niet toevallig vanwege het komende voetbaltoernooi, zolang als Oranje meedoet? :grin: )
Als ik het goed heb, mag je aan de voorkant ook witte knipperlichten hebben, dus je zou de oranje bolletjes door witte kunnen vervangen.

Sportline

Senior Member
Ik vind het wel wat hebben, het is een typisch tuning ding voor de liefhebber. De 'normale' skoda gebruiker zal dit niks aan vinden denk ik... Ik vind het wel wat en wat mij betreft mag dat bij mij ook wel...

Noord26

Forumguru
Wat mij betreft hadden ze vorige week ook onze antenne's niet mogen jatten van de Alto en Fabia voor de deur. Toch gebeurd het. :icon_smile_dead:

Laat ze daar maar iets aan doen ipv zich druk maken om een zwak brandend lichtje. :722:

Chatslet

Forumguru
Mooi? Ja zeker, maar met de zij knippers en achterknippers er bij zou het nog mooier zijn want dan heb je het echt op ze amerikaans met contourverlichting.
Mag het? Nee, kan APK afkeur zijn en als je door een zeikerige agent wordt aangehouden mag hij kiezen tussen:
1. Ondeugdelijke knipperlichten € 85,00
2. Ondeugdelijke verlichting € 120,00

APK eisen:
Voor mogen je knippers alleen wit of ambergeel/oranje zijn. Achter ambergeel/oranje of rood.
Zijknippers alleen wit of ambergeel/oranje. Uiteraard moeten links en rechts wel de zelfde kleur hebben.

Oplossing is dus inderdaad zoals Cordoba zegt om er witte peertjes in te stoppen of het risico aanvaarden. Je kunt dan natuurlijk wel weer je achter knippers US style rood maken ;)

darkprojectx

Forumguru
Kort gezegd; nee.
daylight hoort in my opinion echt niet op de fabia 1 thuis,
de projectorlenzen geven een behoorlijk vertekend lichtbeeld waarmee de eigen veiligheid en die van tegemoet komend verkeer echt niet ten goede komt. Zeker met xenon erin geplaatst. Ik heb ook aftermarket koplampen met projectorlenzen en xenon gehad dus ik weet waar ik het over heb. Enkel de orignele projector koplampen van de F1 RS geven een juist lichtbeeld, deze kosten ook niet voor niets 500 euro de set. De aftermarket koplampen zijn echt vele malen slechter. Vraag het de mensen hier op het forum die met dit soort aftermarket koplampen rond rijden, op de skoda meeting kreeg je niets anders te horen.

Oom agent doet trouwens niet moeilijk over de lampen, zolang de knipperlichten gewoon knipperen als je ze aanzet dan is er niets aan de hand. Voor de apk is het feitelijk afkeur omdat het standaard niet op de auto thuis hoort. Het mooie van deze set is dat je enkel het tussenkabelboompje tussen je orignele bekabeling en koplamp hoeft uit te klikken en is dus ook in 3 seconden verwijderd.

Doel van het topic was/is om weer eens wat anders dan de recht-toe-recht-aan fabia te tonen, het is altijd leuk om te weten wat voor mogelijkheden er zijn indien je je fabia wilt aanpassen naar je eigen smaak. Het is daarom ook fijn om te lezen dat iedereen er gewoon zijn mening over geeft en er wat discussies op gang komen.
Voorlopig blijf ik er nog even mee rond rijden, kan goed zijn dat ik het er over een week weer uit heb, kan ook goed zijn dat het erin blijft. Ik blijf het leuk vinden om verschillende dingen uit te proberen op/met mijn auto en het hier te delen.

Altos

Banned
Ik vind het mooi en cool! standaard is ook maar zozo...bij gelegenheid ga ik onze faab ook lichtelijk aanpassen...ga zo door!

Bovenaan Onderaan