USB inbouwen voor geluid en opladen

Dutch_Ish

Senior Member
Zoals de titel al verklapt ben ik op zoek naar een oplossing voor in mijn Skoda O2FL 2011 met Colombus.

Dus?
Ik sluit nu mijn telefoon aan via de bluetooth en leg 'm vervolgens aan de 12volt lader. (muziek afspelen via mijn telefoon vraagt veel van mijn batterij)

Wat?
Ik wil graag mijn telefoon aansluiten via een usb zodat ik muziek via mijn telefoon kan afspelen en mijn telefoon tegelijkertijd ook opgeladen word. Nu zit er onder de armsteun een AUX aansluiting.

Waarom?
Omdat ik niet (steeds) elke telefoon, iPod, iPad, of ander media"ding" met de bluetooth wil koppelen.

Help!
Wie kan mij advies geven/helpen?

Zwapp

Forumguru
Bij de action een sigarettenaanstekerplug met usb voor weinig? Die dingen zijn tegenwoordig zo plat dat het haast inbouw lijkt!

AndreM

Forumguru
Maar dan kan ik niet via diezelfde usb muziek afspelen.. en dat wil ik juist.

Is bij jou dan het oplaadpunt op de telefoon ook de oortelefoon uitgang?
Lijkt mij sterk........:nono:

Opladen doe je via de sigarettenaansteker, muziek afspelen via AUX of indien het ook werkt via USB.

Dutch_Ish

Senior Member
Ja en dat is juist het punt. Ik wil opladen en afspelen via USB. Ik rij ook regelmatig in een V70 en als ik mijn telefoon dan aan de USB aansluit dan leest het mediasysteem ook meteen de muziek op mijn telefoon. Geluid en opladen gaan dan dus ook via de USB

Dat kan via de MDI ingang. Als die optie is geïnstalleerd zit die poort in je dashboard kastje. Bij de dealer zijn daar (prijzige) verloopkabels voor naar o.a. iPhone en USB verkrijgbaar

Rallye

Forumguru
Wellicht ook even proberen of het met je telefoon (iPhone of Android) werkt. Laadt hij? Ziet de MDI de mp3's?

Zo lust de MDI bijvoorbeeld geen sticks die USB 3.0 zijn, alleen 2.0. Ik heb nu twee sticks (32Gb en 16Gb) thuis waar ik voor de vakantie muziek op wilde zetten, maar de MDI vreet ze niet want USB 3.0....

Michelv.

Forumguru
USB 3.0 zou toch gewoon compatibel moeten zijn op 2.0 systemen lijkt mij, misschien op en andere manier formatteren ofzo.

Spierings

Forumguru
Mdi is gewoon naderhand inbouwbaar. Is ook makkelijk zelf te doen. Alleen na het inbouwen de gateway laten coderen.

Heb ik bij mijn Fabia met swing radio ook gedaan, werkt helemaal goed met USB.

Kost niet eens zo duur, was via eBay in Duitsland voor 133 euro klaar. Nieuw en origineel inclusief tussen zet stekker en verloop naar USB. Via dealer velen malen duurder..

Spierings

Forumguru
Denk het niet, is in ieder geval niet origineel VW.... Als het zo simpel is als alleen een verloopje naar USB monteren, dan zou iedere leverancier deze wel leveren i.p.v. al die dure modules ...

Gewoon voor een mdi gaan. Werkt gewoon top

Spierings

Forumguru
Voor mijn octavia met amundsen ben ik ook op zoek naar een soortgelijke oplossing. Ik kwam hier op uit. http://m.aliexpress.com/item/1575990176.html?tracelog=storedetail2mobilesitedetail
Goedkope oplossing en mooie locatie voor de USB vind ik. Maar het is mij nog niet duidelijk of je hiermee kan afspelen en opladen. Waar dient de betreffende poort achterop de radio precies voor?
Dat soort aansluitingen op de radio zijn meestal gereserveerd voor GPS antenne of radio antenne..

Zoals eerder aangegeven. Als het zo goedkoop kon, waren er wel meer aanbieders zou de dealer ook wel zoiets aanbieden..

Origineel van eBay ben je voor ongeveer 130 klaar..

Rallye

Forumguru
Zo lust de MDI bijvoorbeeld geen sticks die USB 3.0 zijn, alleen 2.0. Ik heb nu twee sticks (32Gb en 16Gb) thuis waar ik voor de vakantie muziek op wilde zetten, maar de MDI vreet ze niet want USB 3.0....

USB 3.0 zou toch gewoon compatibel moeten zijn op 2.0 systemen lijkt mij, misschien op en andere manier formatteren ofzo.

Mijn eerste post was inderdaad wat te stellig. De USB-sticks die het niet deden, werkten geformatteerd als FAT32 wel. Dat ze USB 3.0 zouden zijn, was dus niet de reden dat ze niet werkten.

Bovenaan Onderaan