USB inbouwen voor geluid en opladen

andrehj

Forumguru
Voor mijn octavia met amundsen ben ik ook op zoek naar een soortgelijke oplossing. Ik kwam hier op uit. (link gefixt door andrehj)
Goedkope oplossing en mooie locatie voor de USB vind ik. Maar het is mij nog niet duidelijk of je hiermee kan afspelen en opladen. Waar dient de betreffende poort achterop de radio precies voor?
Google maar eens op plaatjes. Het gaat hier om een externe USB aansluiting die alleen op de RCD 510 zit (volgens mij is dat bij Skoda de Bolero). De Amundsen (RNS 310), Amundsen+ (RNS 315) en Columbus (RNS 510) hebben deze aansluiting niet.

Laatst bewerkt:

GJ M

Forumguru
Mdi is gewoon naderhand inbouwbaar. Is ook makkelijk zelf te doen. Alleen na het inbouwen de gateway laten coderen.

Heb ik bij mijn Fabia met swing radio ook gedaan, werkt helemaal goed met USB.

Kost niet eens zo duur, was via eBay in Duitsland voor 133 euro klaar. Nieuw en origineel inclusief tussen zet stekker en verloop naar USB. Via dealer velen malen duurder..

Heb jij deze ook nog moeten coderen? Heb ook zo een zojuist ingebouwd, maar zie geen "browse" in mijn menu staan (swing radio). Ik kan dus alleen tussen mapjes wisselen, erg vervelend als je 64 Gb aan muziek in verschillende mappen hebt staan.

Spierings

Forumguru
Heb jij deze ook nog moeten coderen? Heb ook zo een zojuist ingebouwd, maar zie geen "browse" in mijn menu staan (swing radio). Ik kan dus alleen tussen mapjes wisselen, erg vervelend als je 64 Gb aan muziek in verschillende mappen hebt staan.
De gateway moet opnieuw gecodeerd worden. Hij herkend wel een regelapparaat maar weet zo niet wat het is.

Maar bij mij werkte de mdi helemaal niet..
Maar op het moment dat info aan staat heb je geen browser, nog een keer op info drukken en dan wel.

GJ M

Forumguru
De gateway moet opnieuw gecodeerd worden. Hij herkend wel een regelapparaat maar weet zo niet wat het is.

Maar bij mij werkte de mdi helemaal niet..
Maar op het moment dat info aan staat heb je geen browser, nog een keer op info drukken en dan wel.

Ik heb wel de mogelijkheid folder up/down, maar geen browser. Na coderen zou dit dan wel moeten werken?

Spierings

Forumguru
Hij moet zoizo gecodeerd worden, tenminste bij mijn Fabia..(ook met swing)

Zal straks eens in mijn menu in mijn auto kijken waar alles zit.

Rallye

Forumguru
Wat bedoel je met een browser? Een soort verkenner net als op de PC, met een overzicht van alle (sub)mappen? Die kun je op een Swing niet krijgen. Folder up en Down (werkt voor mijn gevoel nog verkeerd om ook) en Shuffle is het enige.

Edit: op de foto's van @Spierings hieronder zag ik de "BROWSE"-knop. In de drie jaar dat ik deze RS met Swing bezit heb ik nog nooit gekeken naar welke functie deze knop heeft. Welnu: dat is de (toch wat gebrekkige) verkenner-functie. Hier wat foto's van mijn Swing:

image.jpg

Helaas geeft de Swing standaard dit soort namen indien de bestandsnaam niet goed gevuld is. De juiste mp3-info staat wel in mijn maxidot.

image.jpg

Drukken op "BROWSE" geeft bovenstaand effect. Nu wordt de mapnaam weergegeven, die je anders niet ziet.

image.jpg

Drukken op "TOP" geeft dit beeld: de eerste map op de USB-stick. Ik had liever ook een pagina die er echt uitziet als de verkenner, maar dit is wel iets (al is het mij in meer dan drie jaar niet opgevallen dat deze mogelijkheid er was).

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
IMG_20150913_140350934_zps96ynlgmi.jpg

Media keuze.

IMG_20150913_140406179_zpsios5mzzo.jpg

Info stand waarbij je de weergave kunt kiezen.

IMG_20150913_140345571_HDR_zps3dsfykcc.jpg

Keuze folder up down en browse

andrehj

Forumguru
Als ik dit zie kan ik je een Amundsen (+?) aanraden. Die geeft gewoon een hele lijst met mappen op het scherm waar je met de middelste draaiknop razendsnel doorheen kunt scrollen. Werkt eigenlijk best goed en een stuk gebruiksvriendelijker dan wat ik hierboven zie. Of kun je met een Swing ook met een draaiknop snel door de lijst met folders scrollen?

Spierings

Forumguru
@andrehj met een swing gaat dat ook goed hoor. Misschien niet razendsnel maar snel zat. Het is meestal toch niet zo dat je de hele tijd aan het scrollen bent.

EdK

Forumguru
Soms heb je geen keus en moet ik nou eenmaal een keer K3 of kinderen voor kinderen opzetten.....
Tsja daar had ik een kinder USB stick voor in de wagen liggen....
Na wat nummers gehoord te hebben van Genesis wilde ik niet de schrik van me leven hebben door een nummer van K3 opeens door me speakers te horen.
Met een kinder USB ben je er op voorbereid als je die er in steekt..... ( oordoppen gingen dan op ) de krokodil zwemt in het waterrrrrrr........

andrehj

Forumguru
Met een MDI gaat dat nog beter: SD-kaartje in de Amundsen voor de Kids en een (grote!) USB-stick aan de MDI voor paps en mams. Voordeel is dan ook dat de Amundsen van beide onthoudt waar ie gebleven was.

Spierings

Forumguru
Heb gewoon een lege usb met mappen welke als cd's zijn ingedeeld. Dus titel (mapnaam) en daarin de nummers.

Ook heb ik een map met daarin de mappen (cd's) voor het kinderen muziek.

Spierings

Forumguru
Heb zelf alleen de gateway moeten coderen.

Dus gewoon het regelapparaten aangemeld.

Browse stond er bij mij gelijk bij.

Aan de radio heb ik niks hoeven te coderen.

GJ M

Forumguru
Ik neem aan dat je dit in vcds hebt gedaan? Zou het misschien nog aan de versie liggen?

Spierings

Forumguru
De gateway heb ik met originele vas tester software gedaan, de rest van de aanpassingen (niet met de mdi te maken) aan mijn auto wel met vcds.

Volgens mij kun je meerdere media Players selecteren... Mogelijk de verkeerde geselecteerd. Volgens mij is het bij mij mediaplayer 3. Weet dit niet meer 100% zeker

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan