Vaarwel vrienden!

Peter79

Actief lid
En dat was het dan helaas....
Mijn leaseauto had zijn kilometers erop en zelfs al een keer het contract verlengd, maar nu was het moment dan toch echt aangebroken.

Mag ik dan een nieuwe Skoda?? Nee, helaas. Sinds begin dit jaar worden er totaal geen nieuwe auto's meer besteld, je moet eerst auto's uit de pool oprijden. Dit heb ik 1x kunnen voorkomen door mijn leasecontract te verlengen, maar richting de 200.000km wordt dit heel pittig.

En afgelopen week was het moment daar...het afscheid. Het is heel jammer, want ik heb met zeer veel plezier gereden in mijn O2 en de service bij ArenaMobiel Venlo was gewoon super. Niet vaak heb ik zo'n groep mensen zo zien werken en service verlenen.

Nu zal je afvragen wat het nu dan voor auto is. Nou het is een BMW 325D Touring van eind 2008 geworden. Voor sommige mensen een hele vooruitgang, maar heb zo mijn kanttekeningen. Qua motor (3.0 liter V6) is het natuurlijk fantastisch, daar kan de 2.0 tdi van de O2 niet aan tippen. Zeer mooi geluid, waardoor je bijna je radio uitzet omdat dat mooier klinkt.

Qua ruimte...daar moet je enorm op inleveren. Ik snap niet dat BMW dat niet een beetje slimmer aanpakt. Voor de prijs moet je toch wel wat kunnen verzinnen. Ruimte achterin is sowieso al ruim 200liter minder en voorin mis ik toch een hoop vakjes en opbergruimte. Kan geen flesje drinken neerzetten, geen zonnenbril vakje, in de deur kan je net een Mars kwijt, kortom heel erg weinig.

Maar we moeten niet teveel klagen, want sommige mensen hebben geeneens een baan meer en ik schrijf over de minpunten van mijn nieuwe leaseauto...

Mocht ik in de toekomst weer een andere auto mogen kiezen, is de Skodadealer toch een belangrijke stop. Want ze bouwen gewoon mooie en goede auto's!

Wie weet tot ooit.....en bedankt allemaal voor jullie tips en tricks, dit is een mooi forum, ga zo door!!
 

MarcoO2

Forumguru
Jammer dat je niet hebt kunnen kiezen wat je het liefst wilde, maar inderdaad, het kan altijd slechter! In ieder geval veel plezier met deze auto, en wellicht tot ziens...

Wel grappig dat je met je laatste post nét nog ff member bent geworden... :grin:
 

___JC___

Forumguru
Nou een 325d lijkt me geen straf!
Het is inderdaad gewoon een 330d dus ff de software aan laten passen en je hebt 231pk volgens mij, dan vergeet je dat ruimtetekort echt wel!
:grin:
 

sitechris

Donateur
ik denk dat je de Octi snel vergeet als je even het gaspedaal intrapt en een lekkere zescilinder roffel hoort met dito prestaties. Ook een 325d loopt al rap naar de 240, dus qua prestaties is het natuurlijk top.

Waarom een BMW krapper is? Achterwielaandrijving kost ruimte. It is that simple. Maar qua handling rijd je wel in een superauto.
 

joergarms

Senior Member
BMW diesels zijn echt top, qua geluid en qua prestaties. HEt verbruik weet ik niet, maar je zal niet zelf hoeven te betalen voor de diesel.
Als het puur een motorische keuze was, dan zou ik altijd voor een BMW diesel gaan.
 

Peter79

Actief lid
Dat is toch wel mooi dat ik net "Member" ben geworden met het laatste bericht! Haha.

Qua rijden is de 325D een geweldige wagen, het ligt als een dijk op de weg. Zo enorm strak en de power is gewoon enorm.

Achterin is de ruimte inderdaad minder door de achterwiel aandrijving, maar ook de hoogte is een stuk minder. En voorin snap ik niet waarom ze deuren niet hebben gebruikt voor wat extra vakken. Maar ja, het gaat BMW niet altijd om de praktische kant, het gaat om het rijden. En dat is zeker zeer goed.

Qua bijtelling....mooie deal gemaakt dus de klap valt mee.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en ik blijf jullie volgen...
 

Vacaro

Senior Member
Ruimte in BMW wordt inderdaad beperkt door de achterwielaandrijving, maar vooral door de plaatsing van de motor en versnellingsbak. De motor ligt namelijk in langsrichting achter de vooras, waar deze bij de Octi en andere voorwieltrekkers voor de vooras ligt en dwars.
De versnellings bak ligt in het verlengde van de motor waardoor je zo'n dikke middentunnel krijgt. Door deze opstelling komt ook de passagierskooi verder naar achteren.
Ruimte in de deuren waarschijnlijk door dikkere geluidsisolatie en de Bangleplooien in de deuren?
Wat rijden en kwaliteitsbeleving betreft ga je zeker niet inboeten, wel wat ruimte betreft.
 

MarcoO2

Forumguru
de vouw die over de partieren loopt (onderdeel van het ontwerp van Chris Bangle).
BMW-325i_Touring_2006_800x600_wallpaper_06.jpg
 

Vacaro

Senior Member

Plooien/vouwen , die over de auto lopen, stijlkenmerk van Chris Bangle (ex-ontwerper bij BMW, nu (sinds februari2009) eigen designstudio opgericht maar niet noodzakelijk voor auto's).
Merk nu bij zien van foto's van de 3serie dat die niet meer zo uitgesproken aanwezig zijn.
Design is milder geworden, omdat niet iedereen te vinden was voor de stijl van Chris Bangle.
 

Swiss

Actief lid
Simpel... de nadelen van de hogere bijtelling laten compenseren in salaris of iets dergelijks.

Euhm, help een domme Belg eens even op weg, want ik kan niet volgen.

Is het dan niet véél goedkoper het contract af te kopen en een andere wagen (uit de pool of desnoods een nieuwe O2) te geven? Of nog beter: gewoon die BMW geven aan iemand die daar ook de bijtelling voor wil betalen :xyxthumbs:

Ik weet wat het afkopen van een contract kost (ik zit in de branche, ik heb er pas nog een moeten afkopen :(), maar dat verdwijnt in het niets als je 3 jaar lang (ik ga even uit van een 48 maand waar er maar 12 van verlopen zijn) het BPM-verschil tussen een O2 en een BMW 325 moet compenseren...

My two cents...
 

MarcoO2

Forumguru
Het gaat niet om het BPM-verschil, maar om het verschil in netto-salaris. Stel dat de BMW iedere maand € 100,00 meer netto bijtelling oplevert dan de O2. Dan kun je als werkgever ervoor kiezen om het contract niet af te kopen, maar de werknemer een salarisverhoging/ vergoeding te geven die gelijk staat aan € 100,00 netto. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om het verschil niet helemaal te compenseren.

Enne... dat dom zal wel meevallen, ik heb er ook totaal geen verstand van hoe een en ander in Belgie is geregeld! :D
 
Bovenaan Onderaan