Met dat laatste sla je de spijker op zijn kop. Maar puur om de auto: als er met gesloten beurs tussen Skoda en BMW gekozen mocht worden dan zou toch 99% voor een BMW gaan.
Vermits het niet om een BMW 1 tegenover een Superb gaat natuurlijk.
Maar bijvoorbeel een 5 tegenover een Superb of een 3 met een Octavia, een X3 tegen een Yeti.
ervaringsdeskundige spreekt:
Een Skoda is een prettige, comfortabele en kwalitatief goede (in meerdere opzichten) auto om naar A naar B te gaan. Prijs-kwaliteit zeer goed.
Een BMW (mits goed gemotoriseerd) is een auto waar de kreet Freude am Fahren geen loze kreet is. Besturing, motorisch, onderstel, kwaliteitsgevoel. Alles klopt. Sterker, ik zit regelmatig met grote glimlach achter het stuur. Ook met de 330xd beleef je, zij het in iets mindere mate, heel veel plezier. Ja ze zijn duur, ja het is een beetje een patserbak. Maar ik wil echt niet meer zonder.
ps....de keus tussen een nieuwe Octi RS van 38k met stevige afschrijving of een tweedehands 325i uit de Huisselectie? Ik kies dan blind voor de BMW. Net als de Skoda 2 jaar garantie en ik denk dat de afschrijving van de BMW echt een stukkie beter is. De 325i heeft grootste verval al achter de rug.
Voorbeeld:
Type 325i Touring
Cilinderinhoud 2.5 liter
Brandstof Benzine
Kenteken 04-XF-HF
Datum deel 1 23/04/2007
Kilometerstand 25.600
Transmissie Handgeschakeld
Cilinderaantal 6
Motorvermogen (kW/pk) 160/218
Aantal deuren 4
Prijs 34.000 euro. Zie