Vaarwel vrienden!

Rallye

Forumguru
Het gaat niet om het BPM-verschil, maar om het verschil in netto-salaris. Stel dat de BMW iedere maand € 100,00 meer netto bijtelling oplevert dan de O2. Dan kun je als werkgever ervoor kiezen om het contract niet af te kopen, maar de werknemer een salarisverhoging/ vergoeding te geven die gelijk staat aan € 100,00 netto. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om het verschil niet helemaal te compenseren.

De werkgever zou inderdaad de hogere bijtelling kunnen compenseren om het BMW-contract niet te hoeven afkopen. Dan moet het afkopen wel een schep met geld kosten. Over extra loon betaal je immers ook belasting en premies, pensioen etc.
 

Peter79

Actief lid
Om even wat extra licht te laten schijnen op mijn situatie. Het klopt dat ik financieel wordt gecompenseerd met mijn loon. Dit is blijkbaar goedkoper voor het bedrijf dan het afkopen van het leasecontract.
Zeker zo'n auto (het plaatje van de BMW op pagina 2 klopt trouwens helemaal) heeft een hoge leaseprijs en als de leasemaatschappij die auto terug moet nemen zijn ze veel inkomsten kwijt.
De macht die leasemaatschappijen is enorm momenteel, zij maken echt (voor hen) zeer goede contracten die niet prettig zijn om af te kopen.

In belgie is de bijtelling relatief weinig, mijn BE collega's rijden ook 3 serie (voornamelijk 320d) en die kost hen 120-140 euro per maand netto...ja dat is andere koek dan in NL
 

RSTDI

Actief lid
Qua motor (3.0 liter V6) is het natuurlijk fantastisch, daar kan de 2.0 tdi van de O2 niet aan tippen. Zeer mooi geluid, waardoor je bijna je radio uitzet omdat dat mooier klinkt.

Nog nooit onder de motorkap gekeken???
Het is echt een lijn 6 cilinder en het rijd geweldig....
 

RSTDI

Actief lid
Nu zal je afvragen wat het nu dan voor auto is. Nou het is een BMW 325D Touring van eind 2008 geworden. Voor sommige mensen een hele vooruitgang, maar heb zo mijn kanttekeningen. Qua motor (3.0 liter V6) is het natuurlijk fantastisch, daar kan de 2.0 tdi van de O2 niet aan tippen. Zeer mooi geluid, waardoor je bijna je radio uitzet omdat dat mooier klinkt.

Nu weet ik weer waarom ik hier niet meer kwam...
Misschien eerste eens lezen wat een ander schrijft en dan commentaar geven..
succes jongen...
 

RSTDI

Actief lid
Nu zal je afvragen wat het nu dan voor auto is. Nou het is een BMW 325D Touring van eind 2008 geworden. Voor sommige mensen een hele vooruitgang, maar heb zo mijn kanttekeningen. Qua motor (3.0 liter V6) is het natuurlijk fantastisch, daar kan de 2.0 tdi van de O2 niet aan tippen. Zeer mooi geluid, waardoor je bijna je radio uitzet omdat dat mooier klinkt.

Nu weet ik weer waarom ik hier niet meer kwam...
Misschien eerste eens lezen wat een ander schrijft en dan commentaar geven..
succes jongens...
 

bat

Lid
Euh, tsja. Of je zorgt er in ieder geval voor dat je goed quote, zodat we nie tover een olifantengeheugen hoeven te beschikken om te snappen dat jij de topicstarter in eerste instantie al op een fout had betrapt?

Ook het beste, hè! :xyxthumbs:
 

Delight

Actief lid
Ik zou ook liever een Skoda hebben dan een BMW...
Hou niet zo van dat soort auto's, maar dat ligt denk ik meer aan de gemiddelde BMW-bestuurder....
 

LenK

Forumguru
Ik zou ook liever een Skoda hebben dan een BMW...
Hou niet zo van dat soort auto's, maar dat ligt denk ik meer aan de gemiddelde BMW-bestuurder....
Met dat laatste sla je de spijker op zijn kop. Maar puur om de auto: als er met gesloten beurs tussen Skoda en BMW gekozen mocht worden dan zou toch 99% voor een BMW gaan.
Vermits het niet om een BMW 1 tegenover een Superb gaat natuurlijk.
Maar bijvoorbeel een 5 tegenover een Superb of een 3 met een Octavia, een X3 tegen een Yeti.
 

MarcoO2

Forumguru
Nu weet ik weer waarom ik hier niet meer kwam...
Misschien eerste eens lezen wat een ander schrijft en dan commentaar geven..
succes jongens...
Tsja... dankzij jouw manier van quoten had ik uberhaupt niet gezien dat het een quote was... mea maxima culpa... Maar waarom denk je dat die ":grin:" erbij stond?

Volgens mij zou je, als je het idee hebt dat iedereen hier elkaar afzeikt, juist eens wat vaker op het forum moeten komen. Ik wens je een goed weekend en veel rijplezier! :bye:
 

sitechris

Donateur
Met dat laatste sla je de spijker op zijn kop. Maar puur om de auto: als er met gesloten beurs tussen Skoda en BMW gekozen mocht worden dan zou toch 99% voor een BMW gaan.
Vermits het niet om een BMW 1 tegenover een Superb gaat natuurlijk.
Maar bijvoorbeel een 5 tegenover een Superb of een 3 met een Octavia, een X3 tegen een Yeti.

ervaringsdeskundige spreekt:
Een Skoda is een prettige, comfortabele en kwalitatief goede (in meerdere opzichten) auto om naar A naar B te gaan. Prijs-kwaliteit zeer goed.

Een BMW (mits goed gemotoriseerd) is een auto waar de kreet Freude am Fahren geen loze kreet is. Besturing, motorisch, onderstel, kwaliteitsgevoel. Alles klopt. Sterker, ik zit regelmatig met grote glimlach achter het stuur. Ook met de 330xd beleef je, zij het in iets mindere mate, heel veel plezier. Ja ze zijn duur, ja het is een beetje een patserbak. Maar ik wil echt niet meer zonder.

ps....de keus tussen een nieuwe Octi RS van 38k met stevige afschrijving of een tweedehands 325i uit de Huisselectie? Ik kies dan blind voor de BMW. Net als de Skoda 2 jaar garantie en ik denk dat de afschrijving van de BMW echt een stukkie beter is. De 325i heeft grootste verval al achter de rug.

Voorbeeld:
Type 325i Touring
Cilinderinhoud 2.5 liter
Brandstof Benzine
Kenteken 04-XF-HF
Datum deel 1 23/04/2007
Kilometerstand 25.600
Transmissie Handgeschakeld
Cilinderaantal 6
Motorvermogen (kW/pk) 160/218
Aantal deuren 4

Prijs 34.000 euro. Zie http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=byelrve1u3ye
 

LenK

Forumguru
ps....de keus tussen een nieuwe Octi RS van 38k met stevige afschrijving of een tweedehands 325i uit de Huisselectie? Ik kies dan blind voor de BMW. Net als de Skoda 2 jaar garantie en ik denk dat de afschrijving van de BMW echt een stukkie beter is. De 325i heeft grootste verval al achter de rug.
Je vergeet dan wel de charme van een nieuwe auto, inclusief het helemaal zelf kunnen kiezen i.p.v. het maar afwachten wat op je pad komt en de vraag wat de vorige eigenaar er mee heeft "uitgevreten".
 

___JC___

Forumguru
Groot nadeel van de 3 serie is wat mij betreft wel de beperkte ruimte. Met 4 mensen een lang stuk rijden is echt geen pretje, vooral voor de mensen achterin. Tuurlijk rijdt een RWD BMW beter dan een RS, maar de RS is meer een allrounder.

2e hands vergelijken met nieuw is wel wat krom wat mij betreft. Voor de prijs van een nieuwe full options 325i (65k) koop je een mooie 2e hands S6

Voorbeeld:
Type Audi S6 5.2 V10
Cilinderinhoud 5.2 liter
Brandstof Benzine
Datum deel 1 06/2006
Kilometerstand 77.000
Transmissie Automaat
Cilinderaantal 10
Motorvermogen (kW/pk) 320/510
Aantal deuren 4

:D

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Audi/S6/26NK6/algemeen.htm
 

MarcoO2

Forumguru
Pfff... maar die wil ik dan weer niet verzekeren en voltanken... wél héééééééél graag de tank leegrijden!!!
 

sitechris

Donateur
Groot nadeel van de 3 serie is wat mij betreft wel de beperkte ruimte. Met 4 mensen een lang stuk rijden is echt geen pretje, vooral voor de mensen achterin. Tuurlijk rijdt een RWD BMW beter dan een RS, maar de RS is meer een allrounder.

2e hands vergelijken met nieuw is wel wat krom wat mij betreft. Voor de prijs van een nieuwe full options 325i (65k) koop je een mooie 2e hands S6

Voorbeeld:
Type Audi S6 5.2 V10
Cilinderinhoud 5.2 liter
Brandstof Benzine
Datum deel 1 06/2006
Kilometerstand 77.000
Transmissie Automaat
Cilinderaantal 10
Motorvermogen (kW/pk) 320/510
Aantal deuren 4

:D

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Audi/S6/26NK6/algemeen.htm

Niet helemaal juiste vergelijking. Onderhoudskosten voor een S6 zijn extreem hoog. Verzekeringskosten idem. Onderhoud en verzekering van 325i zijn niet heel veel meer dan de RS.

Voorbeeld: nieuwe remschijf voor mijn 130i kost onder de 100 euro. Nieuwe remschijf voor een M5: 500 euro.
 

___JC___

Forumguru
Niet helemaal juiste vergelijking. Onderhoudskosten voor een S6 zijn extreem hoog. Verzekeringskosten idem. Onderhoud en verzekering van 325i zijn niet heel veel meer dan de RS. Voorbeeld: nieuwe remschijf voor mijn 130i kost onder de 100 euro. Nieuwe remschijf voor een M5: 500 euro.

Okee dan vervangen we de S6 door een A8 met alle opties. Die zijn echt niet duurder in het onderhoud dan een gemiddelde 3 serie. Het gaat er mij om dat een 2e hands auto vergelijken met een nieuwe nogal krom is.

Stel Chris je moest kiezen tussen een nieuwe RS of een nieuwe 325i. Met de financiële gevolgen van dien. Je zou dus ongeveer twee keer zoveel per maand kwijt zijn aan die 325, zou je m dan nog kiezen?
 

Racer

Lid
tweedehands versus nieuw

Okee dan vervangen we de S6 door een A8 met alle opties. Die zijn echt niet duurder in het onderhoud dan een gemiddelde 3 serie. Het gaat er mij om dat een 2e hands auto vergelijken met een nieuwe nogal krom is.

Stel Chris je moest kiezen tussen een nieuwe RS of een nieuwe 325i. Met de financiële gevolgen van dien. Je zou dus ongeveer twee keer zoveel per maand kwijt zijn aan die 325, zou je m dan nog kiezen?

Wat dacht je van een tweedehands RS? Is na 3 jaar nog ongeveer 19k. Lot's of rijplezier!

Racer
 
Bovenaan Onderaan