Vaarwel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel.

Nieuw lid
Nou wij hebben de knoop door gehakt en die pokke fabia de deur gewezen.
In 1 jaar en 2 maanden tijd heeft dat ding ons meer dan 1500 euro gekost aan ondehoud en problemen.
Fijn hoor zo'n goedkope skoda alleen jammer dat de dealers niet vertellen dat je VW onderhouds en reparatie prijzen krijgt voor geschoteld.


Nee wij zijn nu alle twee heel happy met een tweede Toyota.
We hebben de fabia ingeruild voor een Corolla en dat bevalt al stukke beter.

Ik wens jullie alle geluk van de wereld, en dat jullie auto's minder problemen op leveren.

We hebben het geprobeert maar ons sterk vergist in de europeese auto.
Ons zie je nooit meer bij ene andere dealer dan een Toyota dealer.


Met vriendelijke groet,

Michel.
 

Desperado

Forumguru
Tja jammer.....maar ik zou maar niet verwachten dat de Toyotadealer goedkoper is.Toyota mag dan de naam hebben, maar als er wat mee is betaal je ook de hoofdprijs.
Edoch, succes met de Toyatas!
Voor het onderhoud zou je ook nog de merkloze garage kunnen overwegen, vaak goedkoper als de dealers.
Wat voor problemen heb je zoal gehad met de Fabia?
 

Michel.

Nieuw lid
Tja jammer.....maar ik zou maar niet verwachten dat de Toyotadealer goedkoper is.Toyota mag dan de naam hebben, maar als er wat mee is betaal je ook de hoofdprijs.
Edoch, succes met de Toyatas!
Voor het onderhoud zou je ook nog de merkloze garage kunnen overwegen, vaak goedkoper als de dealers.

Stabilisator stangen (bij 118000 km mag dit normaliter toch nog niet de rubbers wel niet de stangen) €450,-
Koolstof filter voor de brandstof tank (waar en hoe dat ook mag zijn) en een of andere klep in de tank opening. €206,-
Hier voor moest ook de computer uitgelezen worden...... a €75,-
Grote beurt + apk € 498,- (incl distibutie riem en v snaar)
Dynamo kapot € 450,- voor een vervanger en die moet dan nog gemonteerd worden dus reken nog maar een anderhalf uur werkplaats er bij a €60 per uur!

Nu stop ik even met opsommen want barst bijna weer in tranen uit!(want dit is al weer meer dan € 1700,- )


De toyota is wat aanschaf aangaat ook duurder, maar daar heb je wel kwaliteit voor, dat voel je als je er in rijd, als je de deur dicht doet, als je hem start. (moet ik nog verder gaan)
Sinds 96 rijden we toyota, en die hebben in al die tijd (3 auto's) nog nooit iets gehad wat niet te betalen was.

En nee een andere garage dan de dealer heb ik ook erg slechte ervaringen mee, dan krijg je van de nep onderdelen onder je auto das ook niks! (was gelukkig nog voor ik toyota reed.)

Maar goed, misschien ben ik erg verwend wat auto's aangaat.
Laten we eerlijk blijven dat ding moet je van A naar B brengen en niet van A naar de garage!
 
Spijtig maar begrijpelijk dat je een ander merk koopt. Toyota is inderdaad een zeer betrouwbaar merk.

Ik was voor onze O2 ook wel verschoten van het onderhoud: 30.000 Km was €235 en dat is effen slikken als je een Nissan gewend was met onderhoud bij een officiele maar kleine dealer.
Daar waren we nooit duurder af dan €65 voor een groot onderhoud en €35 voor een kleine smeerbeurt. Met originele Nissan onderdelen is dat.

Over de kwaliteit en betrouwbaarheid ben ik wel tevreden.

Succes met de Jappen!
 

Michel.

Nieuw lid
Spijtig maar begrijpelijk dat je een ander merk koopt. Toyota is inderdaad een zeer betrouwbaar merk.

Ik was voor onze O2 ook wel verschoten van het onderhoud: 30.000 Km was €235 en dat is effen slikken als je een Nissan gewend was met onderhoud bij een officiele maar kleine dealer.
Daar waren we nooit duurder af dan €65 voor een groot onderhoud en €35 voor een kleine smeerbeurt. Met originele Nissan onderdelen is dat.

Over de kwaliteit en betrouwbaarheid ben ik wel tevreden.

Succes met de Jappen!

Ja precies dat bedoel ik met de prijzen.

Oke alles is nu wel wat duurder dan wat je hier schrijft, maar grotebeurt met apk voor mijn yaris (zelfde klasse als de fabia) was ik slechts 240 euro voor kwijt vorig jaar. (en dat is idd. incl. alle onderdelen, heffingen e.d.)
 

Desperado

Forumguru
Het is wel erg makkelijk om de distributie enz. nu even te vergeten.Zonder dat is de prijs heel normaal.
 

Michel.

Nieuw lid
Het is wel erg makkelijk om de distributie enz. nu even te vergeten.Zonder dat is de prijs heel normaal.

Ik zei ook dat het meer dan 1500 euro was met reparaties en onderhoud dat ben ik echt niet vergeten, zo'n riem en snaar horen er bij dus ga ik niet vergeten! Die krijgen we allemaal.
 

LenK

Forumguru
@Michel. Je hebt er niks aan, maar de ervaring van de meeste anderen met Skoda is (gelukkig) beter. Misschien heeft het iets met het aantal gereden km's te maken (maar dat is geen echt excuus). Of de vorige eigenaar heeft niet zo best met de auto omgesprongen.

@coldstein: Die prijzen voor onderhoud zijn wel heel erg voordelig. In Nederland zijn we ondertussen gewend aan het feit dat bij de prijzen het fl teken vervangen is door het € teken. Ik ben met een nieuwe auto bezig. Daarvoor rekent men eventjes € 695 afleveringskosten (rijklaar maken). Dat is fl 1530 of BFr 28000. Te gek voor woorden!!!!
 
De toyota is wat aanschaf aangaat ook duurder, maar daar heb je wel kwaliteit voor, dat voel je als je er in rijd, als je de deur dicht doet, als je hem start. (moet ik nog verder gaan)
Sinds 96 rijden we toyota, en die hebben in al die tijd (3 auto's) nog nooit iets gehad wat niet te betalen was.

Dit ga je niet menen...als je de deur dichtslaat. Ik heb tijdelijk een nieuwe Toyota Avensis gehad en in bijzijn van mensen gooide ik niet de deur dicht maar drukte ik deze dicht met de hand op de klink omdat hij anders te blikkerig klinkt. Ik schaamde me voor het geluid van zo'n goedkoop aanvoelende budgetwagen. De Skoda O2 sluit als een kluisdeur, gooi een Toyota dicht en je merkt een heel groot verschil.

De materialen vond ik ook geen enkele partij en let op...ik vergeleek de Avensis met m'n eigen VW Golf V. Nu ik een Skoda O2 voorloper heb, vind ik het verschil tussen de VW en Skoda zelfs te klein en dat terwijl ik eerst niets van Skoda moest hebben. Nee, je verhaal van Toyota kan ik echt niet plaatsen, maar veel plezier ermee...pech kun je altijd hebben.
 

Michel.

Nieuw lid
@Michel. Je hebt er niks aan, maar de ervaring van de meeste anderen met Skoda is (gelukkig) beter. Misschien heeft het iets met het aantal gereden km's te maken (maar dat is geen echt excuus). Of de vorige eigenaar heeft niet zo best met de auto omgesprongen.

@coldstein: Die prijzen voor onderhoud zijn wel heel erg voordelig. In Nederland zijn we ondertussen gewend aan het feit dat bij de prijzen het fl teken vervangen is door het € teken. Ik ben met een nieuwe auto bezig. Daarvoor rekent men eventjes € 695 afleveringskosten (rijklaar maken). Dat is fl 1530 of BFr 28000. Te gek voor woorden!!!!

Zo das idd niet misselijk, voor het rij klaar maken van een toyota rekenen ze gelukkig minder 350 euro (we hebben ook gekeken naar ene nieuwe aygo!)
 

Michel.

Nieuw lid
Dit ga je niet menen...als je de deur dichtslaat. Ik heb tijdelijk een nieuwe Toyota Avensis gehad en in bijzijn van mensen gooide ik niet de deur dicht maar drukte ik deze dicht met de hand op de klink omdat hij anders te blikkerig klinkt. Ik schaamde me voor het geluid van zo'n goedkoop aanvoelende budgetwagen. De Skoda O2 sluit als een kluisdeur, gooi een Toyota dicht en je merkt een heel groot verschil.

De materialen vond ik ook geen enkele partij en let op...ik vergeleek de Avensis met m'n eigen VW Golf V. Nu ik een Skoda O2 voorloper heb, vind ik het verschil tussen de VW en Skoda zelfs te klein en dat terwijl ik eerst niets van Skoda moest hebben. Nee, je verhaal van Toyota kan ik echt niet plaatsen, maar veel plezier ermee...pech kun je altijd hebben.

Nou dan heb je nog niet in mijn corolla gezeten, die kan je echt gewoon dicht gooien hoor dan heb je meer dan een kluis!
 

Desperado

Forumguru
Ja precies dat bedoel ik met de prijzen.

Oke alles is nu wel wat duurder dan wat je hier schrijft, maar grotebeurt met apk voor mijn yaris (zelfde klasse als de fabia) was ik slechts 240 euro voor kwijt vorig jaar. (en dat is idd. incl. alle onderdelen, heffingen e.d.)

Dit bedoel ik.......dit zal zeker niet inclusief een distributie enz. zijn.Daar ben je bij Toyota minstens zoveel voor kwijt.Dus dat is geen vergelijk.
 

Michel.

Nieuw lid
Dit bedoel ik.......dit zal zeker niet inclusief een distributie enz. zijn.Daar ben je bij Toyota minstens zoveel voor kwijt.Dus dat is geen vergelijk.

Het antwoord is kort en krachtig:

Nee want bij mij toyota's zit er een ketting ipv een riem (VVT-i techniek) tevens snap ik niet waarom niet alle auto's zo worden uitgevoord hoor want het scheelt echt een hoop ellende en als hij vervangen moet worden dan hoor je dat vroeg genoeg.
Een riem knapt gewoon een keer door!
 
en of je nu een gebruikte faiba koopt met dik een ton op de klok of een nieuwe toyota.
en als je dat allemaal hebt gehad dan heb je bij het kopen van de auto ook niet egt opgeled oke vergeet even dat ik 2 jaar bij volkswagen als monteur heb gewerkt,
daar kan ik dan nog in komen.

maar veel plezier er mee ik blijf in het volkswagen consurn ;)
 

Desperado

Forumguru
Het antwoord is kort en krachtig:

Nee want bij mij toyota's zit er een ketting ipv een riem (VVT-i techniek) tevens snap ik niet waarom niet alle auto's zo worden uitgevoord hoor want het scheelt echt een hoop ellende en als hij vervangen moet worden dan hoor je dat vroeg genoeg.
Een riem knapt gewoon een keer door!

Als je je aan het onderhoud houdt knapt een riem niet zomaar.
Doet er ook niet toe, je hebt je besluit genomen en dat is je goed recht.
@jeroen, als je niks zinvols kunt schrijven zonder al die fouten kun je beter zwijgen.
 
@Michel.
Ik ben met een nieuwe auto bezig. Daarvoor rekent men eventjes € 695 afleveringskosten (rijklaar maken). Dat is fl 1530 of BFr 28000. Te gek voor woorden!!!!

Ja ik heb dat in verschillende NL carconfigurators gezien. Terwijl de prijzen voor een nieuwe wagen al veel hoger liggen bij jullie. En toch rijden de Nederlanders in een sjieke bak met veel PK'tjes. Jullie verdienen waarschijnlijk veel meer dan wij :)

Tja autorijden wordt/is een dure zaak.
 

Michel.

Nieuw lid
en of je nu een gebruikte faiba koopt met dik een ton op de klok of een nieuwe toyota.
en als je dat allemaal hebt gehad dan heb je bij het kopen van de auto ook niet egt opgeled oke vergeet even dat ik 2 jaar bij volkswagen als monteur heb gewerkt,
daar kan ik dan nog in komen.

maar veel plezier er mee ik blijf in het volkswagen consurn ;)

Euuh nieuwe toyota?
Nee het is een tweede hands hoor die corolla van 2001 met 93080 km op de teller!
 

Michel.

Nieuw lid
Heren allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat we er niet 123 uit zullen komen, en w.s. hebben wij een maandag morgen model gehad of iets dergelijks, hij was gewoon niet goed.
Of dit nu komt door het gebruik van de vorige eigenaar of niet.

Nogmaals wens ik jullie veel geluk met jullie auto's en hoop dat jullie er meer plezier van hebben dan wij hebben gehad in 2 jaar en 2 maanden tijd.

Het was voor korte duur maar het was en is hier best gezellig, ga door met de club ik ben inmiddels bij de yarisclub en de corolla club lid geworden en hoop jullie nog eens tegen te komen op bv fullspeed oid.!

Tot ziens
 

LenK

Forumguru
De Skoda O2 sluit als een kluisdeur, gooi een Toyota dicht en je merkt een heel groot verschil.

Heb jij een andere O2 dan ik of zijn mijn oren niet goed? Ik vind dichtslaan van de O2 portieren en achterklep echt niet zo geweldig klinken. Iets beter dan bij mijn O1 destijds maar niet meer. Ook best wel cheapo.

Maar goed het geluid van dichtslaande portieren is toch geen garantie voor kwaliteit. Net als dat geneuzel over "zachte materialen" niks met kwaliteit te maken heeft.

Voor mij heeft iets pas kwaliteit als het mooi blijft, niet afbreekt, geen speling vertoont, geen olie verbruikt, geen overbodig geluid maakt en niet verslijt voordat ik het verwacht.

En daar laat mijn Skoda toch echt wel wat (gelukkig kleine) steekjes vallen.
 

Fabia

† In Memoriam
Jammer dat het voor je niks geworden is met de Fabia. Ik wens je veel succes met de corolla.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan