Vaarwel

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
collega zijn dynamo van zijn renault megane hield ermee op dus nieuwe erop met nieuwe aandrijfsnaar !
Kosten kwanta 824 euries en dan vergeet ik de centen achter de comma maar even !!
Dus die 450 euries valt nog mee lijkt me !!??
Oja was ook nog excl de BTW en of ie even cash wilde betalen werd er bij het ophalen pas gezegd !!
Niet pinnen of creditcard of rekenig opsturen want daar hadden ze slechte ervaringen mee !!

Tjonge wat een feest is dat, kun je eerst ff gaan pinnen voor je je autosleutels terug hebt !!
 

Hetzer

Forumguru
We hebben het geprobeert maar ons sterk vergist in de europeese auto.
Ons zie je nooit meer bij ene andere dealer dan een Toyota dealer.


Met vriendelijke groet,

Michel.

tja ik wens je meer geluk met je Toyota!!, maar ook Toyota is niet heilig een kennis van mijn heeft een Yaris Verso gehad, nieuw gekocht met ALLEEN maar problemen..........
 

cvegreen

Forumguru
Jammer dat je zoveel problemen met je skoda gehad hebt. Ik reed hiervoor met een hyundai , dat was in vergelijk met de skoda een blikken doos. Toyota is heel betrouwbaar , maar helaas in aanschaf bijna onbetaalbaar.Wat de carroserie betreft heeft skoda ongetwijfeld steviger plaatwerk dan toyota , Ik kan het ook weten , want ik was ook gaan zien voor een yaris . Die Yaris was van 2002 met 75000 km , zonder airco en koste 9200€ mijn skoda fabia van 2005 met 17500 km ,met airco koste 6700€ . Ik vraag me af wat een yaris van 2005 dan wel zou gekost hebben.
Mijn F1 voelt echt degelijk aan , mijn vrouw is daar heel zindelijk in en ze vind hem ook degelijk. Dat wil al wat zeggen als mijn vrouw een auto als degelijk aan voelt.
Kwaliteit , denk niet dat het VW concern manke dingen op de markt brengt. Ik heb me nog nooit zo goed gevoelt als bij mijn skoda (wat niet wil zeggen dat je geen maandagmorgen wagen kan vangen). Ik dacht dat ik nooit nog zo'n goed gevoel bij een wagen hebben als ik had bij mijn BX (citroën) , maar bij mijn F1 is het goed gevoel nog groter dan toen bij mijn BX , omdat die toch vrij vaak electrische probleempjes had , die welliswaar gemakkelijk en goedkoop te herstellen vielen.

 

Erik_NL

Forumguru
Re: Vaarwel Skoda Fabia 2001

Nou wij hebben de knoop door gehakt en die pokken Fabia de deur gewezen.
In 1 jaar en 2 maanden tijd heeft dat ding ons meer dan 1500 euro gekost aan onderhoud en problemen.
weer een lotgenoot met jaargang 2001 die de handdoek in de ring gooit
't is dat het ding zo lekker rijdt, anders hadden wij hem ook al lang weggedaan
een deskundige dealer opzoeken kost ook wat, maar heeft ons vooralsnog nieuw vertrouwen bezorgd
Ik wens jullie alle geluk van de wereld, en dat jullie auto's minder problemen op leveren
afwachten maar, en insgelijks
 
Op zich niet veel mis met een Fabia, maar de auto is bepaald niet goedkoop in onderhoud.

Stabilisatorstang en rubbers zijn een jaarlijks terugkerend fenomeen, onlangs een kapot wiellager, defecte sleepring stuur. Volgende beurt de distributie met 120000km. Verder is de computer van slag, want de deuren gaan vanzelf op slot en van slot, en het alarm gaat dan zomaar af. Kofferbak gaat soms niet open met de AB, spiegelverwarming doet het ineens niet meer...

Dat was drie jaar achtereen meer dan 500 Euro -banden niet meegerekend- bij nog geen 20000km/jaar, en dit jaar dus weer minimaal hetzelfde.

Ik heb hiervoor zelf 3 Peugeots gereden. Die hebben dan wel de reputatie, maar niet de kosten.

Maar vergis je niet: auto-onderhoud wordt langzaamaan onbetaalbaar. Kan niet anders met die uurtarieven.
 

Gieliovd

Forumguru
Helaas dat het zo heeft moeten lopen.

Ik heb de auto ook nog maar net en ook al behoorlijke kosten moeten maken. Ik wacht nog op een factuur van 850 euro, een nieuwe accu voor 80 euro en er loopt nog een probleempje.

Ach, elke auto die je gebruikt koopt zonder garantie is een risico. Heb je nu niks heb je het over een jaar wel. Elke auto heeft wat.

Een alle onderhoud is duur. De onderdelen zijn duur, zelf kun je niks meer doen en het arbeidsloon wordt ziekelijk duur... overal.

Ik wens je er veel plezier mee, je nieuwe Toyota. Veel veilige KM gewenst.
 
Ik had een jaar garantie, en ben 3 keer teruggeweest in die tijd. Ook toen al de stabilisator en problemen met koelwaterlekkage die niet te verhelpen leek (dan luister je toch niet naar mij ;)
 

LenK

Forumguru
Moeten we nu concluderen dat de 1e Fabia's door de mand vallen, vanwege hun (gebrek aan) kwaliteit? Hierboven zie ik alleen maar bouwjaar 2001.
 

van_der_P

Senior Member
Iedere auto kost geld, nieuw of gebruikt maakt geen verschil. Een nieuwe auto schrijf je het eerste jaar 25 tot wel 30% op af, dat is veel geld. Als een auto ouder wordt, wordt de afschrijving minder. Maar het onderhoud meer. Het verschil is dat je bij en nieuwe auto bij de inruil pas geconfronteerd wordt met de afschrijving. En bij reparatie en/of een beurt, vaak de zelfde dag. Vaak kun je die reparatie niet uit stellen. Dan hakt dat er behoorlijk in. Zeker als het een grote beurt plus een reparatie betreft.
Maar er is een troost iedereen die auto rijdt komt vroeg of laat voor kosten te staan. En of je nu Skoda rijdt of Toyota, dat maakt niet veel uit. Je hoeft maar pech te hebben
 

Michel.

Nieuw lid
collega zijn dynamo van zijn renault megane hield ermee op dus nieuwe erop met nieuwe aandrijfsnaar !
Kosten kwanta 824 euries en dan vergeet ik de centen achter de comma maar even !!
Dus die 450 euries valt nog mee lijkt me !!??
Oja was ook nog excl de BTW en of ie even cash wilde betalen werd er bij het ophalen pas gezegd !!
Niet pinnen of creditcard of rekenig opsturen want daar hadden ze slechte ervaringen mee !!

Tjonge wat een feest is dat, kun je eerst ff gaan pinnen voor je je autosleutels terug hebt !!

Die 450 euro was alleen voor een ruil dynamo hoor dan moet hij er nog in en idd zonder BTW!
 
Die 450 euro was alleen voor een ruil dynamo hoor dan moet hij er nog in en idd zonder BTW!

Is wel veel geld voor een ruil-alternator. Bei uns in Bels steken ze er een gereviseerd exemplaar in. De factuur krijg je achteraf pas als jouw eerste exemplaar gereviseerd is. Je betaald dus de kosten die ze hadden om jouw alternator te maken. De ruil blijft wel zitten en jouw exemplaar gaat in een andere wagen enzovoort enzoverder.
De laatste keer dat het bij mij nodig was koste het 125 eurio's. Dat was nog in mijn Primera.
 

Michel.

Nieuw lid
Iedere auto kost geld, nieuw of gebruikt maakt geen verschil. Een nieuwe auto schrijf je het eerste jaar 25 tot wel 30% op af, dat is veel geld. Als een auto ouder wordt, wordt de afschrijving minder. Maar het onderhoud meer. Het verschil is dat je bij en nieuwe auto bij de inruil pas geconfronteerd wordt met de afschrijving. En bij reparatie en/of een beurt, vaak de zelfde dag. Vaak kun je die reparatie niet uit stellen. Dan hakt dat er behoorlijk in. Zeker als het een grote beurt plus een reparatie betreft.
Maar er is een troost iedereen die auto rijdt komt vroeg of laat voor kosten te staan. En of je nu Skoda rijdt of Toyota, dat maakt niet veel uit. Je hoeft maar pech te hebben

Kijk wat ik met je eens bent is dat onderhoud geld kost.
Maar als ik dan vergelijk wat ik sinds 1996 aan mijn toyota's kwijt ben (en dat zijn ook tweede hands autos geweest alleen mijn yaris in gloed nieuw gekocht), en wat ik in 1 jaar bij de skoda betaal dan is voor mij duidelijk dat toyota beter prijzen hanteerd dan skoda.(kan ook de dealer zijn en onkunde van de monteurs hoor!)

Tevens is de frequentie waarmee ik bij een dealer sta heel anders:
Toyota 1 á 2 keer per jaar
Skoda bijna 2 keer per maand!

Tuurlijk kan dit komen door dat wij een maandag morgen wrak hebben gehad, maar als ik dan lees dat meer mensen met een 2001 model dezelfde problemen hebben dan denk ik dat ik op tijd die kar heb weggedaan.
Dat had me alleen maar meer geld gekost.

Ik moet er niet aan denken dat ik na 1 jaar weer de stabilistator stangen moet laten vervangen! (als dit ect een jaarlijks terug komende kwaal is)

Nee hij reed best fijn, maar die corolla rijd naar mijn gevoel toch echt beter (is ook een klasse groter)

Al met al met de verhalen hier gelezen te hebben snap ik niet waarom er niet meer mensen zijn die van de 2001 fabia afstappen (of je moet echt een skoda freak zijn......)

Wij hadden goede hoop op eng fijne auto(wat het met rijden ook wel was), maar de kwaliteit liet het bij deze auto afweten.

Het heeft gewoon niet zo mogen zijn, en een tweede skoda was ik een beetje huiverig voor!:crazy:
 

van_der_P

Senior Member
Mijn doel was niet om het goed te praten. Als ik een slechte ervaring met een auto en/of de dealer heb zoek ik mijn heil ook ergens anders. Dat is normaal. Wat ik maar zeggen wil is dat je zeker met een gebruikte auto een beetje geluk moet hebben. Anders koop je de problemen van een ander.
 

Michel.

Nieuw lid
Mijn doel was niet om het goed te praten. Als ik een slechte ervaring met een auto en/of de dealer heb zoek ik mijn heil ook ergens anders. Dat is normaal. Wat ik maar zeggen wil is dat je zeker met een gebruikte auto een beetje geluk moet hebben. Anders koop je de problemen van een ander.

Ik snapte je wel, en je hebt helemaal gelijk hoor.
Eigenlijk koop je de ellende van een ander of juist niet!
Tis mazzel hebben met een tweede handsje!
 
Jammer van je (verkeerd uitgepakte) Fabia Michel, heb toevallig ook een Fabia1 uit 2001, maar werkelijk geen enkel probleem mee gehad tot nu toe (ruim 8000 km. erin gereden) de kosten die ik tot nu toe heb gemaakt zijn allemaal tuningkosten geweest.

Heb de wagen tweedehands van een particulier met 110.000 km. op de teller gekocht zonder garantie...Het is dus inderdaad een kwestie van geluk denk ik...Veel succes met je Toyota! (En ik zou eigenlijk voor de Auris gegaan zijn!)
 

joergarms

Senior Member
Hey Michel, veel plezier van jullie Toyota, ik kan je keus begrijpen.
Jammer dat je zoveel pech en kosten aan je SKoda hebt gehad, dat geeft voor jou weinig vertrouwen.
Maar zoals je leest, er zijn hier veel mensen die er geen problemen mee hebben, en zo is het met elk merk wel wat denk ik.
Wij hebben 3 Subaru's gehad, worden door duits vakbladen als enorm betrouwbaar bestempeld, ook met die auto's hebben wij juist problemen gehad, het blijft techniek.

Maar nogmaals, veel plezier, en iderdaad, misschien tot op één of andere meeting.
 

van_der_P

Senior Member
Na 100.000 km op de teller moet je rekenig houden met hogere kosten voor onderhoud. De motor kan dat best aan.
Maar de randapparatuur (startmotor, dynamo, accu, remschijven, uitlaat, afhankelijk van het gebruik de koppelling, en natuurlijk de distributieriem of ketting) is na een ton toch wel aan vervanging toe. En dat komt allemaal ongeveer gelijk.
Er zijn veel mensen die weten dat, en doen hun auto voor die mijlpaal weg. Helaas is de volgende eigenaar dan de klos.
Misschien verstandig om de onderhoudhistorie op te vragen van de auto, en anders de auto te laten staan.
Of laat hem keuren door b.v. de ANWB, maar dat is ook geen garantie voor de toekomst.
Nog een tip koop de auto bij een dealer het liefst van het zelfde merk. Inclusief een merkgarantie.
Dan is zo'n auto wel duurder maar bespaar je je een hoop gedoe.

Veel succes met de Toyota, Toyota maakt goede auto's wij hebben twee Yarissen gehad nooit problemen mee. Met Skoda trouwens ook niet.
 

bat

Lid
Sowieso als je een auto met rondom de ton koopt: vraag gewoon aan de verkoper om (bewijsbaar) een grote beurt uit te laten voeren en de slijtagedelen te laten vervangen, oa distributieriem en dergelijke. Met een beetje rondstruinen op internet kun je vaak de bekende zwakke punten wel achterhalen.

Vanzelfsprekend is dat niet altijd mogelijk, maar dan moet je inderdaad gewoon rekening houden met dit soort kosten.

Erg jammer dat de topicstarter een vervelende ervaring heeft opgedaan met Skoda, maar of dat helemaal te wijten is aan Skoda vraag ik mij af.
 

cvegreen

Forumguru
Na 100.000 km op de teller moet je rekenig houden met hogere kosten voor onderhoud. De motor kan dat best aan.
Maar de randapparatuur (startmotor, dynamo, accu, remschijven, uitlaat, afhankelijk van het gebruik de koppelling, en natuurlijk de distributieriem of ketting) is na een ton toch wel aan vervanging toe. En dat komt allemaal ongeveer gelijk.


De toyo die hij gekocht heeft zit zijn ton aan te komen , dus zal hij weer miserie van een ander op de hals halen . Ik hoop in ieder geval van niet he , maar als je je wagen weg doet , waarom koop je dan een wagen die al zoveel kilometers gelopen heeft ? Ik zou voor zo jong mogelijk met zo weinig mogelijk kilometers op de teller gaan.
 

van_der_P

Senior Member
De toyo die hij gekocht heeft zit zijn ton aan te komen , dus zal hij weer miserie van een ander op de hals halen . Ik hoop in ieder geval van niet he , maar als je je wagen weg doet , waarom koop je dan een wagen die al zoveel kilometers gelopen heeft ? Ik zou voor zo jong mogelijk met zo weinig mogelijk kilometers op de teller gaan.

Dat heb ik voorzichtig geprobeert te zeggen.
De prijs is in veel gevallen het belangrijkste. En ik denk dat je er gewoon rekening mee moet houden als een auto een ton of meer ervaring heeft tot er weleens iets mee zijn kan. Als je pech hebt komen daar kosten aan. Misschien als je handig bent kun je natuurlijk ook veel zelf.
Van de andere kant kun je ook proberen om een jong gebruikte auto op de kop te tikken, kost wat meer (dat je welicht anders aan reparatie/onderhoud uitgeeft) maar je krijgt garantie, en is daardoor betrouwbaar.
Vaak stoot een dealer een auto die een ton ervaring heeft door naar de handel. Of hij moet zeker weten hoe de auto behandelt en onderhouden is, dan wil die hem nog weleens zelf verkopen.
Nogmaals een auto met een ton of meer op de teller is niet versleten, maar er kunnen wel behoorlijke kosten aan komen.
De meeste mensen doen hun auto niet weg omdat die zo goed bevalt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan