Iedere auto kost geld, nieuw of gebruikt maakt geen verschil. Een nieuwe auto schrijf je het eerste jaar 25 tot wel 30% op af, dat is veel geld. Als een auto ouder wordt, wordt de afschrijving minder. Maar het onderhoud meer. Het verschil is dat je bij en nieuwe auto bij de inruil pas geconfronteerd wordt met de afschrijving. En bij reparatie en/of een beurt, vaak de zelfde dag. Vaak kun je die reparatie niet uit stellen. Dan hakt dat er behoorlijk in. Zeker als het een grote beurt plus een reparatie betreft.
Maar er is een troost iedereen die auto rijdt komt vroeg of laat voor kosten te staan. En of je nu Skoda rijdt of Toyota, dat maakt niet veel uit. Je hoeft maar pech te hebben
Kijk wat ik met je eens bent is dat onderhoud geld kost.
Maar als ik dan vergelijk wat ik sinds 1996 aan mijn toyota's kwijt ben (en dat zijn ook tweede hands autos geweest alleen mijn yaris in gloed nieuw gekocht), en wat ik in 1 jaar bij de skoda betaal dan is voor mij duidelijk dat toyota beter prijzen hanteerd dan skoda.(kan ook de dealer zijn en onkunde van de monteurs hoor!)
Tevens is de frequentie waarmee ik bij een dealer sta heel anders:
Toyota 1 á 2 keer per jaar
Skoda bijna 2 keer per maand!
Tuurlijk kan dit komen door dat wij een maandag morgen wrak hebben gehad, maar als ik dan lees dat meer mensen met een 2001 model dezelfde problemen hebben dan denk ik dat ik op tijd die kar heb weggedaan.
Dat had me alleen maar meer geld gekost.
Ik moet er niet aan denken dat ik na 1 jaar weer de stabilistator stangen moet laten vervangen! (als dit ect een jaarlijks terug komende kwaal is)
Nee hij reed best fijn, maar die corolla rijd naar mijn gevoel toch echt beter (is ook een klasse groter)
Al met al met de verhalen hier gelezen te hebben snap ik niet waarom er niet meer mensen zijn die van de 2001 fabia afstappen (of je moet echt een skoda freak zijn......)
Wij hadden goede hoop op eng fijne auto(wat het met rijden ook wel was), maar de kwaliteit liet het bij deze auto afweten.
Het heeft gewoon niet zo mogen zijn, en een tweede skoda was ik een beetje huiverig voor!:crazy: