Achterstoelen hóeven niet in de achterste stand, tenzij de passagiers twee meter plus zijn. Ik krijg er zelf moeiteloos een compleet gezin inclusief (veel) bagage in.
Je kunt tot aan het dak laden en de middelste stoel thuislaten. Verder past er gerust een platte tas oid ónder de voorstoelen.
Boet,
Dank voor je geruststellende bericht!
Mijn 2 mannen zijn voorlopig nog geen 2 meter plus (zijn nu 3,5 en 0,5 jaar...), maar een maxicosi en kinderstoel nemen verbazingwekkend veel beenruimte in beslag: een maxicosi komt heel ver van de achterleuning door zijn grote schelp (hen het hoogste punt komt het verst, en laat dat nou net het punt zijn waarop de voorstoel het meest naar achter steekt; die staat immers altijd wat achterover gekanteld...)
En een kinderstoel is vooral heel "dik". Dus die komt in zijn geheel een heel stuk van de achterleuning af. Pas de opvolger van die eerste kinderstoel (dus de stoel waar ze tot een jaar of 10 - 12 inzitten is weer van een normaal formaat, zodat ie lekker ver naar achteren staat...
Het valt mij in elk geval erg tegen hoeveel ruimte de boys nodig hebben. Zelfs in mijn (toch niet geringe) Passat kan ik (net) niet optimaal zitten, als er een maxicosi achter me staat...! Ik ben 1.90...
Ik blijf erg benieuwd naar mijn praktijkbevindingen, en hou jullie, uiteraard, op de hoogte!!