Van Audi naar Octavia RS

SileX

Senior Member
Zou ik even moeten maken.
Nadeel is dat het heeeeel hard regent nu :tongue:

Doe me best, wil ook even fotos van interieur plaatsen !

Ik weet niet echt of dit de 2012 is.. Deze auto stond al een aantal maanden bij de dealert..

SileX

Senior Member
Hier wat foto's van de binnenkant;

Photo%2020-09-11%2018%2051%2018.jpg

Photo%2020-09-11%2018%2051%2023.jpg

Photo%2020-09-11%2018%2051%2033.jpg

Inmiddels vanavond een brodit houder geplaatst voor mijn iphone - ook het MDI kabeltje verlengt en is nou te gebruiken buiten het handschoenenkastje.

Spector

Forumguru
??? Ik kon geen multifuntioneel stuurwiel bestelen voor de RS volgens de dealer...

Verder mooie auto, herkenbare foto's :)

SileX

Senior Member
Even een update;

Inmiddels 9900km gereden met de auto. Nog steeds erg tevreden.

Min puntjes;
Problemen aan het begin;
Falende waterpomp
Wielen problemen (RS wielen waren niet goed gesmeden, inmiddels een andere set, origineel Skoda - zal foto plaatsen)
Wastegate clip

Verder is gewoon alles goed - alle opties zijn heerlijk en ik kom niet tekort.
Stoelverwarming - een optie die ik eigenlijk nooit zou kiezen - het zat er nou eenmaal op - nooit meer zonder, wat is dit lekker zeg !
De DSG bak is geweldig - schakelt wel snel op, maar je hebt meer dan genoeg power.

Verbruik vind ik meevallen - ik hou het op 2 manieren bij;
Boordcomputer geeft een gemiddelde aan van 1 op 12.6 - op sommige ritten (veel A9 en A2 werk) haal ik de 1 op 13+
De andere berekening moet ik nog even in Excel kloppen om te kijken wat nou echt het verbruik is.

Had vorige week de stoute schoenen aangedaan en ben langs JD gegaan..... :) Meer dan dat hoef ik niet te zeggen :tongue: - bedankt Mark !

Nadeel op dit moment is dat op hogere snelheid ik last heb van trillingen - wellicht is dit op te lossen door balancering. Of kan dit te maken hebben met de winterbanden ?

Tot de volgende update !

Race Eend

Forumguru
Hey Niels,

Van de schrik bekomen inmiddels? ;)

Keurig verbruik voor een dergelijk grote en sportieve wagen.

Groeten
Mark

Ps: trillingen zullen in de balansloodjes zitten waarschijnlijk, of de band zelf, maar een winterband moet ook bij hoge snelheden trillingsvrij blijven.

SileX

Senior Member
Nee, nog niet bekomen ! Ik kan het niet geloven hoe hard dit gaat.... hij blijft maar trekken.

Ik moet dit weekend weg voor 2 weken, daarna ga ik even bij de bandenboer langs.

WouterO2C

Actief lid
Gaaaf zeg zo'n RS! En nog laten tunen ook? 50pk erbij? Wat zijn de statistics nu?

Al vergeten dat je ooit Audi reed? :crazy:

SileX

Senior Member
Hij heeft iets van 250-260 pk nu. Ja, stiekem al de Audi vergeten :)

Castricum huh ? Dan zul je me nog wel eens tegenkomen :)

SileX

Senior Member
Paar weken terug een bus Plasti dip meegenomen uit de States.. Als je nog niet weet wat dit is, lees dit eens door op de site; DYC Home - Plasti Dip For Your Car - Resources & More at DipYourCar.com NEW Glossifier
Busje in de States kost maar 7 dollar bij de lokale hardware boer.

Doel was om de grill te 'dippen' - wat me aardig gelukt is. Het was even priegel werk om de gril te verwijderen.. Als extra nam ik de chroom omlijsting eraf (wat eigenlijk NIET nodig is).
Al met al 4 coats gedaan.

Hier wat pics;
Photo%2019-02-12%2017%2000%2049.jpg

Photo%2019-02-12%2017%2000%2057.jpg

:)

BaSsDruM

Senior Member
Ik weet wat een gedoe het is om je grill te verwijderen: zoals je weet wilde ik 'm eerst ook plastidippen, maar heb toch ervoor gekozen 'm te laten wrappen.

Resultaat ziet er goed uit! Ben je al ermee door de wasstraat geweest? Ben heel benieuwd of t dan nog goed blijft zitten!

SileX

Senior Member
Thx mannen.

@Bassdrum - nee, nog niet gedaan... ben ik ook 'bang' voor. Anders laat ik 'm gewoon wrappen :)

WouterO2C

Actief lid
Heel erg gaaf. Nu herken ik je zeker, ALS ik je een keer zie rijden hehe.

Wel jammer van dat gele nummerbord, maar ja daar ontkom helaas je niet aan.

Bovenaan Onderaan