Inmiddels heb ik een setje nieuwe lampen besteld om er in te laten zetten. De originele Xenon-lampen zijn toch al weer een tijdje oud en hebben bijna een ton achter de kiezen. Bovendien vond ik de Xenon van schoonvader zijn Merc-E een prettigere lichtkleur geven. Wat blijkt: beide auto's krijgen standaard Osram D1S lampen mee toen ik de rubberen kapjes aan de achterzijde los haalde en erin scheen met een zaklamp. Dus nu dezelfde lampen besteld waarvan ik ze een prettigere kleur vind geven:
Osram D1S 66144CBI is de volledige naam. Originele lampen in de SuperB zijn Osram D1S 66140.
Hiermee wil ik langs Antera gaan om ze erin te laten zetten (zou zelf het wellicht ook kunnen doen), maar dan kan hij ze gelijk calibreren en eventueel afstellen. Heb geen kaas gegeten van VAGCOM. Daarnaast is mij aangeraden om coming en leaving home via de mistlampen te laten verlopen ipv de Xenon tbv de lichtopbrengst van de Xenon. Erg vaak opstarten schijnen ze niet al te prettig te vinden qua levensduur van de lichtopbrengst.
Wellicht is hiermee gelijk de veel te lage stand van de Xenon lampen dan meteen opgelost. Mocht dat niet zo zijn ga ik langs de dealer.