Bijgesloten de schets (als .pdf) van de matras (2,15m x 1,35m) zoals ik die op maat heb laten maken.
Om te kunnen liggen heb je inderdaad een vlakke ondersteuning nodig. Hiervoor moet de bodem van de achterkant en de ruimte boven de schuin aflopende (neergeklapte) achterstoelen opgevuld worden. Daarnaast de ruimte tussen de voor- en achterstoelen.
1. de matras past wanneer de voorstoelen helemaal naar voren gezet worden. Zo ontstaat een lengte van 2,15m. Ik ben zelf 1,96m dus dat is dan wel erg fijn. Dit betekent dat de ruimte tussen de voor- en achterstoelen hierdoor vergroot wordt. Let hierop bij het maken van een ondersteuning. Dit stuk ondersteuning zal je moeten kunnen wegklappen of verwijderen om de voorstoelen in de rijstand te kunnen zetten.
PS: ik heb elektrisch verstelbare voorstoelen. Standje 3 is de minicamper stand
2. de matras heb ik ergens in het midden gedeeld (scharnier) zodat deze achter de voorstoelen gevouwen rechtop weggezet kan worden
3. vanwege middenconsole is een uitsparing aan de bovenkant gemaakt die handig in de slaap- en in de (rechtopstaande) reisstand
Ik heb de matras laten maken bij
https://www.schalktwente.nl/ Kosten tegen de EUR 830,-. Ook een laken en een molton daar laten maken. Was wel de op één na duurste aankoop in dit project. Weet niet of Schalk blij was met de opdracht. Om te maken was het blijkbaar een horror-matras
. Ze weten iig nu hoe het moet.
Maar wellicht is een luchtbed ook een oplossing. iig veel goedkoper.