Van normale sleutel naar klapsleutel

Michelv.

Forumguru
aanleren hoeft niet perse met VCDS ofzo, staat waarschijnlijk ook in je instructieboekje hoe je dit kan doen.

JurgenTDI

Actief lid
Succes met dat kabeltje aangezien je lang niet altijd daarmee de pin eruit haalt. Mocht je het toch willen doen moet je de teller even uitlezen en mij dat file'tje sturen dan kan ik de login code er ook uit halen voor je zodat je de sleutels alsnog in kan leren

Wat heb je daar voor nodig? een log van groep 17 uit vagcom?
Of bedoel je uitlezen met VAG Tacho.

JurgenTDI

Actief lid
Inmiddels heb ik mijn Ali-sleutels binnen (5K0837202AD).
Het is wel een 3-knops, maar dat maakt volgens mij niet uit. De radiofrequentie is gelijk aan mn oude sleutels (434 MHz) dus zou geen probleem moeten zijn.

En toch wel... want ik krijg ze niet ingeleerd.
VAGcom geeft een foutmelding: 01179 - Incorrect Key Programming (35-00 - -)

De originele sleutels leest VAGcom zonder problemen weer in.
Tijdens het inleren hoor je bij de oude sleutels ook de comfortmodule (relais) klikken, bij de nieuwe sleutels niet en komt de foutmelding in de log.

Voor het inleren in groep 01 heb ik in groep 00 eerst alle sleutels laten verwijderen.
Wat gaat hier mis?

(met VAG tacho wacht ik nog even dus )

Bijlagen

• sleutelsfout.JPG
    sleutelsfout.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 31
  • 5K0837202AD.JPG
    5K0837202AD.JPG
    272,6 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:

JurgenTDI

Actief lid
Ben er al achter. Deze 5K0 sleutel wil zich prima inlezen op een VW UP! van 2012, maar niet op de comfortmodule van mijn 2004 Faab.

Dus: andere sleutels besteld bij Ali..

JurgenTDI

Actief lid
..... sleutelbaardje laten frezen...

sleutelbaard.jpg

En ff de chip laten uitlezen. En daar kwam ik er achter dat er een T33 ipv T48 transponder in zit.
Dus dat wordt ff contact opnemen met Ali.... (en ondertussen de oude transponders dan maar overzetten).

allereerst de sleutel met startonderbreker en afstandsbedieningchip besteld
http://www.aliexpress.com/item/2-Bu...P-1J0-959-753-AG-For-Skoda-VW/2036555043.html

Deze heb ik ook gekocht, in de advertentie staat ID48. Zat bij jou deze er wel in? of ook een ID33?

JurgenTDI

Actief lid
Vanmiddag de 2 extra zenders even toegevoegd, en voor de zekerheid de transponders over gezet. Klapsleutels werken nu.. Morgen kijken of ik van de andere 2 oude iig 1 reservesleutel kan behouden.

JurgenTDI

Actief lid
(toch maar de VAGtacho kabel besteld vanmiddag :D)

Merkwaardig... volgens alle berichten zou deze moeten kunnen connecten met een oud-type VDO meter, of een 2001-2007 VDO klok, maar helaas blijkt dat niet zo te zijn. Wanneer de PIN (sleutel) uitgelezen moet worden krijg ik de melding ACCESS DENIED, en staat de dagteller op '0' . Het lezen van de transpondercodes gaat wel goed, die zijn allemaal hetzelfde ondanks dat ik bij de sleutelboer op de originele sleutel T48 zie, en op de neppers T33. (??)

Ik denk dat ik tzt toch maar een originele Rosstech kabel bestel. Alle kosten opgeteld in de loop der jaren zou dit al bijna uit kunnen.... (achja... hobby :D

turboturbo

Forumguru
willen we wel de originele sleutels daar bij meegeven.
Ik las je post niet goed, zie ik nu. Ik dacht eerst gelezen te hebben dat je nu 2 reserve sleutels over had... Nu lees ik pas dat je we van 2 één wil maken.

Ik kan immers net zo goed zelf een sleutel via Ali bestellen, dus bespaar je de moeite.

Ik heb alleen een baard (incl klapmechanisme) nodig en een lege transponder. Behuizing heb ik al nieuw en electronica heb ik nog van de originele sleutel.

JurgenTDI

Actief lid
https://nl.aliexpress.com/item/For-..._5&btsid=7f164635-2646-409e-8d80-8612e5c006a7

Ook maar een besteld voor 14$ niet te duur

Een forum lid in de buurt van Amsterdam zuid die hem voor mij wil programmeren ?
Tegen vergoeding uiteraard ;) een skoda citigo 2014

Mocht de sleutel niet werken, ik heb nog 2 van deze 3-knops liggen. beide met 5K0.837.202.AD nummer (VW UP), die zijn het zelfde.
Deze heb ik getest, en werken qua afstandbediening. Transponder is nog ongebruikt en sleutelbaarden zijn blanco. Komen ook van Ali... (dacht dat ik ze voor mn Faab kon gebruiken, maar helaas.....)

Bovenaan Onderaan