Van Toyota naar Skoda

Octa Collection

Forumguru
Welkom op het forum, ook ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt.
Wat betreft de vooroordelen over Skoda, sommige mensen zijn er (over)gevoelig voor, als ik ze vraag of ze zelf een Skoda hebben gehad is het opvallend vaak niet het geval.
Dan is het altijd een broer van de slager zijn buurman die iemand kent van zijn werk en bij hem in de straat woont iemand die er een heeft gehad. :crazy:
Alfa Romeo is ook zo'n merk wat nog altijd tegen de vooroordelen bokst, die roesten nog steeds in de folder als je sommigen mag geloven.

Het lange wachten kan beginnen, misschien leuk om eens een lijstje samen te stellen wat je de + en - punten van de toyota vind, en deze na een aantal maanden eens af te zetten tegen de skoda.
Dan kan je de voor en tegens eens goed met elkaar vergelijken.

Hallo,

Wat gebeurd me deze middag. Autoschade aan de Toyota. De achterbumper flink ingedeukt. Een oude citroën kwam iets te dichtbij. Dit is balen. Geen schade formulieren kunnen invullen alleen maar kenteken en naam, adres en rijbewijsnummer genoteerd. Gelukkig ook gegevens van een getuigen mogen noteren. Nu maar afwachten of de afhandeling goed gaat. Maandag mijn autoverzekering maar bellen.

Ik heb eerder melding gemaakt dat ik zelden een Skoda Fabia op de openbare weg en in mijn dorp tegenkwam maar deze uitspraak neem ik terug. Het me is altijd ontgaan, komt natuurlijk omdat ik er niet alert op was. Vandaag een lange autorit moeten maken en eens opgelet hoeveel Skoda's ik tegen ben gekomen. Nou dat valt erg mee - het zijn er genoeg. Wel veel Octavia's en enkele Fabia 1. De Fabia 2 maar eenmaal gezien. En zelfs binnen een straal van enkele honderden meters twee felicia's!

Ik ga het idee van Octa Collection uitwerken om de minnen en plussen van Toyota tegen over die van de Fabia te zetten. Moet dan wel rekening mee houden dat de Toyota ruim 6.000 euro duurder is geweest en dat dan al weer 4 jaar gelden.
Ik verwacht dat het verschil het grootst zal zijn op de snelweg. De Toyota is niet echt koersvast en kan soms wat nerveus reageren. Anders kan ik het niet zeggen. De banden maken ook veel herrie. Zingen zogezegd. Andere banden heeft niet geholpen. Volgens een Toyota monteur wordt dit veroorzaakt door de starre achteras constructie (wat goedkopere versie dan enkele jaren geleden). Tijdens de proefrit met de Fabia vond ik wel wat tril-momenten maar verder leek het wel of deze koersvast is tijdens hogere snelheden. Ik ga het lijst opstellen, ook leuk voor mezelf.

Groet,
osynlig

Bovenaan Onderaan