Tallguy
Forumguru
Hoewel ik een aantal jaren met veel plezier in een Octavia2 heb gereden en daarna nog in een Yeti, moest ik ongeveer 6.5 jaar geleden afscheid nemen van mijn Skoda's.
Gezien mijn lengte en niet zo'n super denderende rug ben ik naar een Ford C-Max destijds overgestapt.
Met nu 253.000+ km op de teller en 10 jaar oud...heb ik deze week toch maar de knoop doorgehakt om de Ford weg te doen en wat anders te gaan rijden. Het gaat een privé lease constructie worden trouwens.
Ik ga naar een automerk dat, vanuit Nederland gezien, in het oosten ligt....alleen schiet ik Tsjechië voorbij en ben geëindigd in....Korea
Jaja...Dat is weer eens wat anders. Geen Deutsche Gründlichkeit, maar toch...blijkt de auto ontworpen te zijn door een ex-Audi ontwerper (dat maakt toch weer wat goed ). Het is nl de Kia Niro hybride geworden
De auto voelt erg solide aan, ongetwijfeld omdat de motor op de vooras leunt en de accu's van het hybridepakket op de achteras. Dat lijkt mij iig een goede verdeling.
Er zit een 6-traps DSG in die erg fijn schakelt (zij noemen dat DCT, maar dat is gewoon marketing )
Met de businessline incl Travelpakket heb ik een mooi infotainment systeem met touchscreen, stuurwielbediening, leren verwarmde stoelen en een verwarmd stuurwiel.
Verbruik zou zo (praktijkgegevens Spritmonitor oa) rond de 1:20 uit moeten komen.
Het is dat een Yeti gewoon nergens voor een fatsoenlijke prijs te leasen is (wil nl nog steeds de hogere instap en zithouding)...en qua verbruik zijn de Yeti's helaas niet zo zuinig als een hybride.
Enfin...nu wachten tot 't voorjaar voordat de auto er is
Gezien mijn lengte en niet zo'n super denderende rug ben ik naar een Ford C-Max destijds overgestapt.
Met nu 253.000+ km op de teller en 10 jaar oud...heb ik deze week toch maar de knoop doorgehakt om de Ford weg te doen en wat anders te gaan rijden. Het gaat een privé lease constructie worden trouwens.
Ik ga naar een automerk dat, vanuit Nederland gezien, in het oosten ligt....alleen schiet ik Tsjechië voorbij en ben geëindigd in....Korea
Jaja...Dat is weer eens wat anders. Geen Deutsche Gründlichkeit, maar toch...blijkt de auto ontworpen te zijn door een ex-Audi ontwerper (dat maakt toch weer wat goed ). Het is nl de Kia Niro hybride geworden
De auto voelt erg solide aan, ongetwijfeld omdat de motor op de vooras leunt en de accu's van het hybridepakket op de achteras. Dat lijkt mij iig een goede verdeling.
Er zit een 6-traps DSG in die erg fijn schakelt (zij noemen dat DCT, maar dat is gewoon marketing )
Met de businessline incl Travelpakket heb ik een mooi infotainment systeem met touchscreen, stuurwielbediening, leren verwarmde stoelen en een verwarmd stuurwiel.
Verbruik zou zo (praktijkgegevens Spritmonitor oa) rond de 1:20 uit moeten komen.
Het is dat een Yeti gewoon nergens voor een fatsoenlijke prijs te leasen is (wil nl nog steeds de hogere instap en zithouding)...en qua verbruik zijn de Yeti's helaas niet zo zuinig als een hybride.
Enfin...nu wachten tot 't voorjaar voordat de auto er is