Van VW naar Skoda naar Ford naar....

Tallguy

Forumguru
Hoewel ik een aantal jaren met veel plezier in een Octavia2 heb gereden en daarna nog in een Yeti, moest ik ongeveer 6.5 jaar geleden afscheid nemen van mijn Skoda's.
Gezien mijn lengte en niet zo'n super denderende rug ben ik naar een Ford C-Max destijds overgestapt.

Met nu 253.000+ km op de teller en 10 jaar oud...heb ik deze week toch maar de knoop doorgehakt om de Ford weg te doen en wat anders te gaan rijden. Het gaat een privé lease constructie worden trouwens.

Ik ga naar een automerk dat, vanuit Nederland gezien, in het oosten ligt....alleen schiet ik Tsjechië voorbij en ben geëindigd in....Korea :pardon:

Jaja...Dat is weer eens wat anders. Geen Deutsche Gründlichkeit, maar toch...blijkt de auto ontworpen te zijn door een ex-Audi ontwerper (dat maakt toch weer wat goed ;) ). Het is nl de Kia Niro hybride geworden :yeah:

full.png

full.png

full.png

full.png

De auto voelt erg solide aan, ongetwijfeld omdat de motor op de vooras leunt en de accu's van het hybridepakket op de achteras. Dat lijkt mij iig een goede verdeling.
Er zit een 6-traps DSG in die erg fijn schakelt (zij noemen dat DCT, maar dat is gewoon marketing:jaja: )
Met de businessline incl Travelpakket heb ik een mooi infotainment systeem met touchscreen, stuurwielbediening, leren verwarmde stoelen en een verwarmd stuurwiel.
Verbruik zou zo (praktijkgegevens Spritmonitor oa) rond de 1:20 uit moeten komen.

Het is dat een Yeti gewoon nergens voor een fatsoenlijke prijs te leasen is (wil nl nog steeds de hogere instap en zithouding)...en qua verbruik zijn de Yeti's helaas niet zo zuinig als een hybride.

Enfin...nu wachten tot 't voorjaar voordat de auto er is :lezen:

B.Stuurder

Forumguru
Gefeliciteerd. Een vriend van mij is verkoopadviseur bij Kia, de Niro is erg populair.
Wel bijzonder dat je moderator bent hier, leuk van je dat je dat bent blijven doen, de afgelopen 6,5 jaar ;)

Tallguy

Forumguru
...Wel bijzonder dat je moderator bent hier, leuk van je dat je dat bent blijven doen, de afgelopen 6,5 jaar ;)
Over 2 weken ben ik al 11 jaar een mod hier :) Was 14 december 2006 dat, toen Exciter nog de admin was van het forum de de boel nog aan het opstarten was, ik de 1e mod werd hier. Ik reed toen de O2 Elegance met een 2.0TDI...die ik nog best vaak mis, want dat was een superfijne auto! Er is een hoop veranderd sinds die tijd. Een redelijk aantal meetings zijn er geweest, veel nieuwe leden bijgekomen en niet eens zo veel weggegaan. En het blijft een leuke club. Ik wou alleen dat bijv een Kodiaq te leasen zou zijn, maar dan als een hybride. Ach..over een aantal jaar zal zoiets ongetwijfeld kunnen.

EdK

Forumguru
Het is dat een Yeti gewoon nergens voor een fatsoenlijke prijs te leasen is
Je had beter kunnen zeggen dat hij geheel niet meer te leasen is, of het moet een voorraad Yeti zijn als die er nog is.
Dus dan had het toch de Karoq geweest.... en of die zuiniger is zonder zijn Hybride ...?
Maar ik hoop van harte dat de Niro zijn opgegeven verbruikscijfers gaat waarmaken , want de stroomlijn is er toch wel één van een baksteen ( vergelijkbaar als de Yeti ).

Maar gefeliciteerd en hoop dat je af en toe je bevindingen zal posten en nog 2 weken en 2,5 jaar en dan heb heb je dus je eerste mijlpaal hier....

Tallguy

Forumguru
ziet er een mooie auto uit ! wat motor heeft hij ?
Een 1.6 benzine van 104pk met een 44pk electromotor gekoppeld aan de versnellingsbak. Bij elkaar zo'n 144pk met 265NM koppel geloof ik.

Je had beter kunnen zeggen dat hij geheel niet meer te leasen is, of het moet een voorraad Yeti zijn als die er nog is.
Dus dan had het toch de Karoq geweest.... en of die zuiniger is zonder zijn Hybride ...?
Maar ik hoop van harte dat de Niro zijn opgegeven verbruikscijfers gaat waarmaken , want de stroomlijn is er toch wel één van een baksteen ( vergelijkbaar als de Yeti ).

Maar gefeliciteerd en hoop dat je af en toe je bevindingen zal posten en nog 2 weken en 2,5 jaar en dan heb heb je dus je eerste mijlpaal hier....
Qua verbruik heb ik dus bewust niet gekeken naar de nep-cijfers die de fabrikant (welke dan ook) opgeeft, want dat is toch onder ultiem goede omstandigheden (en alle naden dichtgeplakt en spiegels ingeklapt en banden knetterhard opgepompt). Daarom haalde ik ook Spritmonitor erbij. Autoweek (ook de rijders zelf) komen met vergelijkbare cijfers.

Kia zegt zelf 1:23 geloof ik. Ik ga voor 1:18minimaal en beter is alleen maar fijner voor m'n portemonnee.

EdK

Forumguru
Kia zegt zelf 1:23 geloof ik. Ik ga voor 1:18minimaal en beter is alleen maar fijner voor m'n portemonnee.
Ik ga het hopen voor je, zelf ben ik daarin erg sceptisch !
ALs je de 1 op 16 gaat halen ben ik blij voor je , en als je veel van het elektrisch rijden gebruik kunt maken dat je dan wel aan de 1 op 18 gaat komen.
Dus ik hoop dat je na aanschaf zo om de zoveel tijd eens je verbruik en verdere ervaringen hier op forum ventileert.

D

Deleted member 24009

Gefeliciteerd en sterkte met wachten. Kia maakt in mijn ogen de laatste jaren mooie auto's, de Niro is daarvan een bewijs vind ik. Daar ga je vast veel plezier van hebben!

Cordoba

Forumguru
Hoewel ik een aantal jaren met veel plezier in een Octavia2 heb gereden en daarna nog in een Yeti, moest ik ongeveer 6.5 jaar geleden afscheid nemen van mijn Skoda's.
Gezien mijn lengte en niet zo'n super denderende rug ben ik naar een Ford C-Max destijds overgestapt.

Met nu 253.000+ km op de teller en 10 jaar oud...heb ik deze week toch maar de knoop doorgehakt om de Ford weg te doen en wat anders te gaan rijden. Het gaat een privé lease constructie worden trouwens.

Ik ga naar een automerk dat, vanuit Nederland gezien, in het oosten ligt....alleen schiet ik Tsjechië voorbij en ben geëindigd in....Korea :pardon:

Jaja...Dat is weer eens wat anders. Geen Deutsche Gründlichkeit, maar toch...blijkt de auto ontworpen te zijn door een ex-Audi ontwerper (dat maakt toch weer wat goed ;) ). Het is nl de Kia Niro hybride geworden :yeah:

....

Oei, je bent toch wel afgezakt naar een bedenkelijk niveau Eric.;) Veel plezier met de Niro natuurlijk.:bloemen: Ik heb overigens wel het idee dat Kia bij het ontwerpen al jarenlang een beetje 'afkijkt' bij Vag, zo heeft de Kia Rio bijvoorbeeld wel veel weg van de vorige generatie Seat Leon.

haggard

Senior Member
Ik ben een Skoda (Octavia 1, 2 en 3) rijder vanaf het eerste uur, maar moet eerlijk toegeven dat ik de laatste tijd wel vaker mijn ogen op de Kia's (Sportage en Niro) laat vallen... Sinds de Audi designer daar eea ontwerpt, vind ik het mooie auto's... Eigenlijk is Kia (als dochteronderneming van Hyundai) zo'n beetje hetzelfde als wat Skoda bij VAG is... Als men de prijzen bij Skoda verder verhoogt, zullen er steeds meer switchen naar bijvoorbeeld Kia... Kans is groot dat ik daar ook bij zit...

Mooie wagen, hoor!!!!

Japanese Power

Donateur
Gefeliciteerd Eric met deze bak, is weer eens heel iets anders. Ben benieuwd hoe je het "hybride" rijden gaat ervaren.
Heb het zelf 8 jaar mogen doen. Zou het wel tof vinden als je hier een topic aanmaakt en daar je bevindingen af en toe bijhoud.
Veel plezier!

Tallguy

Forumguru
Dank voor je leuke reacties! Ik ben uiteraard zelf ook erg benieuwd, maar ja...ik moet nog een paar maanden wachten op de auto. Dat is nu het lastigste (zoals we allemaal kennen als je eenmaal een auto hebt besteld, nietwaar? :) )

Bovenaan Onderaan