Hoi,
ik ga me een 2dehandse Roomster kopen, maar vanaf wanneer zijn deze voorzien van common rail benzinemotoren?
Thanks !
Paul
Common rail benzine??
ehm ja, op vlak van motoren ben ik geen groot licht, ik zag het in een advertentie staan. "common rail"-inspuiting is de meest moderne methode dacht ik, en ook de meest zuinige en propere dacht ik.Common rail benzine??
Die commonrail benzine modellen zijn nooit gemaakt....
De commonrail dieselmotoren zijn er vanaf 2010, neem aan dat een roomster toen ook een facelift heeft gehad, net als de Fabia.
ha, ok, dus TSI is de benzinevariant? Thanks !
Is denk ik maar net waarmee je het vergelijkt. De ouderwetse 1.2 of 1.2tsi.zo'n 1.4 zal misschien ook wat minder toeren draaien dan de 1.2...
neem dan een 1.4 MPI;Auto is gewoon voor wat "huis, tuin- en keukegebruik", hoeft geen blitze powerbak te zijn die 200 per uur doet aan 1500 tpm. Daarvoor zoek ik iets anders momenteel.
Ik zie echter dat er verhoudingsgewijs veel zoekertjes zijn van Roomsters met de 69pk-motor, en quasi geen die de 86pk- of 105pk-motor hebben. Dat verbaast me wel.
en misschien criteria nr. 5 : budget ?leuke tip ! Dus ik zoek : benzine 1.4 MPI, airco, manueel schakelen. Dat zijn mijn vier hoofdcriteria.