vandaag was de Hartogtuning

Skombi

Actief lid
Vandaag heeft mijn O2 een beurt gehad bij Hartogtuning

Een chip op maat is ook echt een chip op maat bij Pedro.
In eerste instantie gaf ik aan dat ik veilig wilde tunen met de nadruk op toename van het koppel. Toen ik na een tijdje Alkmaar met mijn vrouw verkent te hebben met een (leengolfje van hem ..superservice vind ik dat) terug kwam viel me het koppel wat hoger in de toeren wat tegen.
Na een kort gesprekje hierover ging hij nog een kwartiertje aan de slag. Toen was het helemaal perfect. Geweldig wat een kracht .. en het gaat maar door.
Bij het uitlezen van de gegevens bleek de 0-100 km/h-tijd van 9.6 s naar 7,6 seconden verkort te zijn wat sneller is dan mijn 20VT topsport die ik heb gehad terwijl die 100 kg lichter is. De 0-140 km/h-tijd ging van 18, .. naar 13,.. seconden. 5 seconden sneller dus. Maar het allerbelangrijkste is dat het hartstikke lekker rijdt - goed vasthouden van het koppel tot hoger in de toeren en dat het allemaal heel vertrouwd aanvoelt.

Op de terugweg was het ook erg leuk om 2 dikke A6-en te zien proberen om me te lossen en om er dan nog eens voorbij te gaan.

Dikke aanrader voor elke VAGmotor wat mij betreft ...

Pedro bedankt voor het goed aanvoelende werk en Skodaforum (samen met Pedro natuurlijk) voor de actie!.

Skombi

Actief lid
ietsje minder maar dat komt omdat ik het veilig wilde.
169 pk en 375 Nm (die laatste heb ik zelf procentueel omgerekend van ft-lbs -> Nm)
Maar dit is voor mij meer dan genoeg.
Ik adviseer iedereen die twijfelt nog snel gebruik te maken van de aanbieding (die nog 4 dagen duurt).

Lekker hè, dat chippen.

Maar ik denk dat een winst van 2 seconden op de sprint van 0 tot 100 door een vermogenstoename van 'slechts' 29 pk en nog wat extra NM's wel wat erg optimistisch geschat is.

Maar toch: heel veel plezier met je 'nieuwe' O2!!

Skombi

Actief lid
Ik stond er ook van te kijken. Het voelt wel verdomd veel sneller. De rijden zijn gemeten met een G-meter en heb de resultaten als jpg meegekregen.
Zal vandaag eens kijken met een stopwatch en de boordcomputersnelheid of het in de buurt komt.

Skombi

Actief lid
Hij heeft een meting voor en na de tuning gedaan.
Voor de tuning was ie 9,6 s en erna 7,6. De meting ervoor klopt zeer zeker dus heb weinig reden om aan de nauwkeurigheid van het meetapparaat te twijfelen. Ben benieuwd of ik in de buurt kom met mijn huistuinenkeukenmetinkje.
Een RS doet er 8,6 s over maar heeft wat minder koppel.
Zo klinkt 7,6 seconden wel erg optimistisch he.

___JC___

Forumguru
Ik denk inderdaad dat 8,5 seconden naar de 100 aardig klopt.
Dat is al een volle seconde winst wat al erg veel is voor 30pk extra. En je moet toch nog twee keer schakelen he. Kost ook tijd.

Veel plezier ermee en misschien moet je ook maar even langs de Blokker om een radar detector te halen
smile.gif

___JC___

Forumguru
Zouden ze voor een RS dan echt een seconde teveel opgeven voor de 0 - 100 tijd?
Ik heb ook 170pk en 400nm dus dan moet ie van mij dat ook halen. Probeer het gewoon eens met een gozer met en stopwacht naast je, heb ik een keer gedaan en toen kwamen we toch echt rond de 8,5 uit.
Kan ook zijn omdat ik niet kan rijden natuurlijk.
grin.gif

Skombi

Actief lid
Ik kan ook niet rijden dus dat compenseert weer.
Ik zal tzt eens een stopwatch mee laten lopen want ben nu wel benieuwd. De grafieken zien er goed uit denk ik.

Een LeonI doet er met 180 pk en 235 Nm 7,9 seconden over (m=1350kg) dus in dit kader klinkt 7,6 seconden niet zo raar.

Met de 140 pk's gaat het ook al gauw te hard dus dit zal inderdaad helemaal zelfbeheersing vragen. Wel gaaf dat je snelheid hebt, als de situatie het vraagt.

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: BartS</font><hr />

als de situatie het vraagt.

[/ QUOTE ]
precies ... gisteren wilde iemand mij inhalen bijvoorbeeld
wink.gif

Bovenaan Onderaan