Variabel onderhoud

EdK

Forumguru
Al vanaf de Yeti alleen nog long life beurten met me skoda's en is niets mis mee !
Wilden ze op bepaald moment halverwege laten komen voor de remvloeistof
JA DUH , doe het maar gelijk met een LL beurt, ga niet nog eens een beurt inplannen voor wat vloeistof...
Maar goed vele dealers doen graag om de 15k, waarschijnlijk omdat meer omzet genereert... :pieker:
 

Maggy

Forumguru
Ik ben waarschijnlijk ouderwets… met 40 k per jaar gaat ie toch echt elke 15 nieuw op de olie en filter, wel ll olie, dat dan weer wel. Scheelt natuurlijk wel dat het in eigen beheer gebeurt. Just peace of mind voor mij. Beter verwend dan verwaarloosd zeg maar.
 

Atria

Actief lid
Snap dat het allemaal beter is maar het gaat er meer om dat er (naast het "sjoemelen" met de diesel motoren ;)) nu naar het in dit geval lijkt "gesjoemeld" wordt met onderhoudsintervallen, die niet te controleren zijn (door ons). Betalen voor longlife onderhoud (olie) en stiekem gewoon een vast interval instellen...... Ik heb jaren in Seats en Skodas met variabel onderhoud gereden, met een sportieve rijstijl en per jaar zo'n 10.000 km met een caravan en het onderhoud was zelfs daarbij altijd rond de 30000 km, dus ik blijf het een vreemd en vooral duur verhaal vinden.
 

hemi24

Forumguru
Vraag de dealer maar of ze jou een schrijven van Skoda kunnen tonen, waarom dit zou moeten; kortste klap om de discussie te beëindigen…

We hebben het waarschijnlijk over een F3 met 1.0 TSI?
 

hemi24

Forumguru
Grote onzin dus, paar weken geleden nog olieservice gehad op mijn Scala met 1.0 TSI en die staat gewoon op 720 dagen of 30.000 km voor de volgende olieservice…
 
Bovenaan Onderaan