Ronnie
Forumguru
Gaatje in de uitlaat zorgt voor een verhoogd zuurstofgehalte in de uitlaat bij de lambdasonde, vervolgens denkt de computer dat de motor een te arm mengsel heeft.......
De electronica zal meer brandstof willen inspuiten (motor loopt eigenlijk veel te rijk!) en gaat buiten de vastgelegde waarden regelen. Dit heeft als gevolg dat het MM lampje aangaat en dat de motor vervolgens in de "noodloop" gaat.
(Dit zijn vast ingebakken waardes in de computer om te zorgen dat de motor altijd blijft lopen)
Zat het gaatje na de lambdasondes was er waarschijnlijk niets aan de hand........
De electronica zal meer brandstof willen inspuiten (motor loopt eigenlijk veel te rijk!) en gaat buiten de vastgelegde waarden regelen. Dit heeft als gevolg dat het MM lampje aangaat en dat de motor vervolgens in de "noodloop" gaat.
(Dit zijn vast ingebakken waardes in de computer om te zorgen dat de motor altijd blijft lopen)
Zat het gaatje na de lambdasondes was er waarschijnlijk niets aan de hand........