Vaste trekhaak S2

Snor

Lid
Vandaag de caravan weer voor de deur staan na een reis van 4000 kilometer met caravan (50kg kogeldruk). Geen enkele drempel geraakt met de contactdoos. Route: Duitsland-Oostenrijk-Liechtenstein-Italië-Slovenië-Kroatië en weer terug. Ben heel wat oneffenheden tegen gekomen zonder problemen. Contactdoos zit er nog gewoon op en heeft de grond nooit geraakt. Zie eerdere berichten met foto. Prima oplossing.

Bijlagen

• sucar.jpg
    sucar.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 69

RogerS

Forumguru
@Snor: Mooie combinatie!

14 augustus gaan wij met onze nieuwe Superb en de vouwwagen (Combi Camp Country uit 2005) op vakantie. Daarna verkopen wij de vouwwagen en gaan wij op zoek naar een (nieuwe) caravan. Dus als iemand die nog tips heeft voor een caravan geschikt voor twee volwassenen en twee kinderen (nu 2 en 5). Onze dochter wil het liefst een stapelbed hebben...

@snor: Als ik het goed zie heb je een Fiamma luifel, hoe bevalt dat en heb je nog zijwanden ervoor?

Snor

Lid
Is inderdaad een zogenaamde "zakluifel". 3.60 breed. Heb er 2 zijstukken bij gekocht een jaar of 2 terug. Je hebt dan ook nog 2 of 3 rafters (extra stangen) nodig. Eerlijk gezegd gebruik ik ze weinig. De luifel zelf is eenvoudig maar ook windgevoelig, bij beetje harde wind rol ik m op. Door de breedte van 3.60m is dit best zwaar (oprollen). Ik ben nog vrij lang 1.87m maar als je klein bent is het zeker niet eenvoudig om de luifel op te rollen, ook al sta je op je caravantrapje (dubbel trapje, 2 treden). Bij regen en een beetje wind wordt toch alles nog nat als je de zijstukken niet gebruikt. De luifel kan niet breder zijn dan het rechte stuk van je dak! Als je veel van camping naar camping trekt is het te overwegen. Sta je min of meer op de zelfde plaats dan zou ik een gewone luifel kopen met uitristbare zijstukken.

Ben ook net terug van vakantie naar Kroatië, geen centje pijn gehad van trekhaak/contactdoos. Caravan heeft met ca. 65-70kg kogeldruk erachter gehangen, nog wat zware spullen in de achterbak gelegd, maar de combinatie bleef keurig in een bijna 180 graden hoek van elkaar.

Afgelopen donderdag de auto voor een beurt bij de dealer geweest.
Zij kennen het probleem dat de aansluitdoos de grond kan raken. Door de grote overhang van de achterkant kan het zijn dat de doos de grond raakt als de achterwielen reeds over de drempel heen zijn.
Een optie zou zijn om gebruik te maken van hulpveren. Maar helemaal verhelpen zal dit niet.
De enige oplossing blijft om de doos hoger te plaatsen, maar dat wordt er niet fraaier op.
Ik denk dat ik het zo laat en de leasemij in kennis stel ivm schade aan de lak van de onderkant van de bumper.

groet.

RogerS

Forumguru
Ik heb een afneembare trekhaak van westfalia. Als de trekhaak niet wordt gebruikt dan kantel je de aansluitdoos in de bumper. Dus geen probleem met drempels en kuilen.

Ook geen problemen gehad met een aangekoppelde trekhaak.

Mijn stekkerdoos is een kwartslag gekanteld gemonteerd (vaste trekhaak op S2). Op deze manier hangt hij iets hoger en raakt hij niet de grond of drempels bij (zware) belading of aanhanger / caravan.

Hoi Rombout,

Kun jeeen kleine foto posten? Ben even benieuwd. Wellicht kan dat voor mij een optie zijn.

Groet,
Arnold

Bovenaan Onderaan