Ik heb een Golf gehad met van die uitschuifbare koplampsproeiers (ook een keertje vastgevroren). Vaak merkte je het niet dat ze vastzaten en blijf je toch proberen om te sproeien. Met als gevolg dat de zekering van het pompmotortje er uit knalde en dus de ruitensproeiers idd niet meer sproeiden.Kan het zijn dat als de uitschuifbare koplampsproeiers vastgevroren zijn, je ook op de ruitensproeiers geen vloeistof krijgt ??
Volgens mij werkt het in de O1/O2 altijd samen. Wel is de frequentie van de koplampsproeiers aangepast. Ik geloof dat als je voor de 5e keer je voorruit wil sproeien dan de koplampen ook meegaan.
Bij de 5e keer pas? Ik had het idee dat het na 3x was :1884:
Hmm ik heb even opgelet en idd het is 5x. Maar dat schoonhouden ho maar, want die bagger op de weg icm. Xenon bakt er echt goed op, je poetst je wezenloos om ze weer mooi schoon te krijgen. Iemand nog tips??:crazy:
Hmm ik heb even opgelet en idd het is 5x. Maar dat schoonhouden ho maar, want die bagger op de weg icm. Xenon bakt er echt goed op, je poetst je wezenloos om ze weer mooi schoon te krijgen. Iemand nog tips??:crazy:
Is inderdaad om de 5 keren , maar dat het niet gereset word bij contact af of ruitenwissers af, zodanig als je opnieuw vertrekt en vorige keer al tweemaal gesproeid hebt deze nu na derde maal al mee sproeien. Zo ervaar ik het toch bij mijne O2, alleen vastvriezen heb ik nog ni meegemaakt, zelfs ni vorige week met -15° na nachtshift.
Bij doen de koplampsproeiers de eerste keer mee en daarna na heel vaak sproeien pas weer (echt een keer of 10). Overigens moet ik zeggen dat ik neit het idee heb dat de koplampsproeiers de koplampen ook echt schoon kunnen houden/krijgen..
Bij de 5e keer pas? Ik had het idee dat het na 3x was :1884:
Ik dacht toch dat het sproeiwater naar de koplampen al verwarmd wordt?
Misschien nog een aanvulling op het bovenstaande: die 5 keer telt alleen als het dimlicht aan is... (dus 5x spoeien met het licht aan en dan zal de koplamp meedoen.
Met warm water had ik ze gisteren zo schoon. Veel water gebruiken, anders krijg je krassen in het plastic.
Nog even over de frequentie waarop de koplampsproeiers meedoen. Bij doen ze het de eerste keer nadat de auto gestart is. Dus contact uit en aan ze doen de eerste keer weer mee. Daarna is net as na heel veel keren pas weer dat ze meedoen. Zal vast wel een tellertje zijn wat met VAG-com aan te passen is.. :crazy:
Je kunt idd het iets instellen met VAG-com, maar niet "het tellertje".
Deze staat vast op 5!
Wat je wel in kunt stellen is:
- de vertragingstijd van de koplampsproeiers.
Dit is de hoeveelheid tijd tussen het aanzetten van de ruitensproeiers (via de kolomschakelaar) en het daadwerkelijk beginnen van de koplampsproeiers.
Deze staat standaard op 0.2 seconden.
(Instelbereik 0 - 12,750 seconden)
- de sproeitijd van de koplampsproeiers.
Dus hoe lang de koplampsproeiers daadwerkelijk sproeien.
Deze staat standaard op 1 seconde.
Dus ook als je de kolomschakelaar maar kort bediend (maar wel langer dan 0.2 seconde) zal de koplampsproeiers altijd 1 seconde lang sproeien.......
(Instelbereik 0 - 12,750 seconden)
- je kunt tevens (al heeft dit niets met het sproeien te maken) ook de "druppel-wis" functie van de achterruitwisser aktiveren.
(Dus als deze klaar is met het wissen maakt deze na 1 seconde nog een extra slag om alle druppels van het raam af te halen). :crazy:
Met vriendelijke groet,
Charlie
e kunt tevens (al heeft dit niets met het sproeien te maken) ook de "druppel-wis" functie van de achterruitwisser aktiveren.(Dus als deze klaar is met het wissen maakt deze na 1 seconde nog een extra slag om alle druppels van het raam af te halen).