Vastgevroren koplampsproeiers.

Octavia_II

Actief lid
Of... om het raam weer vies te maken...

Exact!

Heb de functie 2 dagen aan gehad en hierna snel weer uit gezet !!

Ik erger me ook al aan het lange nawissen (en de druppel wis slag) op de voorruit. Na 2 wissen is de raam schoon, maar er komen er meestal nog 2 a 3 wis slagen hierna (incl. druppelslag). Nergens voor nodig!

Groet,

Charlie

MarcoO2

Forumguru
Nog even over de frequentie waarop de koplampsproeiers meedoen. Bij doen ze het de eerste keer nadat de auto gestart is. Dus contact uit en aan ze doen de eerste keer weer mee. Daarna is net as na heel veel keren pas weer dat ze meedoen. Zal vast wel een tellertje zijn wat met VAG-com aan te passen is.. :crazy:

Zou het mogelijk zijn om met VAG-COM de frequentie zo in te stellen dat het echt om de vijf keer is (dus ongeacht of je contact uitgeweest is)?

Ik stop en start soms wel 100 keer per dag, en gebruik mijn sproeier regelmatig. Gevolg: ik heb in 4 maanden tijd bijna 20 liter (!!!) sproeivloeistof verbruikt. Zou best iets minder mogen van mij...

Bakkertje

Forumguru
Zou het mogelijk zijn om met VAG-COM de frequentie zo in te stellen dat het echt om de vijf keer is (dus ongeacht of je contact uitgeweest is)?

Volgens mij kan dat niet hieronder heeft iemand de (on)mogelijkheden van de sproeierinstellingen met VAG-COM genoemd. Een andere tip was om de eerste keer heel kort te sproeien zodat de koplampsproeiers net niet meedoen. Deze keer telt dan wel mee in de reeks van 5. Dan zou je toch wat langer kunnen doen met je sproeivloeistof. Ik heb zelf ook graag m'n ramen schoon en met het winterse weer van de afgelopen tijd gaan er heel wat liters doorheen. M'n achterruit ben ik al mee gestopt om die telkens ook te sproeien. Daarvoor gebruik ik de achterruit verwarming, scheelt ook weer in de sproeivloeistof..

Bovenaan Onderaan