Vastvriezen deuren

EdK

Forumguru
S'nachts gevroren ?
En je ziet dat je moet krabben !
Dan duw ik altijd eerst tegen de deur voor ik hem open.
En op deze wijze gaat hij eigenlijk altijd wel open.
En rubber heeft onderhoud nodig, dus 2x per jaar even licht invetten met zuur vrije vasaline helpt uiteraard ook.

Cordoba

Forumguru
@Jee13 Schitterend, Vag zegt dat je niets op het rubber mag smeren en jij komt met de rubberstick van VW zelf.:deuk:

Overigens afgelopen maandag had ik ook een probleempje met een achterdeur, die niet open wilde. Kwam niet door vastgevroren rubber, maar doordat de deurgreep zelf vastgevroren zat: regen die tussen de bewegende delen van de greep was gelopen en bevroren. Zo apart heb ik het in 35 jaar auto rijden nog niet meegemaakt.

fiestaman

Forumguru
Ik heb het in de week met warm water moeten doen.
Zowel rubbers als deurklinken vastgevrozen.

Goede tip om in te wrijven.

ertromp

Forumguru
Na de goede tip van @Jee13 in post #13 ook op zoek naar dat spul.
Toch maar eens informeren bij de plaatselijke VW dealer en na wat zoeken in het systeem kwam het volgende naar voren:
000096310B is het artikelnummer. Voor €7,16 inclusief BTW en korting :D is voor mij zo'n "VW gummipflege pflegemittel" besteld

turboturbo

Forumguru
20151125_125400.jpg
Wat zien we hier precies voor product? :)

EDIT; ik zie het al ;)

Ga ik binnenkort ook even bestellen. Ik heb wel eens vastgevroren deuren terwijl ik niet de buurt ben van een kraan met warm water.

Ron_2

Senior Member
Skodadealer gaf me ook op mijn kop dat ik de rubbers ingespoten had met siliconenspray :-)
Dat doe ik al jaren en heb nooit een vastgevroren deur gehad, doet me er aan denken dit van de week weer even te doen.
Als het volgens instructie niet mag en je bent bang dat ze er over vallen (qua garantie) als er een keer lekkage op de rubbers is, zou het ook niet helpen de lak van de deurstijlen goed schoon te houden en in de was te zetten?

Jese8

Ex-lid
Hier ook alle 4 de deurgrepen volledig vast. Heb er maar op zitten hijgen tot er beweginf in kwam, wat vrij snel ging. Deuren gingen gewoon open.

Jese8

Ex-lid
Haha, gelukkig was er weinig tot geen volk aanwezig. Uit nood had er nog wel een oplossing geweest.

dj.verhulst

Forumguru
zou ik ook wd40 kunnen gebruiken ? mijn O3 is net 2 jaar oud die zogenaamde laag werkt niet,, heb er trouwens nog nooit van gehoord dat men op het rubber een soort laag aanbrengt.

Ron_2

Senior Member
zou ik ook wd40 kunnen gebruiken ? mijn O3 is net 2 jaar oud die zogenaamde laag werkt niet,, heb er trouwens nog nooit van gehoord dat men op het rubber een soort laag aanbrengt.
Ik kreeg hetzelfde verhaal bij de dealer.
WD40 kan wel vlekken als je b.v. met kleding er langs gaat (en het stinkt)

CDK

Forumguru
WD 40 lijkt niet ideaal voor dit doel... Denk o.a. aan vlekken in (be)kleding en wat zijn de gevolgen voor je lak?

turboturbo

Forumguru
Ik heb een keer WD40 in het deurslot gespoten. Daarna lekte dat een beetje eruit en veegde ik dat weg met een doekje.

Sindsdien, ook na een klei en polijst beurt blerf je die 'druiper' zien in de lak.

Nu wordt die lak natuurlijk ook blootgesteld aan de zon, dus dat zal misschien bijgedragen hebben aan dit probleem.

Maar ik vertrouw WD40 dus niet zo op plekken waar die in contact komt met de lak.

Laatst bewerkt:

Jese8

Ex-lid
Bij een bekend brits merk gebruiken wij het in het bedrijf bij elke auto, elke onderhoudsbeurt weer. Nooit problemen of klachten. Gewoon op een doek spuiten en daarna op het rubber inwrijven.

B

bijbeuner

Ik gebruik WD40 zelfs voor teer spatten weg te krijgen,
heb nog nooit meegemaakt dat het de lak aantast.
De rubbers wrijf ik ofwel met silicone spray op een doekje in of met vaseline.

dj.verhulst

Forumguru
nooit wat van gemerkt dat wd40 iets vervelend doet met de lak.

ik gebruikte het al om door de zon ingebrande dode insekten van m'n motor mee weg te krijgen, en papier sticker resten.

Bovenaan Onderaan