VCDS Mogelijkheden O3 Face Lift

ertromp

Forumguru
Nog niet leverbaar in NL maar al wel de software beschikbaar om de modules te kunnen bewerken:

Vag Can Pro.jpg

Tja daar loopt VAG CAN PRO toch weer voor op Ross Tech
Alleen jammer dat het achtergrondplaatje geen face lift is :D
Gezien toch weer enkele noviteiten en daarmee ook de modules voor de O3 FL was een update te verwachten maar zo snel al

Joh@n

Forumguru
Welke nieuwe dingen moet ik aan denken die de facelift wel heeft maar de originele niet? Dan kan ik vast een wensenlijstje maken :)

Antera

Donateur
@Joh@n de facelift is niet origineel ???

De verlichting is anders en daar zitten wat andere mogelijkheden op die moet ik nog precies even uitzoeken wat daar wel en niet mee kan. verder is tot op heden alles gelijk aan de PFL

Bijlagen

• MQB VCDS 5.2.pdf
    426 KB · Weergaven: 237

ertromp

Forumguru
De elektrische kofferdeksel is betreffende sturing weer gelijk aan S3 dus dat is straks alleen maar via de VCP te coderen

• Leuk
Waarderingen: CDK
Ben niet zo bekend met deze materie. Maar Antera, kan ik gewoon bij jou langs rijden met mijn leasebak om wat zaken anders in te laten stellen?
Wat kost dat?

Ik ben van mening dat als dagrijlichten branden dat dan ook LED achterlichten moeten branden.

Verder irriteer ik me bij mijn huidige auto aan het feit dat de ramen niet te bedienen zijn als de motor uit staat.

Als ik dan toch kom, doe dan ook maar de Needle sweep.

Maar wat lul ik nou, eerst maar wachten tot ik die auto heb........

fagend

Lid
Ben op verschillende fora aan het bijlezen hierover.

Kan je ook niet bestelde opties activeren gesteld dat je de hardware hebt?

Meer concreet over de FL:
- kan je de Travel Assistant met verkeersbordherkenning activeren?
- kan je Park Assist activeren?

Qua aanwezige hardware: ik heb een FL besteld met o.a. Columbus, blind spot detect, lane assist, auto light assist, ACC (160km/u), achteruitrijcamera en parkeersensoren voor + achter

De nieuwe 9.2" Columbus heeft een soort van nabijheidssensor, die activeert extra knopjes als je met je hand in de buurt komt. Kan die misschien hetzelfde doen als de Gesture Control zoals in de nieuwe Golf? Iemand al ervaring hiermee?

Bertuz

Lid
De nieuwe 9.2" Columbus heeft een soort van nabijheidssensor, die activeert extra knopjes als je met je hand in de buurt komt. Kan die misschien hetzelfde doen als de Gesture Control zoals in de nieuwe Golf? Iemand al ervaring hiermee?

Zal ik je verklappen dat de "oude" Columbus deze functie ook al had ;) Gaat puur om het activeren van het scherm.

Antera

Donateur
Ben op verschillende fora aan het bijlezen hierover.

Kan je ook niet bestelde opties activeren gesteld dat je de hardware hebt?

Meer concreet over de FL:
- kan je de Travel Assistant met verkeersbordherkenning activeren?
- kan je Park Assist activeren?

Qua aanwezige hardware: ik heb een FL besteld met o.a. Columbus, blind spot detect, lane assist, auto light assist, ACC (160km/u), achteruitrijcamera en parkeersensoren voor + achter

TSR is als het goed is te activeren als je standaard al lane assist hebt ( heb nog geen FL gehad waarbij dit nog niet aan stond). TA helaas niet net als PA ook niet mede vanwege het niet aanwezig zijn van de zijdelingse sensoren

Ik heb sinds gisteren een Octavia 3 FL Style Business en lees in de handleiding dat er een Personalisatie optie in zou moeten/kunnen zitten. Ik zie deze niet terug in het menu.

Nu ik de prijslijst weer eens bekijk, klinkt het als Driving Mode Select op de prijslijst. Is dit iets wat achteraf nog via VCDS te activeren is?

ertromp

Forumguru
Ik heb sinds gisteren een Octavia 3 FL Style Business en lees in de handleiding dat er een Personalisatie optie in zou moeten/kunnen zitten. Ik zie deze niet terug in het menu.

Nu ik de prijslijst weer eens bekijk, klinkt het als Driving Mode Select op de prijslijst. Is dit iets wat achteraf nog via VCDS te activeren is?
Nee helaas alleen delen eruit en stel je wilt weer wijzigen dan zal de auto weer aan de laptop moeten. Dus niet instelbaar via Columbus o.i.d.
Wat is aan te passen:
gasrespons (indien succesvol)
stuurrespons

Bovenaan Onderaan