VCDS mogelijkheden - Skoda Scala

Ik let ook op, dingen die we makkelijk konden vinden hebben we aangepast.

De achterlichten bij drl was wat moeilijker en twijfel ik over of ik dat zelf moet doen of een van jullie vraag om derest te doen.

Just to be safe

EdK

Forumguru
Zoals je misschien al weet kan @Antera met teamview en je eigen kabel met laptop ingeplugd je op afstand bedienen.
Dus hoef je niet helemaal naar Breda te rijden hiervoor...

Rainesh

Forumguru
Ok ff paar dingen

1) experimenteren is leuk als je maar weet wat je doet.

2) RS display is adaptiekanaal in 17: zoek op sport en zet die op display. Thats it

3) methode om een volledige fatsoenlijke backup/log te maken:

- open autoscan
- start autoscan
- na afloop autoscan opslaan
- balk onderaan NIET afsluiten.
- druk op gateway list (staat onder het knopje start in autoscan)
- open nu rechts in het scherm je module waarin je wilt werken (dubbelklik op de module). Doe je wijzigingen en na afloop sluit je de module.
- na sluiten van de module kom je weer terug in autoscan, open dan de volgende module om verdere aanpassingen te doen.
- druk tussentijds even op opslaan.

Alle wijzigingen (coding/adaptie) staan nu netjes gelogd in je rapport. Dus je kunt altijd je oude en nieuwe waarde zien.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

jesse_s93

Forumguru
Deze kan je apart nog coderen in de long coding van 5F en dan eens kijken of die dat ook kan. Bij diverse VW en Seat kan je de style ook aanpassen

Het ging inderdaad om de virtual cockpit, dus module 17. In 5F (infotainment) is bij de Scala/Kamiq niets meer te doen met long coding. Alles zit in de adaptations. De eerste vijf getallen hebben nog daadwerkelijk een cijfer, de overige getallen van de reeks zijn enkel 0'en.

Wellicht dat daarvan de stijl ook nog aan te passen is via de adaptations, maar die vind ik er prima uit zien :)

@chrissie469 , mocht je nog meer willen en daar niet zeker over zijn, zou ik gewoon met @Antera of @Rainesh contact opnemen. Zij kunnen je (veilig) verder helpen :)

Kaas

Lid
Ik lease sinds een paar maanden een Scala Business Edition met Amundsen infotainment. Ben erg benieuwd naar de mogelijkheden voor Wireless Smartlink+ (specifiek: CarPlay). Het zou mogelijk moeten zijn op de Scala in sommige landen, maar volgens de dealer komt het niet naar NL. Lees in dit topic dat het ook niet gelukt is met Bolero, maar Amundsen heeft wel een WLAN-optie dus vraag me af of het in dat geval activeerbaar zou zijn. Lijkt me in elk geval ideaal i.c.m. draadloos laden :)

PS ik zal mij binnenkort ook even voorstellen, lees al een tijdje mee maar net pas een account aangemaakt

Okki

Donateur
Van wat je allemaal schrijft heb ik geen Kaas gegeten, maar misschien valt alles op zijn plek na het voorstellen...

jesse_s93

Forumguru
@Kaas , ik heb het idee dat dat inderdaad mogelijk is. Heb dat alleen nog niet hard kunnen maken, want ik heb de codering die ik op mijn Bolero heb toegepast nog niet op een Amundsen kunnen testen.

Goeie avond, deze topic even doorgelezen erg interessant. Maar, is het gelukt? Klinkt namelijk erg goed, onze Scale (Duitse auto) heeft namelijk wel de WiFi functie, maar alleen de bekabelde Smartlink en niet de Smartlink+. Zijn hier mogelijkheden? Tevens zou ik graag de achterlichten aan hebben tijden de dagrijverlichting, maar dat is mogelijk heb ik al gelezen :) Dankjullie daarvoor.

jesse_s93

Forumguru
@LeGo-AH , we hebben de Scala van Christiaan nog niet aan de kabel gehad, dus nog niet kunnen testen. In mijn eigen Scala heb ik geen WLAN, waardoor ik het niet werkend krijg. Ik krijg wel meldingen op mijn telefoon als ik deze nieuw verbindt om draadloos carplay te gebruiken, dus iets zegt me dat ik daarin wel iets aangepast heb. Ik wil het graag een keer voor je proberen om het te activeren. Achterlichten met dagrijverlichting is geen enkel probleem.

@jesse_s93 Ik ga dit ook even volgen! Ik zou ook graag draadloos apple CarPlay werkend zien namelijk. Ik heb zelf het Amundsen systeem in mijn Scala en wel wifi. Hiernaast ook nog wat andere zaken die ik aangepast zou willen hebben.

Ik meen bij mijn auto wel wifi hotspot settings gezien te hebben. Ik zal morgen eens kijken, als dit er in zit is de kans groot dat het werkend te krijgen is begrijp ik? Als ik nu exact mijn auto samenstel op de Skoda site zou dit er standaard in moeten zitten nu. Daar heb ik het idee vandaan dat het dus mogelijk moet zijn.

Bovenaan Onderaan