Vdub - Octavia Combi Elegance 20V Turbo

Vdub

Actief lid
Ik ben er ook erg content mee, van de week ook nog ff de achterspoiler monteren en de remklauwen groen schilderen. Oh.. en natuurlijk de turbo met aanbouwdelen..
 

Vdub

Actief lid
Vanavond begonnen met het vervangen van de turbo en het demonteren van allerlei milieurommel zoals de SAIP..
 

Race Eend

Forumguru
Dat ruimt inderdaad op onder de kap. Heb je inmiddels een intercooler kunnen vinden/maken die gaat passen?
 

Vdub

Actief lid
FMIC komt denk ik later pas.. zolang kan de baas de auto niet missen.. vandaag even in 'het' magazijn kijken voor een TIP en een K&N filter die daar nog zouden moeten liggen..
Pakking voor de turbo even bij Hans Sloot Autotechniek ophalen.
 

Vdub

Actief lid
De boel zit grotendeels weer in elkaar, alle onzin is nu zon beetje van de motor af.. we gaan bijna 1 trede terug voor de MRB ;).
Vandaag ook even een stukje RVS buis gehaald voor de uitlaat, de middendemper gaat plaatsmaken voor die buis omdat de downpipe etc veel dikker is dan de org. uitlaat.

Om alles makkelijker te laten passen gaat die demper er dus onderweg.

Vanavond nog even het verloop aan de andere verloop gelast.. maandag even de middendemper eronderweg en de nieuwe buis ertussen.
 

Vdub

Actief lid
Vanavond ga ik verder om de boel af te maken.. heb inmiddels de verloopstukken klaar en het dragende deel van de uitlaat gemaakt zodat deze weer netjes in de rubbers hangt.
De downpipe is wel enorm dik, we moeten even aankijken of dat geen lawaai gaat geven op het hitteschild van het stuurhuis.
Hieronder nog even een foto van de uitlaat..
IMAG0168.jpg
 

Vdub

Actief lid
Vandaag bij JDEngineering op de bank geweest, na wat check-ups en noeste arbeid van Jeroen, het ging helaas niet vanzelf, na diverse aanpassingen zijn de bugs uit de Tsjechische software verdwenen en doet de O1 255pk en 370Nm(ivm org. koppeling)

Whats next: andere uitlaat, het deel wat je op de foto niet ziet was nog origineel(RS), dit wordt vervangen door de inmiddels bestelde Milltek Catback, ook wordt er wat meer vaart gezet achter de FMIC. Ook komt er voor diagnose nog een turbodrukmeter in.
 

Roel

Lid
Mooie waarden. Bij welke toerental wordt het maximale koppel nu bereikt? Ik verwacht namelijk dat de KN04 een groter turbogat heeft. Bij ons (MHI) hebben we geen TD04 turbo onder de 2000 cc inhoud.
Zo af en toe mis ik mijn O1 RS nog wel....
 

Vdub

Actief lid
Deze setup is helemaal super.. bij de K03s die er standaard op zat deed ie met de std tuning wat 'wild' bij ca 1800rpm, dit merkte Jeroen ook op, blijkt aan het type motor te liggen, aldus JD.
De vermogensafgifte is om de originele koppeling(235dkm) te sparen niet te hoog gezet. Turbogat verneem je absoluut niet, nmw zijn er ook voor de 2L tfsi hele mooie K04's.

Hieronder de uitdraai.. als zometeen de nieuwe Milltek eronder zit en ik de FMIC klaar heb gaat ie nog een keer op de bank om te kijken of de uitlaat idd het gewenste effect heeft.
uitdraai k04.jpg
 

Vdub

Actief lid
zo.. we zijn weer wat verder.. het enige wat er nog mist is een OEM RS klokkenwinkel..

Vandaag een set originele Xenon units gemonteerd die ik gescoord had op ebay voor weinig.
De H4's die erin zaten waren voorzien van aftermarket xenon.
20120322_175942.jpg 20120322_175952.jpg 2011-08-11%u0025252017.27.18.jpg 2011-08-11%u0025252017.27.42.jpg IMAG0162.jpg

Zoals je kan zien zit de OEM RS bumper en de achterspoiler er ook op.
Ook zit er een Milltek uitlaat onder inmiddels en een nieuwe N75 omdat de oude wat gek deed.
 

Vdub

Actief lid
Dat weet ik nog niet helemaal.. heb op mn Passat een set AP-racing(4zuigers) zitten die ik misschien wel om kan zetten.
Nadeel is dat ALS ik dat zou doen er in de winter ook minimaal 17inch onder moet..
 

Vdub

Actief lid
Die set heb ik ook nog liggen, die had ik van de Passat gehaald om er de AP's op te zetten.
Ik weet het nog niet helemaal.. momenteel rijdt ik zelf in een Allroad 2.5TDI en vind de remmen daarvan ook niet om over naar huis te schrijven.. ondanks dat daar minimaal 17" onder moet vanwege de grote schijven vindt ik het nog niet extreem remmen(voor 1800kg)

Ik heb nog een Audi A8/S8 set liggen die ik eerdaags even ga passen.
 

Antera

Donateur
ik vind de standaard RS remmen op zich wel voldoen al heeft de RS gevlochten remleidingen zag ik standaard. Daarnaast zijn gegroefde schijven en dan ook red stuff blokken een prima combi
 

LT83

Forumguru
Wat een gaaf project......hele leuke auto zeg! Hiermee ga je heel wat mensen verbaasd achter je laten :)
Is er imiddels al een nieuwe intercooler+ Miltek geplaatst? Ben benieuwd naar het vermogen wat dan gehaald zal worden.
 
Bovenaan Onderaan