VEEJAYS Octavia

VEEJAY

Forumguru
Zaterdag was ik niet de ring op geweest, wel 3 weken geleden. Heb de bochten heel rustig gepakt. Ik heb hetzelfde onderstel en banden als Marco. Maar als je ziet hoe hij zijn O2 de hoek omgooit denk ik dat ik nog lang het uiterste van mijn auto nog niet ontdekt heb. Maar ik vind het prima zo :-)

sitechris

Donateur
Freude am Fahren, that is what matters. Je hoeft geen Porsche te hebben voor fun. Wat trouwens wel grappige wagentjes zijn, zijn die Swiftjes Sport van Rent a Sportscar die je vaak op de Ring ziet rijden. Dempertje hebben ze eruit gesloopt en die dingen brullen lekker als ze langsstuiven.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb van 't weekend wel weer een paar rondjes gedaan, en het onderstel overtuigt inderdaad niet in de bochten. Ook niet altijd in rechte lijn trouwens, vooral niet bij kleine heuveltjes... die geven je soms bijna vleugels!

Maar desondanks kun je de auto best leuk de bocht in smijten, en als je je auto een beetje kent kun je de kont soms lekker de bocht in laten glijden.

Trouwens, VJ: misschien scheelt het ook wel dat jij een zwaardere motor in de neus hebt hangen. Zeker in die haarspeldbochten tussen Nurburg en Adenau merk je dat wel.

Maar ik heb een hoop lol gehad daar, en vond het erg leuk om jou en je auto daar te ontmoeten!

LT83

Forumguru
Leuk filmpje zeg en....dat zal wel schrikken zijn als je even een tussensrpintje denkt de doen met een toledo dieseltje ;)

VEEJAY

Forumguru
Korte update:

2 x klokje rond, nog steeds een grijns van oor tot oor. Lage kosten met hoog rijplezier, voorlopig lijkt er technisch nog geen einde aan hoeven te komen. IMAG0454.jpg

delta

Actief lid
Gefeli !!!
Ik ben je nu ff ruim 6000 op voor, en ben van plan er nog wat bij te zetten.

VEEJAY

Forumguru
Inmiddels 210dkm en alleen (net als de vorige beurt en apk) gewoon de vloeistoffen en filters. Deze auto heeft mij nog 0 keer in de steek gelaten! Ondanks of dankzij tuning zoals Chris zei, wie het weet mag het zeggen...

delta

Actief lid
Veejay,
Nog steeds heb ik die voorsprong van rond de 6000km ;).
ik heb ook niet veel gehad met de skoda dus dat valt mee ondanks de Hartog tuning.
Toch kijk ik steeds meer naar mijn oudeliefde de volvo V50 en dan de D5 geartronic

VEEJAY

Forumguru
Korte update:

De DSG bak is inmiddels aangepast met langere overbrengingen (hardware) en andere mechatronic (software).

Hierdoor loopt hij een stuk rustiger bij 120. Acceleratie naar 100 doet hij nu in 3 versnellingen ipv in 4 versnellingen. Het lijkt of ik een nieuwe auto met compleet ander karakter heb, hij voelt ook nog een stuk sneller nu. Kan het omschrijven als een soort van langere adem in elke versnelling.

Ja, hij is ook zuiniger, maar alleen als mijn vrouw naast mij zit.

VEEJAY

Forumguru
Wegens privé omstandigheden heb ik afscheid moeten nemen van mijn Skoda. Wellicht komt ie ergens nog te koop of hij gaat een tweede leven ergens in het oostblok tegemoet.

Het was mij een genoegen alles met jullie gedeeld te hebben en heb veel gelachen hier sedert 2005. Ik sprak soms meer met jullie dan mijn collega's & klanten.

Groetjes,

Veejay

Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Ik noem het "een Sitechrisje doen"(C)...

Dwz: Eerst tunen, dan nog wat stages erbij en als je eindelijk klaar bent... Dan inruilen... :)

sitechris

Donateur
Lol. Je moet gewoon ieder jaar een update doen aan je auto, anders went het te snel.

Even kort offtopic: voor de Megane ga ik nu mijn stoffen bekleding vervangen door combi leer/alcantara.

Maarreehh....ik zag op ander forum dat je voor een Dreier bent gegaan. We need more info, asap :)

VEEJAY

Forumguru
Lol na stickertuning nu ook interieur tuning, de grenzen worden steeds weer verlegd... ;)

Voor de rest... zie mijn Gummen onderschrift :)

Bovenaan Onderaan