Begin januari heb ik een Fabia 2 Greenline gekocht van eind 2011 met 45000km op de teller.
De auto is volgens de boekjes altijd netjes onderhouden door de Skoda dealer.
Sindsdien is de auto al 4 keer terug geweest voor diverse reparaties.
Hierbij een opsomming:
- Uitlijnen van de auto ivm afwijking naar rechts
- Fluitende brandstof opvoerpomp. Is vervangen, maar geluid was na 2 weken al weer terug!
- Bij koud weer hard piepende achter-remmen die in de ochtend extreem bijterig zijn en blokkeren.
- Sporadisch na starten hevig trillende motor alsof 1 cilinder niet meedoet. (niets kunnen vinden, geen fouten in motormanagement)
- Rechter voorraam spontaan open/dicht door defect knopje raambediening
- EGR kapot
- Krakend dashboard onder het navigatiesysteem
- Krakende deuren tijdens rijden over hobbelige wegen
- Slechte GPS ontvangst navigatie. GPS antenne op dak vervangen.
En als klap op de vuurpijl mag ik ook nog een keer langs de dealer voor een terugroepaktie waarbij het brandstof filter wordt vervangen omdat de huidige kan openscheuren.
Is dit nu puur pech of geeft dit model nu gewoon zoveel problemen?
Valt me behoorlijk tegen dat er zoveel problemen naar voren komen. Ik kan wel zeggen dat ik met al mijn vorige 6 auto's tezamen nog niet zo vaak bij de garage ben geweest als met deze alleen.
Hopelijk zijn de meeste problemen nu opgelost, maar ik vraag me af of dit voor langere tijd is of dat deze problemen in de nabije toekomst weer opduiken.
De auto is volgens de boekjes altijd netjes onderhouden door de Skoda dealer.
Sindsdien is de auto al 4 keer terug geweest voor diverse reparaties.
Hierbij een opsomming:
- Uitlijnen van de auto ivm afwijking naar rechts
- Fluitende brandstof opvoerpomp. Is vervangen, maar geluid was na 2 weken al weer terug!
- Bij koud weer hard piepende achter-remmen die in de ochtend extreem bijterig zijn en blokkeren.
- Sporadisch na starten hevig trillende motor alsof 1 cilinder niet meedoet. (niets kunnen vinden, geen fouten in motormanagement)
- Rechter voorraam spontaan open/dicht door defect knopje raambediening
- EGR kapot
- Krakend dashboard onder het navigatiesysteem
- Krakende deuren tijdens rijden over hobbelige wegen
- Slechte GPS ontvangst navigatie. GPS antenne op dak vervangen.
En als klap op de vuurpijl mag ik ook nog een keer langs de dealer voor een terugroepaktie waarbij het brandstof filter wordt vervangen omdat de huidige kan openscheuren.
Is dit nu puur pech of geeft dit model nu gewoon zoveel problemen?
Valt me behoorlijk tegen dat er zoveel problemen naar voren komen. Ik kan wel zeggen dat ik met al mijn vorige 6 auto's tezamen nog niet zo vaak bij de garage ben geweest als met deze alleen.
Hopelijk zijn de meeste problemen nu opgelost, maar ik vraag me af of dit voor langere tijd is of dat deze problemen in de nabije toekomst weer opduiken.