(Wat klagen jullie nou over het verbruik beste noorderburen? Ik heb momenteel een "spaardiesel", een VW Passat 3C Break, 10/2010 met momenteel 193.000 km's. Op de CC aan 125 km/h kom ik NOOIT onder de 6,7 liter per 100 km of 1 op 14,9. Bij gemiddeld gebruik zit ik aan 7,6 liter ofte 1 op 13,15!!!!!!!!!! Dit terwijl ik met mijn oudere VW TDI's NOOIT boven de 6 liter of 1 op 16,6 ging bij een bijwijlen maniakale rijstijl. Bij gewoon gebruik kon ik hen gemakkelijk aan 5 liter houden (1 op 20). Nu probeer ik een gezonde rijstijl aan te houden maar ik word niet beloond met een lager verbruik jammer genoeg. Ikzelf heb een 1.2 TSI in bestelling omdat wij simpelweg geen diesel meer kunnen gebruiken. Onze wagen rijdt hiervoor veel te weinig en er worden ook te veel kortere afstanden mee afgelegd. De CR TDI gaat de deur uit, deels doordat het vliegwiel (en dus ook de ontkoppeling) eraan komt, de roetfilter regenereert om de 300 km en ik er geen geld meer wil in steken.)
De euvels die u opsomt qua EGR en roetfilter kunnen wel opgelost worden bij de tuner.
Ik wens u allesinds het beste toe met uw TDI en kan u als raad geven om voldoende langere afstanden te rijden, het regenereren van de wagen te respecteren en dit proces niet te onderbreken.
Staar u ook niet blind op het verbruik en gun de motor voldoende toeren om hem in topconditie te houden!
Het is een leuke en ruime wagen die u na het oplossen van de problemen zeker en vast veel rijplezier zal bieden!