Als eerste even zeggen dat ik totaal niets ken van jouw vervelende punten.
Ik weet niet of je handig bent, maar onderstaand is wat ikzelf zou doen..
Nu een paar maand gereden en de degelijkheid valt me nog steeds wel tegen.
- Krakende deuren. Rubbers insmeren helpt even, maar komt snel weer terug.
Kunnen de deuren niet gesteld worden..meer tegen de sluitzijde aan?
Of de rubbers wat verdikken, is een btje alternatief..maar ja als het helpt
- Piepende remmen, vooral bij vochtig weer. Remmen zijn 2 keer schoongemaakt, maar helpt niet.
Schijfremmen of de trommels achter..?
Het kan helpen de hoekjes van de blokjes/schoenen wat af te vijlen, en idd bij blokken kopervet achterop.
Als het echt irritant wordt dan maar nwe erop.
- Krakend dashboard. Kraakt onder het navigatiesysteem, waar 2 panelen over elkaar gaan.
Uit elkaar halen en net dat randje vilt van tussen je buitenspiegels ertussen zetten
De bewuste randjes waren me ook opgevallen, ik denk tegen trillen/geluid?
Heb ze verwijderd, geen verschil gemerkt..-)
- Fluitende brandstof opvoerpomp. Is al vervangen, maar probleem blijft.
Inderdaad dan maar goed isoleren.
- Dreunende motor bij optrekken precies bij 2000 toeren. Bij 2500 toeren is het weer over.
Zit er niets (plastic) los onder je motorkap of in/bij je uitlaat?
- Erg snel krassen in de lak, vooral rond de handgrepen en op de dorpels.
Idd. Poetsen heb je sowieso wat minder snel krassen..eventueel iets vet houden.
- Slijtageplekken op bekleding (pluizend)
Als eerder scheerapparaat of zo'n pluizenborstel elektrisch of niet.
Toch geen doorslijt plekken? 'S een dun los draadje van zeg 0,05mm lijkt me niet erg, bij stofdikte 0,5 oid.
Uiteraard ook bv. letten op spijker- (what's in the name
) stof.
Verder rijdt de auto wel lekker stabiel en schakelt goed. Verbruik wordt ook beter, gemiddeld rond de 4.8L/100KM.
Airco werkt ook goed en wordt koud genoeg. Navigatie werkt goed en radio klinkt uitstekend.
Vermogen van de motor is genoeg als ik er alleen inzit, maar valt tegen met belading. Op vakantie met 2 volwassenen, 2 kinderen, bagage en fietsendragers komt de auto vermogen te kort.
Chippie, helpt ook wat tegen dreunen, door wat beter/eerder oppakken, en in mijn geval ook nog wat zijniger.
Wat mij trouwens de laatste tijd nog opvalt is dat ik bij koude motor het gaspedaal erg ver in moet drukken om de motor op toeren te krijgen bij wegrijden.
Dit kan ook wat te maken hebben met je airco die (nu zomers) aanstaat, deze snoept zeker onderin toeren -voelbaar- wat vermogen weg.
Succes 7up
. >>Aardig verhaaltje zo, hoop dat je er iets aan hebt!