Velgen 7,5breedt 17inch welke et waarde

B.Stuurder

Forumguru
@Luke, ga er maar vanuit dat je Skoda niet zo laag is als op de plaatjes. En alleen de 1.8 tsi en 2.0 tsi hebben onafhankelijke vering achter. Dat comfort verhaal kan ik niet over meepraten, behalve over de RS waarin ik het gereden. Die is standaard ook 20 mm lager en die vond ik comfortabeler dan mijn huidige niet verlaagde auto.
Maar dat is erg persoonlijk. Er is ook een topic over verlagen, zoek maar even op "Eibach". Daar staan ook foto's in van voor en na verlaging.
 

DannyG

Forumguru
Hallo, ik heb dit draadje opgevist omdat ik binnen dit en een jaar een nieuwe Octavia wil kopen en daaraan een eigen setje velgen wil toevoegen. Mijn oog was gevallen op de BBS SR-velgen in mat grijze kleur (ik vrees dat anthraciet nniet beschikbaar is, maar dat zou dus wel de voorkeur wegdragen...)

Wat vinden jullie ervan? Ik vermoed dat ik de volgende afmetingen zal nemen;
7,5x17
ET45
5x112 vijzen
225/45 banden.

http://konfigurator.bbs.com/article...3D/resetFilter/true/PKWIDCode/P00034130091139

Ik had eerst de 7,5x17 ET35 op het oog, maar een verkoper bij Skoda raadde me dat af omdat dat niet mooi zou ogen. Ook hiervoor graag jullie reactie?

met vriendelijke groeten,

Luk

Hoi @Luke ,

Vreemd dat de 7.5x17 ET35 afgeraden wordt omdat het niet mooi zou ogen. Toevallig hebben wij onze wagen met de BBS SR 17 ET 35 (volcano zwarte versie, diamant gedraaid) met 225/45/17 banden en dat is zéér mooi (heb je geen spacers nodig voor dat dikke effect). Hij loopt ook nergens aan (ook niet volledig beladen én met 4 volwassen personen).
Persoonlijk zou ik zeker aanraden om voor die ET35 te gaan.

Hieronder een foto van de OIII mét de BBS SR Volcano en zonder verlaging.

De velg in kwestie :)

Met verlaging

In volbeladen toestand zonder enig probleem

Een totaalplaatje van een imposante auto in een imposant berglandschap :) :) :)

En dan aan de Veerse Meer
 

Luke

Forumguru
Dank voor de reacties!

B.Stuurder, je zei dat op basis van de berekeningen de velgen wel erg ver naar buiten staan.
Waarvan akte. Toch lijkt het op de foto's van Danny G niet verkeerd, vind ik. In tegendeel.
Ik weet niet of er een waarde verkocht wordt tussen die ET35 en ET45.
Moet ik eens opzoeken op de site.

Ook fijn trouwens dat er ineens een forummer met dezelfde velgen rondrijdt en spontaan foto's deelt. Trouwens heel mooie foto's hoor, zoals die in de bergen!! :jaja:

Kan het zijn Danny G dat je ook een spoiler op de achterklep hebt gezet of is dit toch standaard?
Zou ik je verder nog mogen vragen om vanuit een schuine hoek eens een foto te maken vanuit hoger standpunt en te posten om het uitsteken van de velg goed te kunnen bekijken, aub?
De voorlaatste foto geeft me bijna zekerheid maar misschien is lage positie van waaruit de foto is genomen toch nog een brainfooler... :)

Wat betreft de hoogte vind ik de eerste foto er toch goed uitzien. Je ziet op de verdere foto's wel dat de wagen verlaagd is, maar het is niet overdreven, denk ik.

Kan je je nog herinneren, Danny G, waar je de velgen hebt besteld?

Dank voor de reacties,

Luk
 

DannyG

Forumguru
Dank voor de reacties!

B.Stuurder, je zei dat op basis van de berekeningen de velgen wel erg ver naar buiten staan.
Waarvan akte. Toch lijkt het op de foto's van Danny G niet verkeerd, vind ik. In tegendeel.
Ik weet niet of er een waarde verkocht wordt tussen die ET35 en ET45.
Moet ik eens opzoeken op de site.

Ook fijn trouwens dat er ineens een forummer met dezelfde velgen rondrijdt en spontaan foto's deelt. Trouwens heel mooie foto's hoor, zoals die in de bergen!! :jaja:

Kan het zijn Danny G dat je ook een spoiler op de achterklep hebt gezet of is dit toch standaard?
Zou ik je verder nog mogen vragen om vanuit een schuine hoek eens een foto te maken vanuit hoger standpunt en te posten om het uitsteken van de velg goed te kunnen bekijken, aub?
De voorlaatste foto geeft me bijna zekerheid maar misschien is lage positie van waaruit de foto is genomen toch nog een brainfooler... :)

Wat betreft de hoogte vind ik de eerste foto er toch goed uitzien. Je ziet op de verdere foto's wel dat de wagen verlaagd is, maar het is niet overdreven, denk ik.

Kan je je nog herinneren, Danny G, waar je de velgen hebt besteld?

Dank voor de reacties,

Luk

Dag Luke. Enkele antwoorden op jouw vraagjes:

"Kan het zijn Danny G dat je ook een spoiler op de achterklep hebt gezet of is dit toch standaard?"
Neen hoor. Dit is de standaard achterklep, geen spoiler. Persoonlijk vind ik het mooier zo ;).

"Zou ik je verder nog mogen vragen om vanuit een schuine hoek eens een foto te maken vanuit hoger standpunt en te posten om het uitsteken van de velg goed te kunnen bekijken, aub?"
Zoiets bedoel je?
Van voor komt de velg-bandcombinatie net niet gelijk met de wielkast. Vanachter valt ie iets verder naar binnen wat goed is voor mocht hij toch te ver indalen of voor bv het nemen van verkeersdrempels.
Je kan ook mijn threadje in de rubriek "Mijn auto" bekijken. Daar vind je nog meer foto's zodat je een deftig idee krijgt van hoe de velgen en verlaging eruit zien :jaja:.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/de-geboorte-van-de-nieuwe-wagen-oiii.30301/

"De voorlaatste foto geeft me bijna zekerheid maar misschien is lage positie van waaruit de foto is genomen toch nog een brainfooler... :)"

Niks brainfoolers bij de foto's hoor. Ze zijn niet met groothoeklens gemaakt of met software bewerkt. Wat je ziet is zoals het is :angel:.

"Wat betreft de hoogte vind ik de eerste foto er toch goed uitzien. Je ziet op de verdere foto's wel dat de wagen verlaagd is, maar het is niet overdreven, denk ik. "
De verlaging is een Eibach Pro kit. Van voor is ie 2.6cm lager komen te staan en achteraan 3cm. Persoonlijk vind ik het goed zo. Lager is misschien nog iets mooier maar het moet ook praktisch blijven. Met de Belgische wegen en vooral de talloze verkeersdrempels verkies ik niet te laag te gaan. Maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke smaak en overweging.

"Kan je je nog herinneren, Danny G, waar je de velgen hebt besteld?"
Ik heb de velgen en banden bij bandencentrale Donckers in Schoten (B) gekocht en laten plaatsen. De verlaging is gebeurt bij de huisverlager van het forum :D.

"Ik weet niet of er een waarde verkocht wordt tussen die ET35 en ET45."

Voor de BBS SR zijn er geen extra ET-waardes. Maar wat je nog wel kan overwegen is een 8J ET 45. Doordat de velg een halve inch breder is dan de 7,5J krijg je een iets andere look. Ik heb dit ook overwogen maar ben er vanaf gestapt omdat een 225 band er wat getrokken op ligt en dat vind ik zelf niet zo mooi. Maar misschien dat het jou wel kan bekoren ;).

En blijf je twijfelen? Stap dan gewoon naar een goede bandencentrale en laat je daar informeren. Ik heb weken en weken bezig geweest met op het internet op zoek te gaan naar antwoorden op allerlei vragen? En ik kreeg antwoorden die steeds haaks op mekaar stonden waardoor ik eigenlijk geen stap verder kwam. Eenmaal bij de bandencentrale was na een half uurtje uitleg alles zo klaar als een klontje :).

Ik hoop in ieder geval dat het toch allemaal wat duidelijker begint te worden. Met de keuze voor de BBS SR zit je naar mijn smaak zeker goed. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ze hebben een sportieve maar toch ook elegante look (zeker de volcano grey versie). En ze zijn ook makkelijk in onderhoud doordat je veel ruimte hebt tussen de spaken.

Mocht je toch nog vraagjes hebben, aarzel dan niet ze te stellen :).

Groetjes,

Danny
 
  • Leuk
Waarderingen: Luke

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben het volledig met Danny eens, bezoek een goede bandenboer.
Ik ben uiteindelijk ook naar een bandenboer gegaan, ik heb straks 19" 8,5J BBS velgen en kwam er niet uit of ik 225 of 235 breed moest nemen. 225 vind ik erg getrokken op een 8,5J velg, maar 235 zou wel eens te ver kunnen uitsteken voor de wielkasten, omdat de velg behoorlijk breder is dan de standaard 19" 7,5 J Extreme velg, die ook nog eens ET51 heeft t.o.v. ET 47 van de BBS.
Ik kan best wel rekenen, maar kwam er toch niet uit. Mijn lokale bandenboer had zo gezien dat het gewoon kan, ook de 35 hoogte die wat hoger zal uitvallen, immers de band is ook breder en de O3 is straks wel verlaagd.
Wel de baas vragen, want de man achter de balie beweerde dat er geen 19" winterbanden besteld konden worden en dat ik dan een andere velg moest hebben. :banghead:(Misschien proberen te verkopen, hij wist ook geen advies te geven op mijn vraagstuk en de baas wel) maar winterbanden kan ook, alleen keuze is beperkt. Dus het word 235 x 35 R19 zomer en winter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luke

Luke

Forumguru
Nogmaals dank voor de reacties, heren!
Ik heb eens in het album gekoekeloerd en de foto die je "Het ondertussen bekende muurtje vóór de ingreep door de verlagingschirurg" en "Hetzelfde muurtje na de ingreep" noemt, geven me echt een goed zicht op hoever de velgen naar buiten staan en wat de verlaging met de wagen doet. Ik vind het mooi zo. De velgen zullen er komen maar ik ga met de verlaging wachten, denk ik. Dat kan later nog steeds, he ;)
Ik heb het zoals gezegd wel gehad met mijn verlaagd chassis in mijn greenline. Nu hoor je me niet zeggen dat Eibach niet comfortabel is, maar ik sta er sindsdien een beetje huiverachtig tegenover...
En dat bezoek aan de bandenboer komt er sowieso. :thumbsup:
 

Luke

Forumguru
Ah ja, nog over velgen en schoonmaken gesproken; wat gebruiken jullie mannen, om die goudachtige aanslag (is remstof, zeker?) weg te krijgen na enkele jaren? :pieker:
 

DannyG

Forumguru
Ah ja, nog over velgen en schoonmaken gesproken; wat gebruiken jullie mannen, om die goudachtige aanslag (is remstof, zeker?) weg te krijgen na enkele jaren? :pieker:

Zo lang heb ik de OIII nog niet :). Maar ik heb de velgen in de allereerste week gewoon mee gewaxed. Daarna zijn ze wekelijks gewoon met wasshampoo mee gewassen. Tot nu toe zien ze er nog steeds als nieuw uit ... maar ja ... dat zijn ze eigenlijk ook nog :laugh:. Alleen m'n remschijven vertonen zo nu en dan die oranje-bruine schijn zoals jij het omschrijft. Het enige wat ik doe om dat weg te krijgen, is een paar keer goed door remmen zodat de wrijving de aanslag verwijdert. Tot nu toe heeft dat volstaan. Wat de toekomst gaat brengen ... ???

Binnen enkele maanden, voordat de winter begint ben ik van plan een echt beveiligingsproduct op de velgen te zetten maar daar moet ik nog één en ander over opzoeken.

Tja ... wat die verlaging betreft: het is de eerste maal dat ik dat heb laten doen en ik had er op voorhand ook héél veel schrik voor (vooral voor wat betreft aanlopen bij slecht wegdek, drempels en dergelijke). En ik had ook weinig vertrouwen in het harder worden van de vering ... ik dacht dat alle comfort weg zou gaan. In totaal heb ik iets meer dan 600km met de standaard af-fabriek vering gedaan. Daarna heb ik de Eibach Pro laten plaatsen. Het voelt een heel klein beetje stugger aan maar dat is naar mijn gevoel zodanig weinig dat het eigenlijk verwaarloosbaar is.
Omdat ik indertijd toch niet echt in het zaakje gerust was, heb ik de originele veren nog altijd op zolder liggen zodat ze terug zouden geplaatst kunnen worden, mocht ik geen goed gevoel meer bij de verlaging hebben. Maar tot nu toe heb ik enkel maar het gevoel dat die originele veren daar tot in de eeuwigheid zullen blijven liggen :).

Maar je hebt gelijk: als je niet zeker bent, kan je nog even wachten. Mocht je toch besluiten om over te gaan tot installatie: hoe minder kilometers op je dempers zitten, hoe beter.


Als je je velgen hebt, zeker eens een fotootje posten hé ;).

Groetjes.

Danny
 

B.Stuurder

Forumguru
Ah ja, nog over velgen en schoonmaken gesproken; wat gebruiken jullie mannen, om die goudachtige aanslag (is remstof, zeker?) weg te krijgen na enkele jaren? :pieker:
Er zijn speciale producten om remstof te verwijderen, dat kan met spray en met klei.
Er is een topic over op dit forum en ik zag laatst in een kort filmpje @Tuner111 een spray gebruiken op zijn velgen, die doet ook de remstofdeeltjes paars kleuren.
 

Luke

Forumguru
Cool! Bedankt voor alle tips! :bloemen:

En foto's komen er zeker, maar het zal nog even moeten wachten want mijn Octaviaatje heeft nog maar 246k en ik wil er 300k voordat ik hem de laan uitstuur :)
 
Bovenaan Onderaan