Velgen: Octavia III Alaris/Trinity

Renzo4000

Forumguru
Hulde voor dat artikel, dat zet hopelijk de "azijn zeikende lease haters" hopelijk aan het denken ... begrijp me niet verkeerd de meeste hier begrijpen wel hoe de vork in de steel zit. Helaas vele "buitenstaanders" niet en druipt de afgunst en jaloezie er vanaf. Maar goed, we raken een beetje off-topic ;)

@MikeMeijer ik ben wel erg benieuwd naar de velgen en hopelijk plaats je nog wat foto's!

Snorremans

Senior Member
Ik gebruik de 17" lichtmetalen wielen van mij vorige Superb II (2012) nu als winterwielen, geen probleem. Gemonteerd en geadviseerd door de dealer. De 18"Alaris velgen gebruik ik in de zomer.

Fean

Forumguru
Daarnaast is het niet voor elke leaser het geval dat je de auto "cadeau" krijgt hoor ... Ik krijg hier budget voor waar ik mee kan leasen(of privé rijden, bus, fiets, trein, etc.) maar een snelle rekensom maakt dat ik toch echt in 4 jaar 34k bruto betaald heb voor deze auto (ex brandstof) en heb ik het nog niet over de bijtelling ;)

Het maakt ook niet uit, want ik kies ervoor...maarrr waar ik "moe" van wordt is dat privé rijders vaak iets te makkelijk denken over leaserijders en zich vaak benadeeld voelen en er soms met afgunst naar leaserijders gekeken wordt.

Klopt wat je zegt, je betaalt hem zelf.

In veel gevallen is het een onderdeel van je bruto salaris met name in de management kringen, laat je je auto staan dan krijg je je leasefee bruto als "salarisverhoging". (en vaak zelfs, afhankelijk van het bedrijf.. 15% tot 20% over de lease fee extra ivm vergoeding brandstofkosten)

Bij een ambulante functie is de auto een must en de leasefee is dan geen onderdeel van je salaris.

On topic;
Alaris prima velg en als je ze grijs wilt.. gewoon niet poetsen.. ze worden vanzelf zwart :)

Renzo4000

Forumguru
@Gunner, ik kan niet in jouw portemonnee kijken en dat is maar goed ook maar jij hebt wel snel een waardeoordeel klaar en jij leest berichten zoals je ze wil lezen, wellicht moet je nog eens naar de aanhalingstekens kijken.

Het is voor mij ook geen probleem om een splinternieuwe octavia aan te schaffen van mijn eigen geld, sterker nog 4 of 5 lukt ook nog wel als ik dan toch arrogant moet doen en dat met 33 lentes jong.

Het gaat mij er niet om of je het wel of niet kan betalen want dat is namelijk niet het issue. Het gaat erom dat een substantieel deel van de niet leaserijders zich benadeeld voelt en het idee hebben dat een lease auto ten allen tijden veel voordeliger is dan een privé auto. Dit is simpelweg niet altijd het geval, dat was mijn punt.

Tot slot gaf ik toch aan dat het off-topic was? Moet je dat dan nog een keer aanhalen? Een pas op de plaats zou je sieren Gunner...

|
|
v

tav onderstaande bericht, je leest dus echt niet .... maar ook ik laat het hier nu bij. Even goede vrienden :bloemen::cheers:

Laatst bewerkt:

PCK

Senior Member
He Mike,

Wellicht een wat late reactie, waarom niet gewoon je zomer/winterbanden op je bestaande velg wisselen ?
Ik heb nu een Qashqai met 18" en in januari een O3 (ook met 18") en gaat altijd zonder problemen en rij je
het hele jaar met mooie velgen.

andrehj

Forumguru
Steeds banden op dezelfde velgen wisselen heeft nogal wat nadelen:
  1. Het is (na een jaar of 4 a 5, afhankelijk van of je zelf je wielen wisselt) duurder dan een extra setje velgen kopen.
  2. Het zorgt ervoor dat je het banden wisselen moet uitbesteden. Zelf snel even wisselen gaat niet. Dus je bent ook afhankelijk van de planning van je garage.
  3. De banden worden er niet bepaald beter van. Beschadigingen aan karkas etc zijn niet uitgesloten.
  4. De velgen worden van dit continue wisselen en balanceren ook niet bepaald mooier.
Mijn advies: Gewoon een mooi setje velgen (wintertauglich) op internet scoren. In 16" kan dat al voor zo'n 80 euro per velg.

• Leuk
Waarderingen: CDK

PCK

Senior Member
Hoi Andrehj,

Als privé rijder maak je natuurlijk andere afwegingen, als lease rijder ben ik in de gelukkige omstandigheid elke 4 jaar een nieuwe auto te kiezen en kosten, opslag etc. zijn dan ook niet aan de orde.
Ik moet wel zeggen dat ik deze "wisseltruck" al jaren doet zonder enige klachten !!

Kijk overigens wel uit naar mijn nieuwe O3, ik zie op het forum veel positieve berichten :)

PCK

Senior Member
Nee dan lever ik alles in !! incl.. zomer en winterbanden en ga ik verder in mijn nieuwe O3 !!
overigens 150.000 Km gereden met 4 zomer en 6 winterbanden (maak veel kilometers in Duitsland) !

Wat een luxe !!:yeah:

PCK

Senior Member
Niks mis mee !! met dit klimaat kun je zomaar tot April je winterbanden nodig hebben :thumbsup:

PCK

Senior Member
Grappig !! zit als accountmanager in Chemie ook veel in dit deel van Duitsland, volgende keer maar eens goed kijken of ik je tegen kom :D !!!

vRS

Actief lid
Heb ze er al weer ondervandaan, met temperaturen richting de 10 graden en hoger en veel regen, ben je beter af op zomerbanden.

Bovenaan Onderaan