ik leg alleen geen banden die me telkens een vermogen kosten
Ook ik let zeker op de prijs
En ik rij het gehele jaar op 4 seizoens tot ergenis van sommige leden hier , want ja .......
Maar ik kies altijd wel voor een A merk, en mijn ervaring is hiermee dat de prijsverschillen ver uit één lopen.
Jaren terug dat ik mijn Yeti kocht wilde ik tevens stalen velgen met Conti 830 winterbanden.
Bij de dealer was ik een 1200 eurie hiervoor kwijt all-in.
Tsja hallo 1200 eurie, sorry laat die maar van de bestellijst, ik ga hier zelf wel mee aan de slag
Dus een 4 tal mails eruit gegooid naar kwik fit , euromaster , nog zo'n toko en een lokale bandenboer.
Kwikpit kon mij geen excact bedrag geven ( duhh ) , Euromaster en andere Toko zit ik nog steeds te wachten op antwoord.
De lokale bandenboer reageerde een 3 uur na me mail al, en vroeg 800 eurie voor de gehele set incl omleggen ,uitbalanceren, en monteren...
Dus maw ik bespaarde ff 400 eurie in een half uur tijd.
Dealer vroeg bij afleveren Yeti hoe het zat met de winterbanden, wel beste man die liggen al klaar en gaan er met een kwartiertje op.
Hoe bedoeld U , wel verschil met jullie was 400 eurie... ehhh waar heeft u ze aangeschaft ??
Wel hier om de hoek bij de lokale bandenboer....
Wel mijn dealer is daar ook eens gaan praten en haalde daar naderhand ook vele banden weg vertelde hij me !!
Maw je kunt evengoed op A merk banden rijden en goedkoop uit zijn , als je maar ff rondbelt of mailt
En je moet van te voren weten WAT je wil ( merk / type / maatvoering etc ) en vermeld je merk wagen en type, en geef ze de vrijheid om in de offerte een alternatief te geven...
Je zult verbaast zijn mbt de prijzen