Cordoba
Forumguru
@Berghuis Als ik bijvoorbeeld kijk naar hun velgenreiniger, wordt ik daar niet bepaald blij van, dit is wat ze zelf al aangeven op hun site:
Alle rode tekst is voor mij meer dan genoeg reden dit product te vermijden, zie ook mijn eerdere post in dit topic:
Als ik bijvoorbeeld naar een ander product kijk, zoals de 'voorwasshampoo' zie ik hele hoge pH-waardes (zoals bij loog) en hoeft die 'voorwasshampoo' maar iets geconcentreerder te zijn, voordat bijvoorbeeld een tuinslang (en dus mogelijk ook de kunststof verpakking) binnen een aantal weken met continue contact vanzelf uit elkaar valt! Alles wijst er op dat dit goedkope en zwaar chemische rommel is, die voor een stevige prijs wordt gerebadged.
De NL Car Cleaning velgenreiniger is een geconcentreerde zure velgenreiniger op basis van zwavelzuur. Deze reiniger verwijdert vlug en doeltreffend remstof en verontreiniging van allerlei aard.
Veiligheidsblad
GEBRUIKSAANWIJZING
Breng de velgenreiniger aan en smeer in met een zuurbestendige borstel. Na het reinigen de velgen goed afspoelen met water.
TECHNISCHE SPECIFICATIES
Productcode : NL09
Kleur : Bruin
Geur : Karakteristiek
Schuimintensiteit : n.v.t.
pH 1 % : 1 ± 0,5
Dosering : 50 – 100 %
Alle rode tekst is voor mij meer dan genoeg reden dit product te vermijden, zie ook mijn eerdere post in dit topic:
Bij goedkope velgenreinigers zoals van Aldi, Action enz. ontbreekt vaak de component die ijzer verwijdert, maar is het middel wel vaak behoorlijk zuur, waardoor bij een kleine beschadiging aan de lak op de velg, het zuur lekker onder de lak gaat vreten.
Als ik bijvoorbeeld naar een ander product kijk, zoals de 'voorwasshampoo' zie ik hele hoge pH-waardes (zoals bij loog) en hoeft die 'voorwasshampoo' maar iets geconcentreerder te zijn, voordat bijvoorbeeld een tuinslang (en dus mogelijk ook de kunststof verpakking) binnen een aantal weken met continue contact vanzelf uit elkaar valt! Alles wijst er op dat dit goedkope en zwaar chemische rommel is, die voor een stevige prijs wordt gerebadged.
Laatst bewerkt: