Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@Frup goed verhaal. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het allemaal zo'n vaart niet loopt, een beetje (!) vet zal ook vast niet zo'n probleem zijn. En een slagmoersleutel om wielen vast te zetten...
Maar ik hou me liever aan de voorschriften van de fabrikant in dezen: droog (en schoon) erin, aantrekken met de momentsleutel, na een paar 100 km nog eens nalopen.
Een handvol kogellagervet is dan weer een ander verhaal, dat spul is notabene bedoeld om metaal op metaal soepel te laten lopen. Geen goed idee voor bouten.
Ik denk dat gewicht idd een belangrijke rol speelt. Zaken als hoeveel bouten, naafdiameter, etc zal ook uitmaken, uiteindelijk gaat het om de hoeveelheid druk die het contactoppervlak van de bouten met de velgen én van de velgen met de naaf moet komen te staan. En aangezien druk gelijk staat aan kracht per oppervlak, is de kracht gekoppeld aan het contactoppervlak.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.