Ventilatie probleem

Joske

Forumguru
in België zijn die Pingi's echt nergens te krijgen :(

en verzendkosten van Carclean.nl zijn ook niet min... mss toch maar eens wat detailspullen laten meekomen dan ;)

BertjeB

Senior Member
Dat geldt zeker voor een betrekkelijk nieuwe auto: juist daarvan moet je de voorruit de eerste maanden wat vaker goed schoonmaken. Je zult een blauwige aanslag aantreffen - dat is een gevolg van de weekmakers die uit het nog nieuwe kunststof verdampen en met je ventilatie precies tegen de voorruit worden geblazen.

Reinigen met koud water waaraan een scheutje ammonia is toegevoegd. Vooral géén lauw of warm water nemen - dan jaag je een deel van het in het water opgeloste NH3=ammoniakgas de atmosfeer (en je neus) in.
Dat is alleen zinnig als je verkouden bent (salmiakdropjes werken ook ongeveer op dat principe), maar het doet niks meer op je ruit...:)

Weer wat geleerd!! Thanks Canon-eye! ga er morgen mee aan de gang, vandaag kwam het er niet van!

Cordoba

Forumguru
@Joske: je kunt ook vrijdagavond naar de oliebollenmeeting komen bij Carclean: dan zijn er behalve oliebollen ook kortingen die normaal niet geadverteerd worden. Heb je én korting én bespaar je de verzendkosten, en kun je over detailen praten en vragen stellen. (ik ga er vrijdag ook heen, nog even kijken of ik direct uit het werk ga, of eerst even thuis een hapje eten). Ander voordeel, als je twijfelt tussen 2 producten, dat je ze even kunt bekijken, en als het niet al te druk is, ook even proberen op testpaneel in de winkel.

MisterM

Nieuw lid
Je hebt ze bij halfords, dat hebben ze vast in belgie... Anders ff op de site van pingi kijken, volgens mij kan het ook bij bol.com
Ik heb er vanmiddag ook maar 1 aangeschaft, ben zeer benieuwd.
Voor de rest nog geen tijd gehad om ventilatie na te kijken helaas, maar zal ooit wel eens lukken ;)

BertjeB

Senior Member
Was zojuist even in de praxis in lelystad en daar lagen ze in de koopjesbak grote waren €3,99 en de kleine €2,49.
Toch de verleiding niet kunnen weerstaan en een grote meegenomen.....:D

Joske

Forumguru
Wel gechecked, er staat idd geen winkel tussen in belgie, maar als er een halfords.be bestaat zal er ook wel een winkel in belgie zijn, ging ik vanuit...;)
wel een onlinewinkel inderdaad, maar dan betaal ik al gelijk te hoge verzendingskosten ;)

Kiswum

Forumguru
Gamma son heeft er nog maar 1, 3 heb ik nu in bezit ;)
u6u6y8e2.jpg

Oops, it was to good to be true.
De Pingi's hoorden er niet tussen, de prijs is 9,99.
Ik heb van een andere schap de maat onder de XL genomen voor zo'n 7,50. De XL was 1,50 euro duurder, maar nog wel in de aanbieding met 25% korting.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
En ik ben daarnet de luxe verpakkingvan pingi gaan halen in de Karwei. 2 maal 500 gram plus een hygrometer gratis ;).
Voor €20.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan