Dat geldt zeker voor een betrekkelijk nieuwe auto: juist daarvan moet je de voorruit de eerste maanden wat vaker goed schoonmaken. Je zult een blauwige aanslag aantreffen - dat is een gevolg van de weekmakers die uit het nog nieuwe kunststof verdampen en met je ventilatie precies tegen de voorruit worden geblazen.
Reinigen met koud water waaraan een scheutje ammonia is toegevoegd. Vooral géén lauw of warm water nemen - dan jaag je een deel van het in het water opgeloste NH3=ammoniakgas de atmosfeer (en je neus) in.
Dat is alleen zinnig als je verkouden bent (salmiakdropjes werken ook ongeveer op dat principe), maar het doet niks meer op je ruit...
in België zijn die Pingi's echt nergens te krijgen
ik zal er eens een kijkje nemen MichelJullie hebben toch ook de Gamma, daar zijn ze hier gewoon te verkrijgen Joske.
Ja hoor, deze woorden waren gewikt en gewogen em. zorgvuldig uitgekozen@Corné de Kluijver : Had je dit echt zo willen zeggen?
en dan kom je op het volgende uit:Halfords.be
Ze verkopen auto accessoires, fietsen enz enz...en ook dat pingi gebeuren.
Of
Www.pingi.com en dan op "winkels" klikken/drukken/tappen
Wel gechecked, er staat idd geen winkel tussen in belgie, maar als er een halfords.be bestaat zal er ook wel een winkel in belgie zijn, ging ik vanuit...Hmm, jammer dat de tipgever de informatie niet heeft gechecked
Dat wordt een ritje naar Terneuzen richting de:
Gamma
Halfords
Marskramer
Of Hulst naar de Karwei
wel een onlinewinkel inderdaad, maar dan betaal ik al gelijk te hoge verzendingskostenWel gechecked, er staat idd geen winkel tussen in belgie, maar als er een halfords.be bestaat zal er ook wel een winkel in belgie zijn, ging ik vanuit...