Verbeterpunten O2 Faceliftversie

Ralph

Lid
[moderatorbreak]topictitel was: Lijst met ellende (facelift versie)[/moderatorbreak]

Iedereen heeft het over alle verbeteringen van de facelift versie maar niet over de minpunten.

Daar gaat ie dan:

- De laadvloer van de achterbak is gemaakt van heel dun triplex waardoor hij dus nu al geknakt is!
- Geen reservewiel, zelfs geen noodreparatieset

Kortom: Waardeloze wagen die nieuwe facelift!!

Neptukker

Forumguru
- Climate control enkel op hele graden

Eigenlijk een kansloze topic dit. Alsof er geen belangrijkere dingen zijn. De één is een gevalletje garantie en het andere weet je vooraf. Kan ook zijn dat het met een knipoog bedoelt is. In dat geval is het blijkbaar niet mijn humor.

MK74

Lid
Bij de eerste facelift modellen zat er wel een reservewiel bij. (of ligt dat aan de uitvoering?) Ik heb nergens om gevraagd, en heb gewoon een reservewiel in de bak liggen. Bijbehorend probleem waar inderdaad niet goed over nagedacht is: Als er géén reservewiel aanwezig is, buigt het dunne plaatje hout erg door, en kan dus breken. Een nog niet genoemd minpunt van deze uitvoering vind in de coming- en leaving home functie van de verlichting het alleen maar doet in de auto-stand. (welke ik niet gebruik, de verlichting staat gewoon altijd aan)

Ralph

Lid
Natuurlijk is dit een topic met een knipoog! Maar sommige punten mogen best hardop gezegd worden.

Wat ik nou echt jammer vind is dat skoda nog geen voorruitverwarming heeft. Ik heb achteruit en zijruitverwarming, spiegelverwarming, ruitenwissersproeierverwarming (leuk scrabble woord), maar geen voorruitverwarming..... jammer

Neptukker

Forumguru
Natuurlijk is dit een topic met een knipoog! Maar sommige punten mogen best hardop gezegd worden.

Ben het met je eens dat minpunten best aangestipt mogen worden.
De kop van de topic suggereert echter een lijdensweg en dat dekt de lading van je topic totaal niet. Ik vind het wel prettig als je aan de kop kunt zien wat het doel van de topic is, dat ontbreekt nu helaas.

MarcoO2

Forumguru
Misschien is de eerste post wel het begin van iets wat zal uitgroeien tot een lijst, net zoals dat in in het topic over de O2 pré-facelift is gegaan. Maar laten we hopen van niet! :D

Ik ben anders razend benieuwd waar jullie als gebruikers tegenaan lopen.

Kortom, goed topic en die knipoog lees ik wel doorheen

WanderZ

Actief lid
- Geen reservewiel, zelfs geen noodreparatieset

Ik vind het ook wel irritant dat er geen thuiskomertje meer inzit, zelfs geen krik, niks! Daar baal ik wel van.. Zit nu alleen zo'n opblaas setje in.. Dus ga nu zelf wel een reserver wiel regelen en krik, want hou er niet zo van afhankelijk te zijn van anderen als ik eens een lekke band heb.

Verder vind ik het jammer dat de deuren niet fantastisch goed sluiten, want tussen de deur en de rubbers voel je duidelijk rij-lucht naar binnen komen.. Voorin niet hinderlijk, maar ik hoor wel de achterdeuren fluiten als het een beetje waait.. Dat zal het verschil zijn tussen audi/vw en skoda ben ik bang... :crazy:

Ralph

Lid
Verder vind ik het jammer dat de deuren niet fantastisch goed sluiten, want tussen de deur en de rubbers voel je duidelijk rij-lucht naar binnen komen.. Voorin niet hinderlijk, maar ik hoor wel de achterdeuren fluiten als het een beetje waait.. Dat zal het verschil zijn tussen audi/vw en skoda ben ik bang... :crazy:

Daar heb ik absoluut geen last van, sterker nog, hij is echt fluister stil tov mijn vorige octavia. Geen gesuis, geen gekraak, geen gepiep.... serene stilte!!! Echt geweldig! Misschien dat de RS net iets meer aandacht krijgt in de fabriek :grin:

Michel

Forumguru
Een nog niet genoemd minpunt van deze uitvoering vind in de coming- en leaving home functie van de verlichting het alleen maar doet in de auto-stand. (welke ik niet gebruik, de verlichting staat gewoon altijd aan)

Dit vind ik ook raar. Ik heb al eerder meldingen gezien dat coming-home en leaving-home ook werkten met de lichtschakelaar helemaal naar rechts in de pre-facelift Octavia II. Bij mijn auto werkt het inderdaad helaas alleen maar als je de lichtschakelaar in de stand "Auto" zet.

Een ander minpuntje: geen bekleding over de kabel waarop je de passagiersgordel vastklikt. Je ziet hier gewoon het staaldraad zitten. Schijnt ook bij de pre-facelift modellen het geval te zijn, maar weer niet voor alle bouwjaren(?).

___JC___

Forumguru

Dat lijkt me niet goed Wanderz. Misschien zijn de deuren niet goed gesteld ofzo, maar ik zou hier zeker ff mee naar de dealer gaan!

floris

Lid
Bij de eerste facelift modellen zat er wel een reservewiel bij. (of ligt dat aan de uitvoering?) Ik heb nergens om gevraagd, en heb gewoon een reservewiel in de bak liggen. Bijbehorend probleem waar inderdaad niet goed over nagedacht is: Als er géén reservewiel aanwezig is, buigt het dunne plaatje hout erg door, en kan dus breken. Een nog niet genoemd minpunt van deze uitvoering vind in de coming- en leaving home functie van de verlichting het alleen maar doet in de auto-stand. (welke ik niet gebruik, de verlichting staat gewoon altijd aan)

ik moet er wel een beetje om lachen hoor! Wat is nou het minpunt???
je hebt een licht schakelaar met een automatische stand. Dus de lichten gaan automatisch aan en uit, al dan niet in combinatie met schakeling tussen dim-en daglicht en een functie om de oprit te verlichten als je naar huis gaat of van huis gaat. Eigenlijk een mooie funtie zo'n automatische lichtknop!!!

Maar ja, als je deze niet gebruikt moet je alles handmatig aan en uit zetten.

nu de vraag, is dit een minpunt van de auto of is het een eigewijze gebruiker!?

skodaoctavia2

Actief lid
Een ander minpuntje: geen bekleding over de kabel waarop je de passagiersgordel vastklikt. Je ziet hier gewoon het staaldraad zitten. Schijnt ook bij de pre-facelift modellen het geval te zijn, maar weer niet voor alle bouwjaren(?).

klopt de O2 Elegance van 04 2008 heeft dit ook , erg cheap:biggthumpdown:

Bovenaan Onderaan