Verbeterpunten O2 Faceliftversie

MK74

Lid
ik moet er wel een beetje om lachen hoor! Wat is nou het minpunt???
je hebt een licht schakelaar met een automatische stand. Dus de lichten gaan automatisch aan en uit, al dan niet in combinatie met schakeling tussen dim-en daglicht en een functie om de oprit te verlichten als je naar huis gaat of van huis gaat. Eigenlijk een mooie funtie zo'n automatische lichtknop!!!

Maar ja, als je deze niet gebruikt moet je alles handmatig aan en uit zetten.

nu de vraag, is dit een minpunt van de auto of is het een eigewijze gebruiker!?

:ahum: Zeker geen eigenwijze gebruiker; In de autostand schakelt de verlichting namelijk alleen in als het donker genoeg in, of eventueel slechts de dagrijverlichting. Aangezien die dagrijverlichting op z'n minst punt van discussie oplevert (90% van de mensen denkt dat het mistlampen zijn) wens ik liever de normale verlichting te gebruiken. Daarnaast is mijn Octavia afgeleverd (net als heel veel O2's, lees het betreffende draadje maar) zonder werkende dagrijverlichting (uitgeschakeld). Dus gaat de schakelaar nooit op auto. Op mijn vorige Octavia werkte alles zoals het hoorde; dus coming en leaving home verlichting ook gewoon werkend met de knop in de rechter stand.
Voor mij dus zeker wél een minpuntje!
 

Ralph

Lid
Wat overigens wel gaaf is: De AFS xenon verlichting!
Dat werkt echt geweldig!!
- In de bochten schijnt hij mee!
- Als je wat harder rijdt gaat hij het licht meer bundelen recht vooruit!
- Boven 140 gaat verlichting automatisch aan ( ook als het zonnetje schijnt )
- Bij slecht weer zoals regen verdeeld hij de lichtstraal meer naar de zijkanten om de lijnen beter te zien.

Ohw ja shit.... we waren met minpunten bezig...;)
 

___JC___

Forumguru
Wat overigens wel gaaf is: De AFS xenon verlichting!
Dat werkt echt geweldig!!
- Boven 140 gaat verlichting automatisch aan ( ook als het zonnetje schijnt )

Ohw ja shit.... we waren met minpunten bezig...;)

Grappig dat doet mijn O2 (2006) pas bij 150.
Agent: 'zo meneertje waarom rijden we zo hard?'
Ik: "sorry agent ik moest even mn licht aanzetten'
:smirk:
 

skodaboy

Forumguru
Een ander minpuntje: geen bekleding over de kabel waarop je de passagiersgordel vastklikt. Je ziet hier gewoon het staaldraad zitten. Schijnt ook bij de pre-facelift modellen het geval te zijn, maar weer niet voor alle bouwjaren(?).

bij mijn 02 4X4 van 2008 zit er ook geen bekleding over de gordelspanner van de passagiersstoel,daar zie je idd gewoon de staaldraad zitten.
nochthans rij ik met een elegance uitvoering...:crazy:
persoonlijk vond ik dat niet zo ideaal dat die staaldraad tegen m'n lederen zetelbekleding kwam,dus melde ik dit bij de dealer en die heeft dit ook voor me opgelost... :xyxthumbs:
 

LenK

Forumguru
bij mijn 02 4X4 van 2008 zit er ook geen bekleding over de gordelspanner van de passagiersstoel,daar zie je idd gewoon de staaldraad zitten.
nochthans rij ik met een elegance uitvoering...
Dat is al vanaf de allereerste O2 zo. Beetje rare manier van bezuinigen. Maar met de jumbo box valt het niet op, tenzij je er op let.
 
[moderatorbreak]topictitel was: Lijst met ellende (facelift versie)[/moderatorbreak]

Iedereen heeft het over alle verbeteringen van de facelift versie maar niet over de minpunten.

Daar gaat ie dan:

- De laadvloer van de achterbak is gemaakt van heel dun triplex waardoor hij dus nu al geknakt is!
- Geen reservewiel, zelfs geen noodreparatieset

Kortom: Waardeloze wagen die nieuwe facelift!!

Hmm., apart ik heb ook geen reservewiel maar in plaats daarvan een 'piepschuim' opvulling in dat gat liggen (laadvloer buigt dus niet door) waar het auto gereedschap inligt inclusief wat spul om in je band te spuiten als deze lek is en een kleine compressor welke ik al regelmatig voor diverse doeleinden gebruikt heb, opblazen fietsbanden, luchtbedden enz. enz. (wel zelf wat extra mondstukjes erbij gekocht)

De enigste negatieve punten die ik wel heb zijn deze..:

1.) M'n huidige O2 Combi met 16"velgen stuitert veel meer dan m'n vorige O2 Sedan met 15" ik ga er even vanuit dat het aan de velgen ligt.
2.) De auto heeft beduidend meer rammeltjes, m'n vorige had er na 3,5 jaar (186.000Km) nog niet 1, m'n huidige had er na 1 week al 4, beide gaasjes die over de kleine speakers zitten in beide voordeuren kraken\zoemen als de radio of telefoon gebruikt wordt simpelweg met een vinger tegen het gaas drukken verhelpt dit, de andere 2 rammeltjes komen vanuit het dak recht boven beide gordels.
3.) Beide voorstoelen hebben een zeer irritante punt die in mijn rug prikt tijdens het rijden deze zit op ongeveer 15cm hoogte vanaf het zitvlak precies in het midden van de stoel, je kunt het voelen door met je vinger precies op de stikdonker te drukken, de oplossing die ik hiervoor tot nu toe gebruikt is de lendensteun bijna helemaal uitdraaien waardoor ik net niet meer tegen die punt aanzit, maar dit hoort natuurlijk niet.

Verder kan ik me niets negatiefs bedenken, ik ben dan ook op deze 3 punten na heel erg tevreden over de auto.
 
- Geen reservewiel, zelfs geen noodreparatieset

Dan zou ik even terug gaan naar de dealer. Hoort wel een noodreparatieset in te zitten volgens mij.
 

rbo

Senior Member
Ik heb de 1e facelift 1.9 TDI DSG elegance bns uitvoering, toen nog met standaard 17" wielen en park control voor en achteren en de Columbus.

Er zijn meer pluspunten dan minpunten , dus ik ben tevreden , enige wat mij op valt is de instapverlichting die niet werkt als de spiegels zijn ingeklapt.En als je niet snel genoeg de auto start de spiegels ook niet meer uit klappen.Maar voor de rest prima auto voor dat geld.
 
Ik heb de 1e facelift 1.9 TDI DSG elegance bns uitvoering, toen nog met standaard 17" wielen en park control voor en achteren en de Columbus.

Er zijn meer pluspunten dan minpunten , dus ik ben tevreden , enige wat mij op valt is de instapverlichting die niet werkt als de spiegels zijn ingeklapt.En als je niet snel genoeg de auto start de spiegels ook niet meer uit klappen.Maar voor de rest prima auto voor dat geld.

Dus als jij de auto opent, maar niet gelijk start klappen de spiegels niet automatisch uit? Vreemd
 

Yeti Linka

Actief lid
Dus als jij de auto opent, maar niet gelijk start klappen de spiegels niet automatisch uit? Vreemd

Vreemd. Bij mij gebeurd het wel vaker dat ik ergens langs een fiets pad o.i.d. sta geparkeerd. Als ik dan wat heb bekeken en maak daar van wat aantekeningen in de auto klappen de spiegels gewoon uit. Ook als ik een tijdje stil heb gestaan.
 

Yeti Linka

Actief lid
En als je niet snel genoeg de auto start de spiegels ook niet meer uit klappen.

Hoe klap jij je spiegels in? Met behulp van de knop in de portier of met de afstandsbediening.

Met behulp van de knop in de portier moet je ze ook weer handmatig uitklappen. Ook als de auto is gestrart. Maar als je de spiegels met behulp van je afstandsbediening inklapt (deur op slot even ingedrukt houden) klappen de spiegels gewoon uit als de de auto start.

Wat mij ook is opgevallenis het volgende. Wanneer je de spiegels handmatig heb ingeklapt deze toch weer uitklappen als je gaat rijden. En inklappen tijdens het rijden lukt ook niet.
 

rbo

Senior Member
Hoe klap jij je spiegels in? Met behulp van de knop in de portier of met de afstandsbediening.

Met behulp van de knop in de portier moet je ze ook weer handmatig uitklappen. Ook als de auto is gestrart. Maar als je de spiegels met behulp van je afstandsbediening inklapt (deur op slot even ingedrukt houden) klappen de spiegels gewoon uit als de de auto start.

Wat mij ook is opgevallenis het volgende. Wanneer je de spiegels handmatig heb ingeklapt deze toch weer uitklappen als je gaat rijden. En inklappen tijdens het rijden lukt ook niet.

Ik zal iets duidelijker zijn:
1) Ik klap spiegels in met afstand bediening.
2) Open auto met afstandbediening.
3) Doe de sleutel in contact.
4) Als ik nu de sleutel 1 stand verder draai(contact) gaan de spiegels al uit klappen maar start ik de auto(sleutel nog 1 stand verder) terwijl de spiegels nog aan het uitklappen zijn dan lijkt het er op dat de spanning weg valt door het starten en blijven de spiegels dus half weg staan met als resultaat dat je ze weer eerst met de knop handmatig weer moet inklapppen en uitklappen.

Dus ik moet de sleutel gelijk in 1 keer door draaien zonder onderbreking tussen contact en starten , maar dit mag niet met een diesel omdat je moet wachten dat het diesel gloei lampje uit is.

Of ik moet een paar sec wachten tussen contact en starten en dan gaat het ook goed.
 

fr83

Nieuw lid
Ik vind het ook wel irritant dat er geen thuiskomertje meer inzit, zelfs geen krik, niks! Daar baal ik wel van.. Zit nu alleen zo'n opblaas setje in.. Dus ga nu zelf wel een reserver wiel regelen en krik, want hou er niet zo van afhankelijk te zijn van anderen als ik eens een lekke band heb.

Verder vind ik het jammer dat de deuren niet fantastisch goed sluiten, want tussen de deur en de rubbers voel je duidelijk rij-lucht naar binnen komen.. Voorin niet hinderlijk, maar ik hoor wel de achterdeuren fluiten als het een beetje waait.. Dat zal het verschil zijn tussen audi/vw en skoda ben ik bang... :crazy:

Bij mij zit er alles in (nieuwe O2 van half augustus). Groot reservewiel, krik, sleutels,... alles wat je nodig hebt. Misschien is dit specifiek voor de Nederlandse uitvoering? In mijn (Belgische) O2 zat dit standaard.
 

Captain Hook

Forumguru
Dus ik moet de sleutel gelijk in 1 keer door draaien zonder onderbreking tussen contact en starten , maar dit mag niet met een diesel omdat je moet wachten dat het diesel gloei lampje uit is.
Tenzij het tig graden vriest, hoef jij echt niet te wachten totdat het voorgloeilampje uit is hoor...
(kijk maar in je handboek)

De hedendaagse dieselmotoren starten direct zodra je de sleutel omdraait.
http://www.ngk.de/Gluehkerzen.362.0.html
http://www.amz.de/news/newsartikel/starten-wie-ein-benziner.html?cHash=4559deeb3c
En de technologie met de gloeispiralen in diesel motoren gaat steeds verder, er is nog nauwelijks verschil in startgedrag tussen een benzine versus diesel. Nog sterker, benzinemotoren draaien vaker langer rond tijdens het starten (op de startmotor) dan een diesel.
 
Bovenaan Onderaan