ik moet er wel een beetje om lachen hoor! Wat is nou het minpunt???
je hebt een licht schakelaar met een automatische stand. Dus de lichten gaan automatisch aan en uit, al dan niet in combinatie met schakeling tussen dim-en daglicht en een functie om de oprit te verlichten als je naar huis gaat of van huis gaat. Eigenlijk een mooie funtie zo'n automatische lichtknop!!!
Maar ja, als je deze niet gebruikt moet je alles handmatig aan en uit zetten.
nu de vraag, is dit een minpunt van de auto of is het een eigewijze gebruiker!?
Wat overigens wel gaaf is: De AFS xenon verlichting!
Dat werkt echt geweldig!!
- Boven 140 gaat verlichting automatisch aan ( ook als het zonnetje schijnt )
Ohw ja shit.... we waren met minpunten bezig...
Grappig dat doet mijn O2 (2006) pas bij 150.
Agent: 'zo meneertje waarom rijden we zo hard?'
Ik: "sorry agent ik moest even mn licht aanzetten'
:smirk:
Een ander minpuntje: geen bekleding over de kabel waarop je de passagiersgordel vastklikt. Je ziet hier gewoon het staaldraad zitten. Schijnt ook bij de pre-facelift modellen het geval te zijn, maar weer niet voor alle bouwjaren(?).
Dat is al vanaf de allereerste O2 zo. Beetje rare manier van bezuinigen. Maar met de jumbo box valt het niet op, tenzij je er op let.bij mijn 02 4X4 van 2008 zit er ook geen bekleding over de gordelspanner van de passagiersstoel,daar zie je idd gewoon de staaldraad zitten.
nochthans rij ik met een elegance uitvoering...
[moderatorbreak]topictitel was: Lijst met ellende (facelift versie)[/moderatorbreak]
Iedereen heeft het over alle verbeteringen van de facelift versie maar niet over de minpunten.
Daar gaat ie dan:
- De laadvloer van de achterbak is gemaakt van heel dun triplex waardoor hij dus nu al geknakt is!
- Geen reservewiel, zelfs geen noodreparatieset
Kortom: Waardeloze wagen die nieuwe facelift!!
Ik heb de 1e facelift 1.9 TDI DSG elegance bns uitvoering, toen nog met standaard 17" wielen en park control voor en achteren en de Columbus.
Er zijn meer pluspunten dan minpunten , dus ik ben tevreden , enige wat mij op valt is de instapverlichting die niet werkt als de spiegels zijn ingeklapt.En als je niet snel genoeg de auto start de spiegels ook niet meer uit klappen.Maar voor de rest prima auto voor dat geld.
Dus als jij de auto opent, maar niet gelijk start klappen de spiegels niet automatisch uit? Vreemd
En als je niet snel genoeg de auto start de spiegels ook niet meer uit klappen.
Hoe klap jij je spiegels in? Met behulp van de knop in de portier of met de afstandsbediening.
Met behulp van de knop in de portier moet je ze ook weer handmatig uitklappen. Ook als de auto is gestrart. Maar als je de spiegels met behulp van je afstandsbediening inklapt (deur op slot even ingedrukt houden) klappen de spiegels gewoon uit als de de auto start.
Wat mij ook is opgevallenis het volgende. Wanneer je de spiegels handmatig heb ingeklapt deze toch weer uitklappen als je gaat rijden. En inklappen tijdens het rijden lukt ook niet.
Ik vind het ook wel irritant dat er geen thuiskomertje meer inzit, zelfs geen krik, niks! Daar baal ik wel van.. Zit nu alleen zo'n opblaas setje in.. Dus ga nu zelf wel een reserver wiel regelen en krik, want hou er niet zo van afhankelijk te zijn van anderen als ik eens een lekke band heb.
Verder vind ik het jammer dat de deuren niet fantastisch goed sluiten, want tussen de deur en de rubbers voel je duidelijk rij-lucht naar binnen komen.. Voorin niet hinderlijk, maar ik hoor wel de achterdeuren fluiten als het een beetje waait.. Dat zal het verschil zijn tussen audi/vw en skoda ben ik bang... :crazy:
Tenzij het tig graden vriest, hoef jij echt niet te wachten totdat het voorgloeilampje uit is hoor...Dus ik moet de sleutel gelijk in 1 keer door draaien zonder onderbreking tussen contact en starten , maar dit mag niet met een diesel omdat je moet wachten dat het diesel gloei lampje uit is.