Verbruik Octavia Combi 1.9 TDI

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SKODASCHAUFFEUR</font><hr />

Bedenk wel dat V-power Ron 97 heeft en BP Ron 98.
Dus Ron 98 is beter voor je motor.

Marcel

[/ QUOTE ]

In Duitsland gaan tanken zou ik zeggen. Daar heeft V-Power benzine een octaangehalte van 100

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Ik heb zwart op wit dat Shell de toegevoegde waarde van V power niet kon bewijzen. (verbruik/beter voor de motor etc).

Dus mijn werkgever en leasemij doen niet aan V Power. Knap lullig voor de Shell.

Heb laatst voor de gein 30 liter V power in de 206 van men vriendin getankt, ik heb het alleen in de portomonee gemerkt.

Ik sta overigens wel open voor argumenten dat V power wel degelijk effect heeft! Dus gaat uw gang...

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/crazy.gif Hier snap ik niks van. Kijk hier dan maar eens even: Shell Dld

Verhoging vermogen van 2 tot 5%
Verbetering brandstofverbruik tussen 1 en 5,6%

Zou dat mijn gemiddelde verbruik van 4,5 ltr / 100 km (soms zelfs lager) verklaren? /forum/images/graemlins/grin.gif

Huib

Lid
Twee weken terug getankt bij stand van 1125 km, heb 7 liter moeten tanken, dus 48 liter verbruikt.. 1:23 gemiddeld

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Huib</font><hr />

Twee weken terug getankt bij stand van 1125 km, heb 7 liter moeten tanken, dus 48 liter verbruikt.. 1:23 gemiddeld

[/ QUOTE ]

Toevallig ook V-Power?

Skombi

Actief lid
Met dit soort verbruikscijfers wil ik wel eens weten hoe lang jullie er over doen om van 0 naar 100 km/h te gaan.
Seconde of 20 zeker?

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skombi</font><hr />

Met dit soort verbruikscijfers wil ik wel eens weten hoe lang jullie er over doen om van 0 naar 100 km/h te gaan.
Seconde of 20 zeker?

[/ QUOTE ]

Juist niet! Snel naar de 100 of 120 (+ een beetje extra natuurlijk /forum/images/graemlins/smirk.gif) en dan op de Cruise. Maar dan wel gebruik maken van je koppel, dus vlot opschakelen.

Verder goed anticiperen op de snelweg als er in de verte weer eens zo'n pokke vrachtwagen gaat inhalen en uiteraard bochten en rotondes met de ideale lijn nemen /forum/images/graemlins/grin.gif Dat scheelt ook een hoop brandstof.

Oja, en misschien helpt die 3 cm verlagen nog iets qua luchtweerstand? /forum/images/graemlins/smirk.gif (geintje)

Skombi

Actief lid
Nou .. ik ben blij als ik de 5,8/100km haal. Rij wel standaard 140 op de snelweg (cruise)en heb een 2 liter tdi. Zal ook wel wat uitmaken denk ik.

Huib

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Huib</font><hr />

[/ QUOTE ]
Toevallig ook V-Power?

[/ QUOTE ]

nope, gewoon shell diesel

Huib

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skombi</font><hr />

Seconde of 20 zeker?

[/ QUOTE ]

nee hoor, gewoon planken en als je op snelheid bent wel rustig aan ja en afstand houden, hoef je ook weinig te corrigeren.

Ik heb wel eens 1 op 30,2 gehaald, maar toen reed ik echt op eierdopjes. Toch eens leuk om te proberen....

Bovenaan Onderaan