Verbruik Octavia iv

Rob.nl

Lid
Vraag. Zoals eerder een Octavia iv gekocht. Vraag verbruik. Ik snap het nut van korte stukjes elektrisch te doen. Maar lees verhalen over trekkracht caravans, inhalen enz.
Maar op lange ritten heb ik in principe toch niets aan die elektrieke motor, batterij zal leeg zijn? En de opwekking bij gas los, remmen enz zal nihil zijn?
Ben er achter dat je puur elektrisch kan rijden, hybride maar alleen op de benzinemotor kan ik even niet vinden. Op de lange rit toch n mooie mogelijkheid de batterij juist wat te laden om deze later weer in te zetten?
Heel graag jullie mening, t is voor mij nieuw allemaal......
En een openbare palenlaadkabel, type 2? Heb s gezocht.....

Dank vast!

Gr Rob.

barretje

Senior Member
Even de handleiding lezen, je kunt je batterij ook op het niveau houden wat jij wilt. Zo kun je de batterij bijvoorbeeld altijd halfvol houden als je dat zo instelt. Als wij met de caravan rijden hebben we overigens negens last van. Caravan is 1500kg

PizzaPieter

Donateur
Heb zelf met iv mogen terugrijden vanuit Frankrijk met caravan, na ongelukje Seat.
ICE motor hetzelfde (1.4 150pk), maar die ondersteuning van de electromotor maakt écht een verschil, bij acceleren en bergop bijvoorbeeld. Op de constante snelheid stukken merkte je het niet, maar als ik bij Brussel /Antwerpen weer een onmogelijke uitvoegactie moest doen, zat ie op 120kmu in een poep en scheet en tikte mevrouw Pizza op mn schouders om me eraan te herinneren dat er nog een caravan achter hing.

En opwekking onderweg was voldoende om bij dit soort acties de ondersteuning te hebben

Bovenaan Onderaan