verbruik Octavia TDI

Ralph

Lid
Verbruikcijfers liggen extreem ver uit elkaar. Bij ei onder gaspendaal rij ik 5.0 l op 100 km gemiddeld! Bij lekker doorrijden( dus nix extreems ) 7.5 l op 100 km gemiddeld....

Dutch

Actief lid
De eerste 4000 km heb ik nu achter de rug. Gemiddeld verbruik is 5,1 l/100km. Eigenlijk alleen maar snelwegverkeer.

Wiseguy

Actief lid
Mijn verbruik is weer gedaald naar 6.6l/100km /forum/images/graemlins/grin.gif heb een paar dagen wat rustiger aan gedaan en de cruisecontrol gebruikt.... vast gezet op 120km/h en dan rustig aan naar huis.... /forum/images/graemlins/grin.gif Scheel toch wel een stuk met het verbruik.... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Ik heb net 500 km gereden en naast veel afwisseling in het begin heb ik gisteren zoveel mogelijk op de cruisecontrol gereden en het gemiddelde over 210 km is 5,7 liter/100. Zowel stukken 100 km gereden als stukken 120 en soms even snel inhalen en versnellen. Ik rij trouwens met een DSG en 2.0 tdi in de gewone D stand. Zonder de cruise ga ik al snel mee rijden met ander verkeer en de versnellingen zorgen voor een hoger verbruik. Bij een snelheid van 100 km per uur heb ik op de cruise al rond de 4,7 l/100km gereden.

groet Passat

Ik zit nu op 8 liter /100 km.
Wel veel stadsverkeer en de auto moet nog ingereden worden. Morgen ga ik tijdens een ritje naar zeeland het gemiddelde meten.

Karstieman

Forumguru
ik zit na 3000 km op een gemiddeld verbruik van 6.8 liter/100.

Net heb ik trouwens voor de eerste keer olie gepeild en ik hoef helemaal niets bij te vullen. Vreemd dat andere O2 rijders er rond deze stand al een kannetje in gegooid hebben omdat het oliepeil te laag was geworden.

Karstieman,

mijn O2-tje heeft er inmiddels een slordige 8000 opzitten, en afgelopen vrijdag was er toch een duidelijke vraag naar een beetje smering. Na een 3/4 liter was de dorst over. Ik kan niet zeggen dat het veel is, maar het blijft olie verbruik. Kan het zijn dat het verbruik bij de 1.9 TDI wel hoger is.... misschien een POL starten ????

gr,

JW

dorstvlegel

Actief lid
JdoubleU,

Heb jij na de aflevering van de Octi gekeken hoeveel olie erin zat?

Mijn 1.9Tdi heeft de eerste 3000 km nog geen olie nodig gehad.

Een ritje naar zeeland heeft een totaal gemiddeld verbruik van 6.2 l/100km opgeleverd. Volgende week komt er veel bij, dan zit er een extra ritje naar Geleen bij.

Het olie verbruik is hopelijk minder dan bij de astra. tijdens de inrij periode was dat 1 op 3500. Na 120000 km was dat een beetje gestabiliseerd. Toen was het 1 op 13000. iets normaler. Gelukkig kon ik de liters olie bij de dealer halen. Totaal 35,5 liter gedurende 180000 km

De 2.0 TDI van mij niet tot de 8000Km, en inderdaad, ik heb vanaf het moment van aflevering niet meer naar de olie gekeken. Maar... daar zijn toch van die motorolieniveausensoren (scrable woord)voor gemaakt?

Het was in ieder geval een bescheiden oliekannetje wat er knipperend op de display verscheen.

dorstvlegel

Actief lid
JdoubleU,

Hoe zat het met het olie verbruik van al jouw vorige Peugeots?
Zou het aan de rijstijl kunnen liggen?

Mijn vorige auto(Golf)heeft in 140000 km maar 1 liter olie nodig gehad. Dit nadat hij de caravan mee moest sleuren.

dorstvlegel

Actief lid
Om het verbruik goed bij te houden, ga dan naar de gratis website AUTOVERBRUIK.NL.

Hier kun je de bonnetjes inkloppen. Hierna kun je vergelijken met andere auto's. Ziet er goed uit. /forum/images/graemlins/yeah.gif

Wiseguy

Actief lid
Mijn klokkenpaneel is onlangs vervangen en daarmee was ik ook mijn totalen kwijt... /forum/images/graemlins/frown.gif Ben nu weer opnieuw begonnen, en zit nu ook weer op een gemiddelde van 6.5l/100km

LazyLee

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn klokkenpaneel is onlangs vervangen en daarmee was ik ook mijn totalen kwijt... /forum/images/graemlins/frown.gif Ben nu weer opnieuw begonnen, en zit nu ook weer op een gemiddelde van 6.5l/100km

[/ QUOTE ]

Nou, die totalen ben je na iedere 100 uur achter het stuur toch al kwijt...
Viel mij op dat hij opeens opnieuw begon te rekenen na de eerste 100 uur (dit geldt voor de tweede teller voor het gemiddeld verbruik en de tweede dagteller). Ik weet niet of het relevant is, maar dit geldt voor een MaxiDOT.

Eerste ronde (100 uur) gaf bij mij een gemiddelde van 6.0 l/100km, bij de tweede ronde is dit dramatisch verbeterd naar 5.9...

Als je het echte verbruik uitrekent, dan kom ik tot een overall gemiddelde van 6.8 l/100 km. De boordcomputer is dus wel erg optimistisch...

In het begin 8 l/100km bij rustig inrijden.
Nu na 2 tanks leeggereden te hebben zit ik bij de laatste vulling nu al zo'n 6.0 l/100km. En op langere ritjes (veel snelweg of buitenwegen) met redelijk vlotte rijstijl op 5.6 l/100km. Dus niet onaardig voor zo'n wagen.

dorstvlegel

Actief lid
Mijn boordcomputer geeft in een mix van snelwegen en buitenwegen al 4.4l/100km aan. Ik ben nu met de 5e tank bezig. In de praktijk is het toch maar 1 op 18,5.

smg

Lid
Waarom geeft de boordcomputer eigenlijk een optimistischer verbruik aan dan het werkelijke verbruik?

Bovenaan Onderaan