Kawasakiman
Lid
Heb na aanbevelen van iemand anders de ECO al weer uit gezet. Die had daar namelijk geen baat bij............ Rij eens een paar tanks zonder ECO.
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb na aanbevelen van iemand anders de ECO al weer uit gezet. Die had daar namelijk geen baat bij............ Rij eens een paar tanks zonder ECO.
Ik kan op mijn werk opladen tevens hebben wij hebben zonnepanelen op het dak liggen van ons huis. Als ik alle doordeweekse dagen van het jaar naar werk zou gaan kan ik aldoor elektrisch rijden. Dat zou me al heel wat kosten besparen. 5 x 52 x 45 km x 2 = 23400 km per jaar. Als ik dan 50 km per accu kom zou ik 468 keer 13 kW moeten laden. Dat is 6084 kW x +/- 0.40 euro (thuis kost het me niks dus doemscenario) = 2433 euro. Mijn auto rijdt nu 1:15.4 dan is het 23400 / 15.4 x 1.88 euro = 2856 euro aan brandstof. Scheelt al 420 euro plus wegenbelasting voordeel a 300 euro per jaar. Heb ik toch minimaal al weer 700 euro verdient.Maar de @Kawasakiman rijdt 45 kilometer per dag naar zijn werk. Dit kan hij dus bijna geheel elektrisch doen. Indien hij dan elke keer kan laden als de auto stil staat, gaat zijn verbruik giga omlaag als hij met een PHEV gaat rijden.
Dat is idd een kleine kanttekeningen. Had misschien beter 48 weken kunnen doen. Maar toch scheelt het me wel. Belasting voordeel stopt misschien in 2026. Das nog afwachten.Kleine kanttekeningen: Jij hebt 52 weken vijf dagen per week woon/werkverkeer? Het wegenbelastingvoordeel houdt een keer (2026???) op.
En wat verlies je als je je Octavia nu inruilt?