Verbruik volgens boordcomputer

Kim_n

Actief lid
zoals de titel aangeeft ben ik nieuwsgierig naar het verbruik volgens de bc van een 1.6tdi dsg, mijne geeft nu aan dat ik 6.3L/100km verbruik. Als ik het zelf uitrekene aan de pomp kom ik echter op 5.8L? Mijn wagen heeft wel een remap van dvx, maar dat zou toch niets mogen uitmaken voor de boordcomputer ?

Cordoba

Forumguru
@Kim_n Heb je dit al over grotere afstand/periode gecheckt? Ik zou zeggen onder 2000 km is er heel verschil mogelijk als je de tank net iets voller of minder vol tankt. Als je dat over een wat langere periode stelselmatig en continue bijhoudt kun je beter zeggen wat het nu werkelijk is.

Mijn BC geeft altijd een iets hoger verbruik weer dan dat het werkelijk is. Bij andere merken is het meestal andersom, is mijn ervaring

Kim_n

Actief lid
Ik reken al een tijdje het verbruik zelf uit, en kom altijd tussen de 0,3-0,6liter minder uit dan de bc, maar ben blij dat ik alleszins niet de enige ben met een afwijking;)

B

bijbeuner

Heb nu net geen 10.000km en zit op een gemiddeld verbruik van 8l/100km of 1l. op 12,5km
bc geeft 8,3l/ op 100km of 1l. op 12km

B

bijbeuner

Dan rijd je wel stevig door zeker?
Was het maar dan kon ik ermee leven met zo één verbruik.
Had ik dit op voorhand geweten was het toch een diesel geworden,maar ik dacht dat de "moderne" benzine motoren zuiniger geworden zijn maar in tegen deel.

Rob

Forumguru
Ook even een duit in het zakje: Onze 02C 1.2tsi dsg komt zelden hoger uit dan 5.5l/100km (BC). Dagelijkse ritten altijds minstens 70km snelweg en negeer de 130km/h na 19u

yesRS@

Forumguru
Bij mijn vorige o3 1.4 TSI was de bc 0,5 L /100km. Te optimistisch, werkelijk verbruik lag rond de 7,2 L.
Bij de rs is hij redelijk accuraat, 8,7 L/ 100 km. En als ik niet oppas, 9,5 :facepalm:

DeNnZ

Forumguru
Bij mij week hij ook behoorlijk af en heb het middels VCDS aangepast en heb het even op een rijtje gezet.
Standaard stond deze in VCDS ingesteld op 100%
Ik heb deze daarna met stapjes aangepast naar 92% waar deze het beste overeenkomt met de werkelijkehid.

Bijlagen

• Verbruik.jpg
    Verbruik.jpg
    613,7 KB · Weergaven: 21
Bovenaan Onderaan