Verbruik volgens boordcomputer

Sparkie

Forumguru
Zie de Spritmonitor in mijn signature. De waarde van de BC staat onder de notes.
Altijd iets minder dan het werkelijke verbruik.

punicajack

Actief lid
Op dit moment wordt mijn gemiddelde verbruik gereset als ik een tijd stil sta, zeg maar een dagteller. Mijn andere teller reset ik handmatig als ik getankt heb en het komt vrij goed overeen (misschien dat het verbruik op de BC net et 0.1-0.2 L/km hoger is dan in werkelijkheid) met wat er meestal aan het einde van de dag als gemiddelde staan. Waarschijnlijk kan ik dan dus ook instellen dat hij het gemiddelde verbruik niet reset, maar even in de manual kijken.

Rosinfield

† In Memoriam
Maar dan vind ik het toch knap op met de Fabia op zo'n gebruik te komen. Hoe doe je dat dan, vraag ik mij af. Ik rijd zelf best behoorlijk vlot, vind ik. Maar ik houd me wel aan de snelheidslimieten, wellicht dat de verklarende factor daarin is gelegen ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Dan zullen het vooral de korte ritjes zijn; die maak ik nauwelijks. Hoewel 120 of wat meer ook wel behoorlijk scheelt.
Ik reed een tijd domweg 130 waar het mocht, maar dacht op een gegeven moment ik laat hem gewoon op 120 staan. Dat scheelt wel natuurlijk. Er maakt zich langzamerhand een soort bezadigdheid van mij meester. Was vorige week een weekje in Duitsland en zelfs daar heb ik niet of nauwelijks harder dan 120 gereden. Verbruik tijdens deze vakantie was 1 op 17.
Wel lekker de bergjes op en afgeragd, dat dan weer wel ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK
E

Ex-lid 2926

Ik wil het toch nog even kwijt. Vandaag teruggekeerd van een kampeervakantie in Zeeuws Vlaanderen.
Afstand Cadzand naar huis: 370 km.
Verbruik: 7.0 l/100 km volgens de BC.
En dat met een volgeladen Octavia 1.9 TDI met daarachter gekoppeld een Hobby 380 (bj 2013), ongeveer 1100 kg. Wel had ik wind mee. Al was het bijna windstil.
Op de heenweg met windkracht 4 a 5 tegen: 7.8 l/100 km volgens de BC.
Met de hulpveren is het een perfecte, zeer stabiele caravantrekker. En ook nog eens zeer zuinig.

Joske

Forumguru
Hier volgens boordcomputer 6,6 - 6,7l/100 gemiddeld en werkelijk 7L/100km met een O3 1.4TSI (manual). Bijgehouden over 16000km en bijna een jaar ondertussen ;)
(zie spritmonitor voor meer details)

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske bij jou liegt de BC dus ook 0,45 l/100 km en stelt de zaken rooskleuriger voor dan ze zijn. :banghead:
Ik wil toch vragen of iemand dit kan verhelpen met een toverdoos (laptop) :thumbsup:

Joske

Forumguru
Ik wil toch vragen of iemand dit kan verhelpen met een toverdoos (laptop) :thumbsup:
dat kan zeker, dmv VCP en VCDS gaat dit hoor :)

persoonlijk zie ik liever een 6,.... op mijn BC staan dan het werkelijke verbruik van 7,00 :bloos:

ik laat het dus nog even zoals het is....

Bovenaan Onderaan