@Nomad: Dat sluit perfect aan bij mijn eigen ervaring met Verdaat. Ik kreeg ook te horen dat er niks mogelijk was omdat het en leaseauto was. Aangezien er op dat moment net een vestiging (V-Car in Eindhoven) werd geopend, daar heen gegaan voor een gesprek over de mogelijke opties op mijn toen te bestellen Octavia. Tijdens het gesprek met een verkoper (wat later de vestigingsbobo bleek te zijn) een aantal gedetailleerde vragen gesteld waar ik in het foldertje geen antwoord op kon vinden. Ik kreeg al snel door dat hij mij ronduit aan het voorliegen was (ik had op sommige vragen al van te voren een antwoord op het Duitse Octaviaforum gevonden, maar wilde een bevestiging van een dealer dat die gegevens ook daadwerkelijk klopten). Daarop ben ik mijn vragen anders gaan stellen, in de trant van: "Mijn huidige leaseauto heeft een maximale daklast van 00 kg, hoeveel is dat bij deze Octavia?" Daarop kwam een antwoord van de verkoper als:"Oh, die kan ook makkelijk 100kg hebben!". "En als ik dan met 200km/h op de Duitse autobahn een noodstop moet maken, kunt u mij dan garanderen dat mijn zes kajaks ook compleet met dakdrager op het dak blijven zitten, of trekken de dakrails dan de bouten dwars door mijn dak heen?" Verkoper:"Ehm, oh, even opzoeken!" Even later:"Tja, het is toch maar 75 kg...". Dat ging zo ruim een half uur door, waarbij mijn vertrouwen in de verkoper tot onder het niveau van mijn schoenzolen daalde. Dit was een partij gladde praatjes gecombineerd met een absoluut gebrek aan kennis van zaken. Die dag toch tegen mijn slechte gevoel in een afspraak gemaakt voor een proefrit met een tweetal Octavia's: een 4X4 TDI (met maar 90 pk, omdat ze geen 2.0 benzine 4X4 bij Pon hadden staan), en een Octavia met 2.0 Benzinemotor. Ik zou voor beide auto's een half uur per auto hebben. Ik moest daar enkele uren voor vrij nemen, omdat het alleen maar op de vrijdag de week daarop kon, en ik niet in de files rondom Eindhoven wilde komen vastzitten tijdens mijn proefrit. Toen ik echter op de betreffende dag op de afgesproken tijd bij de dealer aan kwam, zag ik net een Octavia 4X4 weg rijden. Binnen gekomen plaats genomen, en ongeveer 15 minuten gewacht, voor ik een voorbij lopende verkoper aansprak en vroeg hoe het met mijn proefritten zat. Het bleek dat een andere verkoper die speciaal voor mij bestelde 4x4 even had mee genomen, en dat er helemaal geen Octavia met 2.0 benzinemotor was. Pas 45 minuten later kwam de verkoper met de Octavia 4X4 eindelijk weer opdagen. De avondspits zou echter zo beginnen, en over een uur was het voor die vestiging ook sluitingstijd. Toen ik dus eindelijk de sleutels van de verkoper in mijn hand gedrukt kreeg, vergezeld van de opmerking: "Maar hij moet wel binnen een half uur terug zijn!", had ik er genoeg van. Ik heb de auto gereden en bij terugkomst besloten niet bij V-Car of Verdaat te bestellen. Wel heb ik prompt een lange brief naar Pon gestuurd waarin ik het hele verhaal in geuren en kleuren heb verteld. Tot mijn stomme verbazing werd ik een paar dagen later opgebeld door mijnheer Verdaat zelf. Die vertelde met nauwelijks ingehouden woede in zijn stem dat hij mijn klacht van Pon had gekregen, en of ik hem een kans wilde geven om het alsnog goed te maken. Ik kreeg op de Octavia die ik wilde hebben dan gratis een radio. Wederom tegen mijn gevoel in daar mee akkoord gegaan, en die auto daar besteld. Van de radio met code had ik niet lang plezier omdat er in Praag werd ingebroken en die radio er uit werd gestolen. Door die diefstal was echter ook het slot van het achterportier gesloopt, omdat men ook mijn reservewiel probeerde te stelen. Dat was echter al gebruikt, waarna de dieven het lieten liggen. Ik heb daarop bij V-Car het slot laten repareren. Dat bleek echter niet goed te zijn gedaan, maar er was volgens de rekening wel in het (door mij tot de nok toe gevulde reservoir) ruitenwisservloeistof bijgevuld. Daardoor kon ik met mijn Octavia nog een keer terug komen, waarbij bleek dat er een compleet nieuw slot besteld moest worden. Een week of twee later kreeg ik een telefoontje dat ik de auto moest komen brengen voor vervanging van het slot. Ik had een vervangende auto geregeld, maar bij terugkomst een dag later bleek dat het slot niet was vervangen. Toen ik vroeg waarom dat niet was gebeurd, kreeg ik het bedroevende antwoord dat ze het bestelde slot niet hadden kunnen vinden. Dat was de druppel: ik ben ingestapt en heb mijn leaseauto mee genomen naar de vestiging van Skoda Schenkels in Nuenen. Ik zal nooit meer een auto bestellen of in onderhoud geven bij V-Car.